Huiskamer
Dolfje
21-03-2026 om 09:18
Koettie schreef op 20-03-2026 om 22:06:
[..]
Ja, spaar echt een hoop geld uit. Doel is mn studieschuld veel sneller aflossen, niet roken scheelt jaren aflossen. De hele theorie van hoe het werkt is ook duidelijk maar manman dat stemmetje. Grrr.
Ja dat stemmetje!
ToetieToover
21-03-2026 om 09:35
Ergernis aan de hooikoorts nog steeds. Ik ben vroeg naar buiten gegaan omdat er dan nog weinig pollen zijn maar dan is het dus ook koud. Het is gelukt om de laatste aardperen uit te graven. Vervolgens ergernis omdat die krengen moeilijk schoon te boenen zijn. Ergernis omdat ik werkelijk overal spierpijn heb en àlles moeizaam gaat. Ook boenen, dus.
oudmaarnognietkoud
21-03-2026 om 11:07
Mama-Inge schreef op 20-03-2026 om 15:40:
Automobilisten die aan het drukken zijn omdat je naar hun idee niet snel genoeg rijd en ze niet kunnen inhalen.
Of inhalen en dan langzaam voor je gaan rijden.
Daar had ik gek genoeg vooral last van toen ik nog in een (oud model) Fiat Panda reed. Alsof het je eer te na is om daar achter te rijden. En dan idd voor je weer langzamer gaan rijden
Dolfje
21-03-2026 om 11:10
Dat mijn badkamer altijd zo stoffig is. We zijn maar met 2 maar het is altijd goor. Ik poets het en een dag later zie je er niks van.
Evaluna
21-03-2026 om 11:27
oudmaarnognietkoud schreef op 21-03-2026 om 11:07:
[..]
Daar had ik gek genoeg vooral last van toen ik nog in een (oud model) Fiat Panda reed. Alsof het je eer te na is om daar achter te rijden. En dan idd voor je weer langzamer gaan rijden
![]()
Verbazend hoeveel het uitmaakt als je in een fiat panda rijdt of een stationwagen. Automobilisten lijken je opeens veel serieuzer te nemen.
Kampeerder
21-03-2026 om 11:48
Evaluna schreef op 21-03-2026 om 11:27:
[..]
Verbazend hoeveel het uitmaakt als je in een fiat panda rijdt of een stationwagen. Automobilisten lijken je opeens veel serieuzer te nemen.
Duh, dat is toch logisch, het Nederlandse voorrangssysteem is toch ook:
Grootste auto eerst!
Vervolgens duurste auto eerst.
Daarna nieuwste auto eerst.
Sarcasme modus uit.
Ik reed een Suzuki Alto van 20+. Laagste in de rangorde.
Ginevra
21-03-2026 om 15:24
Kampeerder schreef op 21-03-2026 om 11:48:
[..]
Duh, dat is toch logisch, het Nederlandse voorrangssysteem is toch ook:
Nou inderdaad. Toen ik nog een Aygo had, had ik daar ook last van. Ik heb een paar keer stress bij Rotterdam gehad omdat om een of andere reden vooral dáár het hobby was om Aygos weg te drukken.
Ik heb nu nog steeds een bescheiden auto, maar minder koekblikkerig dan een Aygo en dat scheelt echt.
Mick87
21-03-2026 om 16:28
Ik erger me er aan dat ik donderdag met m'n oude buurmeisje af sprak. Voor het eerst in jaren weer. Inclusief met haar dreinende peuter. Omdat die wat ongeduldig werd zei ik: ik reken wel even af, dan kan jij door (zodat kind daar niet in een driftbui zou uitbarsten). Ze zei nog: stuur me aub een tikkie. Ik dat daarna thuis meteen gedaan. Ik had 70 euro betaald dus gesplit. Nu wacht ik dus al twee dagen op die betaling. Ik vind dat altijd zo raar. Ik zou me echt bezwaard voelen als ik niet snel betaal als iemand voor me heeft voorgeschoten. Maar dat zal wel aan mij liggen. Bij goede vriendinnen die ik echt vaak zie vind ik het niet echt een issue. Maar nu wel merk ik.
Yumi
21-03-2026 om 16:45
Mick87 schreef op 21-03-2026 om 16:28:
Ik erger me er aan dat ik donderdag met m'n oude buurmeisje af sprak. Voor het eerst in jaren weer. Inclusief met haar dreinende peuter. Omdat die wat ongeduldig werd zei ik: ik reken wel even af, dan kan jij door (zodat kind daar niet in een driftbui zou uitbarsten). Ze zei nog: stuur me aub een tikkie. Ik dat daarna thuis meteen gedaan. Ik had 70 euro betaald dus gesplit. Nu wacht ik dus al twee dagen op die betaling. Ik vind dat altijd zo raar. Ik zou me echt bezwaard voelen als ik niet snel betaal als iemand voor me heeft voorgeschoten. Maar dat zal wel aan mij liggen. Bij goede vriendinnen die ik echt vaak zie vind ik het niet echt een issue. Maar nu wel merk ik.
Ohh daar zou ik me ook aan ergeren, mede omdat ik het heel vervelend vind om ernaar te vragen.
Nehalennia
21-03-2026 om 20:16
Yumi schreef op 21-03-2026 om 16:45:
[..]
Ohh daar zou ik me ook aan ergeren, mede omdat ik het heel vervelend vind om ernaar te vragen.
Ik zou dit in mijn onschuld ook zo kunnen doen, ik betaal meestal een keer per week alle dingen die ik moet betalen, inclusief betaalverzoeken enzo, is dat not done?
Netherfield
21-03-2026 om 20:44
Kut som2day. Dochter wordt woensdag 18, heeft me toestemming gegeven om ook daarna haar som2day te mogen inzien. Ik krijg nu elke (!) keer als ik som2day open de melding dat er iets gaat veranderen als ze 18 is. Vrijdag heeft ze een nieuw cijfer gekregen maar die zie ik niet. Hiervoor hadden ze Magister, dat vond ik veel fijner.
Neweve
21-03-2026 om 20:46
Yumi schreef op 21-03-2026 om 16:45:
[..]
Ik betaal of direct of vergeet het in de drukte met kids. Kortom misschien toch een herinnering sturen als ze dit weekend niet betaald heeft.
Broodjebrie
21-03-2026 om 20:55
Mick87 schreef op 21-03-2026 om 16:28:
Met kinderen kan ik me voorstellen dat het er ff bij in schiet.
Ik zou morgen nog even afwachten, mocht ze dan nog niet hebben betaald zou ik haar even appen,
Ginevra
21-03-2026 om 21:55
Nehalennia schreef op 21-03-2026 om 20:16:
[..]
Ik zou dit in mijn onschuld ook zo kunnen doen, ik betaal meestal een keer per week alle dingen die ik moet betalen, inclusief betaalverzoeken enzo, is dat not done?
Bij mensen die je niet vaak ziet, of waar je niet heel vertrouwd mee bent? Dan is dat niet heel netjes nee. Volgens mij is het vrij algemeen gebruikelijk dat je een tikkie meteen betaalt, als je het netjes wil doen.
( vroeger met papieren rekeningen en zo was dat normaler, dan ging je er even voor zitten om alles te betalen. Maar als je dat op een stapel of in een bakje had liggen raakte het ook niet kwijt. Een tikkie raakt snel ondergesneeuwd dus als je dagenlang wacht met betalen gaan mensen zich afvragen of je het vergeten bent, of het is weggezakt, of dat je laks bent of geen geld hebt etc. )
Kampeerder
21-03-2026 om 22:20
Nehalennia schreef op 21-03-2026 om 20:16:
[..]
Dit is misschien een eigen topic waard.
Ik vind het vervelend als mensen zo laat betalen. In mijn omgeving betaalt iedereen eigenlijk wel binnen een halve dag, maar de meesten zelfs binnen een uur. Ik denk na het verzenden van het betaalverzoek ook meestal niet steeds aan of er wel betaald wordt.
En het betalen van een betaalverzoek kost echt zo weinig tijd. Waarom zou je het niet meteen doen.