Huiskamer
Yumi
21-03-2026 om 22:31
Nehalennia schreef op 21-03-2026 om 20:16:
[..]
Ik zou dit in mijn onschuld ook zo kunnen doen, ik betaal meestal een keer per week alle dingen die ik moet betalen, inclusief betaalverzoeken enzo, is dat not done?
Ik zou verbaasd zijn als ik jou help door het geld voor te schieten, zodat je met kind naar huis kunt en dat niet direct terugbetaald. In mijn omgeving reageert iedereen direct op een betaalverzoek.
kerst
22-03-2026 om 08:35
Herfstappeltaart schreef op 22-03-2026 om 08:32:
Brrrrr 16 graden vanochtend in de woonkamer.
Goed dat je het zegt. Ik blijf dan liever in mijn bed😉
Jujubee
22-03-2026 om 09:16
Ik betaal tikkies ook echt direct en zou het asociaal vinden om twee dagen te wachten. Zou er gewoon een appje achteraan gooien hoor. Mijn moeder vergeet wel vaak tikkies te betalen. Die is gewoon een chaoot.
Ik ergerde me gisteren weer suf aan klanten die een voor vijf nog even de winkel in springen en dan uitgebreid advies willen over tachtig dingen. Terwijl ik dus al aangaf dat de winkel ondertussen al gesloten was. Mijn jonge collegaatje is niet zo assertief dus terwijl ik met mijn klant aan het afronden was stond zij nog heel rustig de tachtig vragen te beantwoorden. Nu was haar klant een bekende van ons, een Indische dame en die stellen altijd honderdduizend vragen dus dat heb ik even afgekapt. Inmiddels was het al zes over. Haar verzocht maandag terug te komen zodat we haar wel weer uitgebreid kunnen helpen. Dat was prima en toen ging ze eindelijk weg.
Ik kan daar echt zo niet tegen, dat gedrag. Kom gewoon terug als we open zijn. Dan nemen we alle tijd voor je. Echt waar. Maar niet als ik al dicht ben en ook nog twintig minuten met de kassa's bezig ben. Flikker op.
Indische klanten zijn sowieso onze grootste ergernis. Altijd alle aandacht opeisen, geen zin om een potje te lezen dus alles vragen. Ze houden je zo een half uur vast. Altijd zeuren om korting en vragen of er nog een betere deal is. Ze trekken wat uit een vak en gooien het ergens anders weer neer. De mannen zijn erg gebiedend en vrouwonvriendelijk en knippen je met hun vingers alsof je een hond bent. In mijn dorp stikt het ervan, want het zijn allemaal expats die in de Bijlmer werken. Het enige wat ik er fijn aan vind is dat ze altijd pinnen en een tas bij zich hebben.
En even voor de duidelijkheid: nee niet alle Indische mensen zijn zo. Sommigen zijn ook erg aardig. Voor ik als racist weggezet word. Het zijn gewoon mijn ervaringen als winkelpersoneel.
Grindelwald
22-03-2026 om 09:37
Als jij dat zo ervaart dan mag je dat toch schrijven. Een vriendin van mij werkt ook in een winkel en heeft dezelfde ergenis over klanten die 5 minuten van te voren alles overhoop halen. Of om 10 voor 6 nog met 15 kledingstukken de paskamer in gaan.
Koko67
22-03-2026 om 09:38
Yumi schreef op 17-03-2026 om 15:44:
[..]
Onze plannen voor een lief en links Nijmegen
Dat vind ik ook van deze verkiezingsposter, Nijmegen is links maar allesbehalve lief.
De inwoners van Nijmegen zijn helemaal niet zo links. Het zijn al die studenten die daar stemmen en de stad zo links maken. Na een aantal jaar gaan die studenten weer weg, zijn jurist of tandarts en stemmen dan vaak heel anders.
Broodjebrie
22-03-2026 om 09:39
@jujubee ik snap je helemaal hoor, ik heb een vriend die vaak op het laatste moment nog even naar de winkel gaat. En dan hoor ik hem soms mopperen 'dat ze hem de winkel uitkeken ' ja gek he als jij een kwartier voor sluitingstijd nog naar binnen gaat. Ga dan gewoon eerder..
Yumi
22-03-2026 om 10:29
Koko67 schreef op 22-03-2026 om 09:38:
[..]
De inwoners van Nijmegen zijn helemaal niet zo links. Het zijn al die studenten die daar stemmen en de stad zo links maken. Na een aantal jaar gaan die studenten weer weg, zijn jurist of tandarts en stemmen dan vaak heel anders.
Klopt als de studenten zouden stemmen voor de Gemeenteraad van hun "eigen" stad, dan zou de uitslag anders zijn.
kerst
22-03-2026 om 10:47
Yumi schreef op 22-03-2026 om 10:29:
[..]
Klopt als de studenten zouden stemmen voor de Gemeenteraad van hun "eigen" stad, dan zou de uitslag anders zijn.
Dat is in meer steden met veel studenten een probleem. Dat ze massaal links stemmen. In mijn stad ook . Helaas ook veel buitenlandse studenten.
Yumi
22-03-2026 om 11:02
kerst schreef op 22-03-2026 om 10:47:
[..]
Dat is in meer steden met veel studenten een probleem. Dat ze massaal links stemmen. In mijn stad ook . Helaas ook veel buitenlandse studenten.
De studenten geven niet alleen met stemmen problemen voor de stad, je ziet precies waar ze wonen. Steeds meer mooie oude herenhuizen worden opgesplitst in studentenkamers. Zakken met afval, lege kratten, wijnflessen en fietsen liggen in de tuin die als dumpplek wordt gebruikt. Laat ik het maar niet hebben over geluidsoverlast, want dat lijkt er gewoon bij te horen....
Jujubee
22-03-2026 om 11:16
Grindelwald schreef op 22-03-2026 om 09:37:
Als jij dat zo ervaart dan mag je dat toch schrijven. Een vriendin van mij werkt ook in een winkel en heeft dezelfde ergenis over klanten die 5 minuten van te voren alles overhoop halen. Of om 10 voor 6 nog met 15 kledingstukken de paskamer in gaan.
Oh, dat lijkt me zo gekmakend. Mensen maken al zo'n rotzooi in die paskamers. Maar twee minuten voor tijd is dat helemaal hinderlijk.
En een kassa tellen kost gewoon tijd en in mijn geval ook veel concentratie omdat ik een chaoot ben. Dus ik ben al doodmoe na een lange dag en mijn energie is helemaal op. Dan moet ik ook nog twee kassa's tellen en dan pas kan ik naar huis. Ik was zo moe dat ik mijn kluiscode niet meer wist gisteren, dus ik heb lang zitten emmeren met de kluis. Gisteren was ik om half zes pas de deur uit. Ik ging om acht over vijf dicht. Zaterdag is de enige dag in de week dat we een uur eerder dichtgaan en ik vind dat zo heerlijk, een uur eerder naar huis. Maar zo schiet dat ook niet op, haha.
Jujubee
22-03-2026 om 11:19
Broodjebrie schreef op 22-03-2026 om 09:39:
@jujubee ik snap je helemaal hoor, ik heb een vriend die vaak op het laatste moment nog even naar de winkel gaat. En dan hoor ik hem soms mopperen 'dat ze hem de winkel uitkeken ' ja gek he als jij een kwartier voor sluitingstijd nog naar binnen gaat. Ga dan gewoon eerder..
Ja, heel gek, haha. Ik schop hem gewoon eruit hoor, met een wat hardere hand. Bij mij heeft hij pech. Maandag weer een dag. Moet je maar eerder komen. Mijn broer werkte in een luxe restaurant waar ze soms ook tot een uur of twee in de nacht bezig waren dankzij zo'n stel mensen dat maar bleef hangen terwijl iedereen al weg was. Zo asociaal vind ik dat, mensen willen ook wel naar huis hoor. Ze maakten daar al dagen van 14 uur of meer. Het is midden in de nacht, flikker op.
Maar daar schopten ze ze er niet uit, dat kost je je Michelin ster.
SuzyQFive
22-03-2026 om 11:29
Yumi schreef op 22-03-2026 om 11:02:
[..]
De studenten geven niet alleen met stemmen problemen voor de stad, je ziet precies waar ze wonen. Steeds meer mooie oude herenhuizen worden opgesplitst in studentenkamers. Zakken met afval, lege kratten, wijnflessen en fietsen liggen in de tuin die als dumpplek wordt gebruikt. Laat ik het maar niet hebben over geluidsoverlast, want dat lijkt er gewoon bij te horen....
Wij hebben hier een studentenpartij: Student&Stad. Helemaal prima.
Maar een studentenstad heeft ook heel veel onderwijspersoneel en zorgpersoneel. En je kan studenten niet verwijten dat ze mogelijk weer weggaan, er komen altijd weer nieuwe studenten dus de demografische populatie blijft gelijk.
En we hebben hier bijv Vindicaters dia iha rechts stemmen.
Word een beetje moe over het gezeur over links of rechts en wiens schuld dat is. Alsof de bevolking dom is en van niks weet. Hou er gewoon mee op. Dit soort gezeur helpt alleen maar polarisatie in de hand.
Broodjebrie
22-03-2026 om 12:05
Jujubee schreef op 22-03-2026 om 11:19:
[..]
Ja, heel gek, haha. Ik schop hem gewoon eruit hoor, met een wat hardere hand. Bij mij heeft hij pech. Maandag weer een dag. Moet je maar eerder komen. Mijn broer werkte in een luxe restaurant waar ze soms ook tot een uur of twee in de nacht bezig waren dankzij zo'n stel mensen dat maar bleef hangen terwijl iedereen al weg was. Zo asociaal vind ik dat, mensen willen ook wel naar huis hoor. Ze maakten daar al dagen van 14 uur of meer. Het is midden in de nacht, flikker op.
![]()
Maar daar schopten ze ze er niet uit, dat kost je je Michelin ster.
![]()
Groot gelijk!
Bloemenzee
22-03-2026 om 13:28
Nog een klussersergernis: dat ze zo slecht zijn in de rotzooi achter hun kont opruimen. Waarom kunnen ze er niet gewoon een stofzuiger bij houden als ze gaan boren? Of tenminste daarna stofzuigen? Wat een teringzooi. En alles door het halve huis gelopen