Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Nou het hoeft van mij niet om 5:30 ligt te worden vind 7 uur al veel te vroeg. Ben ervoor vaak al wakker.

Netherfield schreef op 28-03-2026 om 07:59:

Ik erger me eraan dat mijn dochter vaak zegt dat ik een boomer ben. Als ik dan uitleg dat boomers geboren zijn tussen 1945 en 1955 (zo ongeveer) dan is dat een echte boomer-opmerking. Zucht. Er iets van zeggen helpt niet.

Typisch Gen-Z hè, of nog erger, Gen-alpha om zo'n opmerking te maken! 😉

watertoren schreef op 28-03-2026 om 09:07:

Dat vannacht de klok weer verzet wordt. Ik heb daar zo'n hekel aan.

Inderdaad, gelukkig gaat het meeste automatisch, alleen op de oven blijft het de komende tijd ''verkeerd staan'' omdat ik geen idee heb hoe ik het moet verzetten

Rogue schreef op 28-03-2026 om 10:22:

[..]

Inderdaad, gelukkig gaat het meeste automatisch, alleen op de oven blijft het de komende tijd ''verkeerd staan'' omdat ik geen idee heb hoe ik het moet verzetten

Komt vanzelf goed, in oktober

Yumi schreef op 28-03-2026 om 10:26:

[..]

Komt vanzelf goed, in oktober

ja joh boeit mij ook niet haha kijk er toch nooit naar 

Netherfield schreef op 28-03-2026 om 07:59:

Ik erger me eraan dat mijn dochter vaak zegt dat ik een boomer ben. Als ik dan uitleg dat boomers geboren zijn tussen 1945 en 1955 (zo ongeveer) dan is dat een echte boomer-opmerking. Zucht. Er iets van zeggen helpt niet.

Zo word ik ook regelmatig door dochter genoemd. Jij bedoelt baby-boomer. Jongeren gebruiken het woord boomer sarcastisch tegen oudere mensen dan zij, die in hun ogen een ouderwetse, conservatieve opmerking maken. 

amarna schreef op 28-03-2026 om 09:29:

Voor diegenen die fietsen als alternatief voor de auto: is er geen OV bij jullie? Ik heb geen rijbewijs en ben een blije gebruiker van het OV. Sinds 3 maanden gratis !

Hier in Zeeland is het OV beneden peil.

Voor diegenen die fietsen als alternatief voor de auto: is er geen OV bij jullie? Ik heb geen rijbewijs en ben een blije gebruiker van het OV. Sinds 3 maanden gratis !

Hier sowieso geen gratis OV. En de bus kost meer dan wanneer ik de auto pak. En ik ben er ook veel langer mee onderweg.

BlairW schreef op 28-03-2026 om 11:54:

[..]

Hier sowieso geen gratis OV. En de bus kost meer dan wanneer ik de auto pak. En ik ben er ook veel langer mee onderweg.

Hier in Rotterdam voor 67plussers gratis, bedoelde ik.

Voor diegenen die fietsen als alternatief voor de auto: is er geen OV bij jullie? 

Ja hoor. Als je anderhalf uur over 18 kilometer wil doen is er prima OV. 

Netherfield schreef op 28-03-2026 om 09:19:

Mijn man wil een of andere passwordmanager geval voor het hele gezin. Dan moet alles dus via Roboform. Omdat het veiliger is en: “omdat ik vaak loop te kloten met wachtwoorden” zegt hij. Dus omdat hij zijn wachtwoorden niet kan onthouden moeten wij allemaal aan een passwordmanager? Ik wil dat helemaal niet. Mijn wachtwoorden doen het prima. Mijn bankapps werken met een numerieke code. Ik heb geen probleem maar het moet wel opgelost. Ofzo. Grrrrrr.

Wij hebben ook een wachtwoordmanager, maar dat verhindert in principe niet dat je ook je eigen wachtwoorden kunt gebruiken. Ik gebruik Bitwarden. Die vult het wachtwoord voor me in, maar het wachtwoord kan ik nog steeds zelf kiezen. Dus als mijn wachtwoord Ginevra123 is kan ik dat zelf intypen of het door Bitwarden laten doen. 

En binnen Bitwarden heb je je eigen kluis (dus al je eigen accounts) en je kunt ook een gezamenlijke kluis aanmaken voor gezamenlijke accounts. Daar kun je dan allebei in. 

Ik vind het wel handig. Het wordt pas een probleem als je dan ook al je wachtwoorden gaat vervangen door van die onmogelijke combinaties als 37fj7-sj38s-84hs . Want dat is niet meer zelf te onthouden. 

watertoren schreef op 28-03-2026 om 09:07:

Dat vannacht de klok weer verzet wordt. Ik heb daar zo'n hekel aan.

Wat goed dat je dat zegt! Daar had ik totaal niet aan gedacht 😅.

En ja, daar heb ik ook zo’n hekel aan!

Aan DPD. Mijn pakje (via externe partner van bol dus kon geen bezorgdienst kiezen) zou tussen 15 en 16 uur komen. Prima, ik pas mijn schema en wandelingen met de hond er wel op aan. Dus ik ben om half twee alweer thuis en zit braaf te wachten. Ik krijg net een mail dat ze me gemist hebben en dat het naar een pakketpunt gaat. Echt hoor, elke keer als ik iets via DPD krijg, heb ik dat. Zo irritant. Weten die mensen niet hoe de deurbel werkt of zo? 
En ja, ik ben chagrijnig. Zwaar ongesteld, alles doet pijn en ik wil iedereen een mep verkopen. Net met de hond lopen kwam ik die irritante vent weer tegen met zijn hond. Als die eenmaal begint met praten, dan houdt hij me half gegijzeld. Zo'n hinderlijke vent. Gelukkig koos mijn hond dat moment om de plomp in te springen, zodat ik er gauw achteraan kon rennen en door kon lopen. Maar in hem had ik nou helemaal geen zin. Sowieso nooit, maar vandaag echt niet. Zelfs de hond uitlaten is nu echt zwaar kut. Ik vind het heel gezellig hoor dat hij hier logeert, maar ik mis wel mijn normale ritme en de vrijheid om te kunnen gaan en staan waar ik wil. Dat buiten lopen is zo'n martelgang voor mijn zintuigen. De wind, kou, insecten, andere mensen. Ik gruwel er echt van, haha. Ik ben zo geen buitenmens. Als ik een binnenhond kon nemen zou ik dat zo doen maar vier keer per dag eruit moeten, in elk seizoen, nope. Niks voor mij.  

Aan mezelf die heeft toegezegd een hele dag/nacht op te passen op nichtje van 4. Ik merk nu dat ik dit gewoon echt niet trek. Ik versta haar slecht, ze heeft overal hulp bij nodig, vraagt veel aandacht, ruimt niks op, korte spanningsboog en eigenlijk gewoon alles wat bij een kind van 4 hoort. Kan zij niks aan doen natuurlijk, ze is hartstikke lief hoor. Maar ik merk dat ik dit zo niet gewend ben meer en eigen dochter was heel anders op deze leeftijd ik weet nu wel dat ik het niet nog een keer ga doen 🙈

BlairW schreef op 28-03-2026 om 15:25:

Aan mezelf die heeft toegezegd een hele dag/nacht op te passen op nichtje van 4. Ik merk nu dat ik dit gewoon echt niet trek. Ik versta haar slecht, ze heeft overal hulp bij nodig, vraagt veel aandacht, ruimt niks op, korte spanningsboog en eigenlijk gewoon alles wat bij een kind van 4 hoort. Kan zij niks aan doen natuurlijk, ze is hartstikke lief hoor. Maar ik merk dat ik dit zo niet gewend ben meer en eigen dochter was heel anders op deze leeftijd ik weet nu wel dat ik het niet nog een keer ga doen 🙈

Oh, dat snap ik echt wel hoor. Oppassen op kleintjes is gewoon loei en loeizwaar. Leuk ook, maar ik vind het echt enorm vermoeiend. Maar ja, ik ben niet zo'n kindermens en kan niet zoveel met dat kleine grut. En natuurlijk ben ik gek op neefje, maar ik ben blij dat hij nu bijna zes is en dat het nu al zoveel leuker en minder zwaar wordt. Maar dag en nacht oppassen doe ik ook pas sinds een jaar hoor. Een paar uurtjes vind ik meestal wel genoeg. Straks krijg ik weer een nieuw neefje of nichtje. Superleuk en ik kijk er erg naar uit, maar we beginnen weer van voor af aan. Al is zo'n baby die op je borst ligt in slaap zingen wel echt een mega geluksmomentje. 

Maar ik ben meer een tante waar ze wat aan hebben als ze tieners zijn. Met tieners ben ik goed. Tachtig keer verstoppertje spelen met een peuter, tja dat boeit me niet. Ik doe het wel natuurlijk, maar leuk is anders. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.