Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Rogue schreef op 10-04-2026 om 21:27:

[..]

nh mijn zusje, neefje en 2 nichtjes hebben er nog trauma's van

want we hadden geen idee, waren ook nog klein, waren meteen voor een week vegetarisch

Kan ik me wel voorstellen als je geen idee hebt wat er gaat gebeuren. Ik weet eigenlijk niet eens meer of de buurvrouw het uitlegde. Ik heb een hekel aan kippen, vind ze eng dus misschien dat ik daarom niet zo erg vond? 😅

Ik moest van mijn moeder de kip vasthouden en dan hakte zij de kop er af. Verschrikkelijk vond ik het. 
Achteraf zie ik wel dat de kip een goed leven had gehad en wij aten alles van het beestje op, incl nek en lever (jak) 

Inmiddels ben ik wel al jaren vegetarisch. 

Moyrrie schreef op 10-04-2026 om 23:17:

Ik moest van mijn moeder de kip vasthouden en dan hakte zij de kop er af. Verschrikkelijk vond ik het.
Achteraf zie ik wel dat de kip een goed leven had gehad en wij aten alles van het beestje op, incl nek en lever (jak)

Inmiddels ben ik wel al jaren vegetarisch.

Snap ik.. ik eet ook minder vlees. 

mut schreef op 10-04-2026 om 13:27:

[..]

Ergernis: ik dacht een pak soep te pakken (mozzarella tomaat) , staat er een leeg pak op de plank met onderin een knaaggat.

Brengt mij een herinnering. Ik woonde destijds in een flat met de berging op de begane grond. Er was een aanbieding van kattenbrokjes. Twee zakken van 3kg voor weinig.

Een zak had ik beneden in de berging gezet. Toen de zak boven op was wilde ik de zak uit de berging halen. Ik tilde de zak op en die vloog met een zwiepert de lucht in. Helemaal leeg met een knaaggaatje onderin. 3kg kattenvoer! 

oudmaarnognietkoud schreef op 11-04-2026 om 10:19:

[..]

Brengt mij een herinnering. Ik woonde destijds in een flat met de berging op de begane grond. Er was een aanbieding van kattenbrokjes. Twee zakken van 3kg voor weinig.

Een zak had ik beneden in de berging gezet. Toen de zak boven op was wilde ik de zak uit de berging halen. Ik tilde de zak op en die vloog met een zwiepert de lucht in. Helemaal leeg met een knaaggaatje onderin. 3kg kattenvoer!

Wow, dan moet er meer dan één familie knagers wonen, heb je dat niet eerder gemerkt?

PinkFlower schreef op 10-04-2026 om 22:52:

[..]

Kan ik me wel voorstellen als je geen idee hebt wat er gaat gebeuren. Ik weet eigenlijk niet eens meer of de buurvrouw het uitlegde. Ik heb een hekel aan kippen, vind ze eng dus misschien dat ik daarom niet zo erg vond? 😅

nh we wisten gewoon niet beter, oma kookte en we kregen eten, we vroegen ons niet af waar het vandaan kwam.

we waren volgens mijn moeder aan het spelen en opeens zei mijn neefje wat gaat oma met die kip doen en vervolgens wurgt ze dat beest en doet het in een pan met heet water.

. onze ouders waren het wel gewend, mijn vader zei ooit dat hij voor zijn verjaardag een kip mocht uitzoeken en die werd dan opgediend

Ik word inmiddels wel een beetje gek van het kluswerk van mijn buurman. Vooral omdat de luidruchtige dingen op de algemene gang plaatsvinden ipv in zijn eigen appartement. Daar zit dus maar 1 binnenmuurtje tussen het lawaai en mijn woonkamer. Ik heb mijn koptelefoon maar opgezet

Vandaag geërgerd aan mensen in de omgeving die ondanks een muizen/rattenplaag nog steeds de vogels voeren. Zeker in de lente hoeft dat niet. 
Hup gaat er weer een half brood, ern tomaat en wat als op een schuurdak.
Daar gaan grote vogels op af die hun buit een paar meter verder (gedeeltelijk) verliezen en ligt mijn tuin weer vol. 
Moet ik gaan opruimen anders houden de lopende beesten vannacht feest bij mij met nog meer troep tot gevolg. 

Katten eten de viooltjes op. 
En wil ik andere planten erin doen, zit de overgebleven grond vol met wortels van de viooltjes.

Het waaide hard, de garagekanteldeur stond open en toen waaide de ook nog openstaande achterdeur van de garage met een knal dicht. Hele glas eruit. Dus ik heb nu voor het eerst in mijn leven de tuin gestofzuigd voor de laatste minischerfjes. En de schuur. Meer dan een uur bezig geweest met opruimen terwijl ik al klaar was met de dag. Deur was al minder dus dat wordt een nieuwe. Das nie goedkoop.

Netherfield schreef op 11-04-2026 om 17:56:

Het waaide hard, de garagekanteldeur stond open en toen waaide de ook nog openstaande achterdeur van de garage met een knal dicht. Hele glas eruit. Dus ik heb nu voor het eerst in mijn leven de tuin gestofzuigd voor de laatste minischerfjes. En de schuur. Meer dan een uur bezig geweest met opruimen terwijl ik al klaar was met de dag. Deur was al minder dus dat wordt een nieuwe. Das nie goedkoop.

Wat balen Netherfield! 

Hier emotioneel en ook nog eens chagrijnig. Veel pijn in arm en been. En vorige week was ook al niet echt mijn week. Hopelijk komende week iets beter. Ik ga erop uit. Nou ja... Ik ga zittend in een soort trammetje een ritje van 1,5 uur door bos en duinen maken met de boswachter.  Idee van man. Omdat ik zo van bos hou maar niet kan lopen. Hopelijk voel ik me dus over een week wat beter. En krijg ik er niet een erge terugval  van zoals van mijn  korte dierentuinavontuur vorige week.

Leuk Lientje. Hoop dat je er van geniet en wat positieve energie er van krijgt. 

Roos57 schreef op 11-04-2026 om 19:38:

Leuk Lientje. Hoop dat je er van geniet en wat positieve energie er van krijgt.

Is pas over een week maar ik hoop ook dat het leuk wordt

Is weer wat anders dan bed- bank- bed.  Goed verzonnen van man.

ooo dat klinkt heel erg leuk Lientje, leuk dat man dat als uitje heeft bedacht. Hopelijk kan je er echt van genieten. Heb je verdiend.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.