Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Aan een wielrenner die pontificaal langs de weg stond te plassen. Kan je niet even iets de berm in lopen? 

Gisteren geleerd dat wildplassen buiten de bebouwde kom gewoon mag. 

Aan steigerbouwers die een enorme bouwradio aan hadden staan op standje gehoorschade. Ik liep er langs en riep dit is toch niet normaal, kreeg een schreeuwend WAT? terug... nog een keer, hand als een trechter bij zijn oor WAT? Riep terug DAT en wees naar de bouwradio. Hij keek pisnijdig, en het lawaai ging door, maar toen ik 'n uur later er langs liep stond hij wel zachter. Vraag me altijd af, waarom die lui denken dat het normaal is om in de openbare ruimte te doen alsof ze het recht hebben om zoveel herrie te maken? 

Yumi schreef op 11-04-2026 om 23:00:

Aan steigerbouwers die een enorme bouwradio aan hadden staan op standje gehoorschade. Ik liep er langs en riep dit is toch niet normaal, kreeg een schreeuwend WAT? terug... nog een keer, hand als een trechter bij zijn oor WAT? Riep terug DAT en wees naar de bouwradio. Hij keek pisnijdig, en het lawaai ging door, maar toen ik 'n uur later er langs liep stond hij wel zachter. Vraag me altijd af, waarom die lui denken dat het normaal is om in de openbare ruimte te doen alsof ze het recht hebben om zoveel herrie te maken?

Ik snap dat sowieso niet,  is het fenomeen oortjes aan hen voorbij gegaan? Als je nou nog met een stel collega's bent en je moet met elkaar communiceren,  maar bijvoorbeeld een schilder die een week lang in zijn uppie een huis staat te schuren,  te gronden en af te lakken hoeft toch niet de hele tijd de buurt te terroriseren met zijn Hollandse Hits? 

Netherfield schreef op 11-04-2026 om 21:40:

Gisteren geleerd dat wildplassen buiten de bebouwde kom gewoon mag.

Ik plas ook wel eens in de natuur. Als het echt niet anders kan. Maar ga dan niet naast de weg zitten 😅

Yumi schreef op 11-04-2026 om 23:00:

Dat is dus al weken mijn ergernis van de klussers naast ons. Altijd maar die radio zo hard aan. Vreselijk.

Aan domme ouders die hun koters niet in de gaten houden als ik met de hond loop. Staat zo'n vader een paar meter verderop met twee kleuters. Het meisje rent als een dolle stier op ons af en ik voel de bui al hangen, want ik heb een schattige hond. "Mag ik hem aaien?" roept ze als ze bijna bij ons is. Ik zeg nog nee, doe maar niet. Hij is bang voor kindjes, maar ze stak haar hand al uit. Meteen na het vragen. Dus mijn hond duikt al weg, doet verder niets hoor, maar vind het niet leuk. Vader was met zoon bezig, dus had helemaal niets door. Echt hoor, let even op je kinderen! Doe dit bij de verkeerde hond en je hebt een hand minder. Ik moest me echt inhouden om hem er niet op aan te spreken. Maar het was een tokkie-typje, dus geen zin in ruzie. 
Misschien was hij ook degene die gisteravond laat bergen vuurwerk aan het afsteken was. Dat vond mijn hond ook erg leuk. Blaffen en piepen zodat mijn onderburen ook mee konden genieten. Hij lag bibberend in een hoekje. Zo sneu. Begint die ellende nu alweer? Je krijgt hem gewoon niet meer kalm dan. 
En maar blaffen. 
Stomme aso's hier in de buurt. 

Er is een motottourtocht bezig blijkbaar. En al die herrie apparaten gaan vlak langs mijn huis. Inmiddels zit ik al ruim een uur in het lawaai en ik woon in een 30 km zone, maar dat rijden ze natuurlijk niet. Zoveel herrie voor mijn hoofd, grrr, trigger voor overprikkeling.

lientje69 schreef op 12-04-2026 om 11:00:

Er is een motottourtocht bezig blijkbaar. En al die herrie apparaten gaan vlak langs mijn huis. Inmiddels zit ik al ruim een uur in het lawaai en ik woon in een 30 km zone, maar dat rijden ze natuurlijk niet. Zoveel herrie voor mijn hoofd, grrr, trigger voor overprikkeling.

Voor nu heb je er niks aan, maar is noice canceling iets voor je?

Broodjebrie schreef op 12-04-2026 om 11:03:

[..]

Voor nu heb je er niks aan, maar is noice canceling iets voor je?

Ik denk dat dit voor de zomer zeker een goed idee is. Ze lijken werkelijk wel altijd door ons kleine dorpje te moeten.gaan.  Zelfde met die schreew wielrenners . Altijd hier langs. En maar blèren naar elkaar . Paaltje! Paaltje! Ja dat is om de snelheid te remmen. Werkt niet maar goed. Laatst was de hoogst gemeten snelheid met zo'n smiley hier 158! In een 30 km zone... Maar ook die wielrenners. Waarom paaltje paaltje schreeuwen steeds??  Kijk gewoon waar je fietst. Dan zie je ze toch...

lientje69 schreef op 12-04-2026 om 11:10:

[..]

Ik denk dat dit voor de zomer zeker een goed idee is. Ze lijken werkelijk wel altijd door ons kleine dorpje te moeten.gaan. Zelfde met die schreew wielrenners . Altijd hier langs. En maar blèren naar elkaar . Paaltje! Paaltje! Ja dat is om de snelheid te remmen. Werkt niet maar goed. Laatst was de hoogst gemeten snelheid met zo'n smiley hier 158! In een 30 km zone... Maar ook die wielrenners. Waarom paaltje paaltje schreeuwen steeds?? Kijk gewoon waar je fietst. Dan zie je ze toch...

Sowieso, wielrenners. Wat een eikels zijn dat, haha. 

Gisteren werden we ook bijna omver gekegeld door ze. "Opzij!!" riepen ze. Hond en ik schrokken ons dood. Alsof de weg van hen is. 

[..]

Ik denk dat dit voor de zomer zeker een goed idee is. Ze lijken werkelijk wel altijd door ons kleine dorpje te moeten.gaan. Zelfde met die schreew wielrenners . Altijd hier langs. En maar blèren naar elkaar . Paaltje! Paaltje! Ja dat is om de snelheid te remmen. Werkt niet maar goed. Laatst was de hoogst gemeten snelheid met zo'n smiley hier 158! In een 30 km zone... Maar ook die wielrenners. Waarom paaltje paaltje schreeuwen steeds?? Kijk gewoon waar je fietst. Dan zie je ze toch...

Nee, als je in een groepje fietst zie je ze soms te laat. Degene die vlak voor je fietst ontneemt jou het zicht op het paaltje, en zo voorkomen ze valpartijen. 

Verder vind ik ook wel dat ze een bel moeten gebruiken want dat is toch mijn oog met verplicht op de openbare weg. Zou best jammer zijn als wielrenners niet meer op de openbare weg zouden mogen. 

Jujubee schreef op 12-04-2026 om 11:19:

[..]

Sowieso, wielrenners. Wat een eikels zijn dat, haha.

Gisteren werden we ook bijna omver gekegeld door ze. "Opzij!!" riepen ze. Hond en ik schrokken ons dood. Alsof de weg van hen is.

Tja, de weg is ook van hen. En als iedereen een beetje meebeweegt dan past er veel verkeer over die weg. 

Kampeerder schreef op 12-04-2026 om 11:25:

[..]

Tja, de weg is ook van hen. En als iedereen een beetje meebeweegt dan past er veel verkeer over die weg.

En de ene wielrenner is de andere niet....

[..]

Slim, ik denk dat het je zeker gaat helpen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.