Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Rogue schreef op 16-04-2026 om 09:57:

vriend heeft de kaas meegenomen en ik wilde net een tosti maken

Mannen 😉.

Magnoliatakje schreef op 16-04-2026 om 10:00:

[..]

Mannen 😉.

maar echt deze man speelt met zijn leven

Rogue schreef op 16-04-2026 om 10:06:

[..]

maar echt deze man speelt met zijn leven

O jee, die kan vanavond het beste met een oog open gaan slapen  😅

Maheiden schreef op 15-04-2026 om 16:01:

Aan de automobilist die mij als fietser voor liet gaan waar ik geen voorrang had 😖Als hij door was gereden, kon ik mooi achter hem langs de bocht maken. Maar hij stopte, ik moest afstappen en de auto achter hem moest ook op de rem. Zo irritant!!! Dat weet hij nu ook want het raampje stond open en ik mopperde flink 🫣

Daar heb ik ook zó een hekel aan. Als die automobilist gewoon voorrang neemt dan minder ik een beetje snelheid en fiets achter hem/haar langs. 

Nu moet ik afstappen... grrrr

Wasgij schreef op 16-04-2026 om 09:30:

Ik erger me aan een collega die alweer langdurig ziek is. In de ruim 2 jaar dat hij nu bij ons werkt, is hij effectief 4 maanden aan het werk geweest.

Ik ben zo’n langdurige zieke. Ik werk al wel wat langer bij mijn werkgever maar denk jij nou echt dat ik hier zelf om gevraagd heb? Ik zou ook veel liever elke dag naar mijn werk gaan, mijn sociale leven weer oppakken en weer midden in het leven staan.  

Rogue schreef op 16-04-2026 om 09:57:

vriend heeft de kaas meegenomen en ik wilde net een tosti maken

Niemand eet hier ham, alleen ik af en toe. Had gisteren een gram of 70 gehaald om daar vandaag een tosti van te maken. Wat denk je?  Lunchtijd en de ham is weg! Heb ik een tosti met alleen kaas😭

Brr, etende collega. We zitten met ons tweeën te eten en ik weet niet wat hij doet wat zoveel lawaai maakt. Kaken of tanden op elkaar maar het is telkens zo'n bizar geluid (en hard!).
Het gaat me iedere keer meer tegenstaan maar ik kan moeilijk weglopen en in m'n eentje ergens anders zitten 😅 

Ik ben sowieso gevoelig voor eetgeluiden maar dit slaat echt alles!

Marjo41 schreef op 16-04-2026 om 12:12:

[..]

Ik ben zo’n langdurige zieke. Ik werk al wel wat langer bij mijn werkgever maar denk jij nou echt dat ik hier zelf om gevraagd heb? Ik zou ook veel liever elke dag naar mijn werk gaan, mijn sociale leven weer oppakken en weer midden in het leven staan.

Dat snap ik. Ik ben zelf ook ooit langdurig ziek geweest.

Maar hier spelen meer dingen waardoor ik zijn ziek zijn en de tijdsduur daarvan met een korreltje zout neem.

Marjo41 schreef op 16-04-2026 om 12:12:

[..]

ik heb niet het idee dat deze ergernis over jou gaat toch?

Bakblik schreef op 16-04-2026 om 12:45:

[..]

Niemand eet hier ham, alleen ik af en toe. Had gisteren een gram of 70 gehaald om daar vandaag een tosti van te maken. Wat denk je? Lunchtijd en de ham is weg! Heb ik een tosti met alleen kaas😭

oh daar ga ik ook slecht op

ik gooi er nog een bovenop, hij had ook het brood meegenomen

Rogue schreef op 16-04-2026 om 16:00:

[..]

oh daar ga ik ook slecht op

ik gooi er nog een bovenop, hij had ook het brood meegenomen

Nou, die slaapt dus in de tuin vannacht....

Yumi schreef op 15-04-2026 om 23:16:

[..]

Ik dacht echt dat de huisarts daar wel naar zou kijken, ik begrijp dat ze het druk hebben. Ik ben blij van jou te horen dat je geen ibuprofen mag gebruiken, want dan mag ik dat ook niet Heb je er veel last van gehad, of kwam je er op tijd achter?

Het is bij mij ontdekt wegens buikpijnklachten. Ik heb er vrij veel en moet ermee uitkijken. Vorig jaar was er eentje ontstoken en dat gaf zulke heftige pijn dat ik in het ziekenhuis terecht gekomen ben en aan de antibiotica moest. Ibuprofen is erg slecht voor maag- en darmwand. Vandaar dat ik dat niet mag gebruiken. In het verleden heb ik dat veel geslikt en ik ben bang dat dit mee heeft geholpen aan het krijgen van divertikels. 

Ik heb een best onterechte ergernis. Wij zijn onze tuin volledig aan het opbouwen en herindelen en daarvoor hebben we de schutting afgebroken die vanaf halverwege de tuin naar achter liep. Dus nu hebben we tijdelijk een stuk tuin wat open is naar de buren. Nu kan ik geen stap meer buiten zetten, zonder dat de buurvrouw met me wil kletsen door die opening heen. Aardig mens hoor, maar ik wil je helemaal niet elke dag continu spreken 

Herfstappeltaart schreef op 17-04-2026 om 11:33:

[..]

Het is bij mij ontdekt wegens buikpijnklachten. Ik heb er vrij veel en moet ermee uitkijken. Vorig jaar was er eentje ontstoken en dat gaf zulke heftige pijn dat ik in het ziekenhuis terecht gekomen ben en aan de antibiotica moest. Ibuprofen is erg slecht voor maag- en darmwand. Vandaar dat ik dat niet mag gebruiken. In het verleden heb ik dat veel geslikt en ik ben bang dat dit mee heeft geholpen aan het krijgen van divertikels.

Ik houd het al jaren bij paracetamol, vanwege maagklachten die ik kreeg van de diclofenac. De huisarts probeert me echter regelmatig over te halen iets sterkers te nemen zoals ibuprofen of naproxen... heb ik er weer een excuus bij, alhoewel ik er gelukkig maar een heb. Ik weet dat je flink veel pijn kunt krijgen van een ontstoken divertikel, een van mijn vrienden heeft er veel last van. Sterkte!

Yumi schreef op 17-04-2026 om 19:16:

[..]

Ik houd het al jaren bij paracetamol, vanwege maagklachten die ik kreeg van de diclofenac. De huisarts probeert me echter regelmatig over te halen iets sterkers te nemen zoals ibuprofen of naproxen... heb ik er weer een excuus bij, alhoewel ik er gelukkig maar een heb. Ik weet dat je flink veel pijn kunt krijgen van een ontstoken divertikel, een van mijn vrienden heeft er veel last van. Sterkte!

Dankje. Gelukkig gaat het nu goed  . Ik ben er erg alert op. Veel vezels eten en vooral veel drinken erbij. Als ik dat een paar dagen verwaarloos heb ik gelijk weer last.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.