Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Enorme rookvrije zones buiten bij een gebouw.
Ik rook niet, maar vind dit echt een beetje overdreven.

Waarom geldt het dan niet voor mensen die een uur in de wind stinken naar parfum/ deodorant/alcohol etc?

Grindelwald schreef op 21-04-2026 om 18:42:

[..]

De telefoon zou gewoon verboden moeten worden in de sportschool. Om bovenstaande reden en om stiekem filmen te voorkomen.

Nou ik kijk altijd een serie tijdens mijn cardio op mijn telefoon.

Bij ons staat wel in de regels dat je zo op je telefoon zitten tussen oefeningen door niet moet doen. Of in elk geval beperkt.

Dolfje schreef op 21-04-2026 om 19:09:

[..]

Nou ik kijk altijd een serie tijdens mijn cardio op mijn telefoon.

Bij ons staat wel in de regels dat je zo op je telefoon zitten tussen oefeningen door niet moet doen. Of in elk geval beperkt.

Daar had ik niet aan gedacht. Is een fijne afleiding tijdens de saaie cardio. 

Grindelwald schreef op 21-04-2026 om 19:28:

[..]

Ja precies. Ik kan niet zonder op de loopband, dan voel ik me helemaal een hamster in zo'n wiel wat nergens heen gaat.

Pakket besteld, verwacht het morgen. Maar geen track and trace gehad dus even in goed gesprek met de chatbot. Krijg ik dit: Je bestelling heeft een willekeurige extra controle gekregen om er zeker van te zijn dat alles goed het magazijn verlaat. Ik stel het magazijn direct op de hoogte dat je ernaar vraagt en zorg dat er urgentie achter gezet wordt.

??? En wanneer komt het dan? Juist zo gepland dat het morgen komt want zwaar en groot. En de chatbot stopte hierna spontaan met antwoord geven. 

Auwereel schreef op 21-04-2026 om 10:50:

[..]

En als er geen vleugeltjes aan een kunststofbril zitten, bestaat dan ook antislip? Ik heb een nieuwe kunststofbril en merk dat als ik wat zweet, de bril langs mijn neus glijdt. Heb ik last van nu het (af en toe!) al wat warmer is.

Absoluut! Ik heb zelf een klein neusje. Altijd een aluminium bril om die reden.

Tot ik een geweldig leuk kunstof montuur vond als zonnebril. Als het echt warm was en ik ging zweten was het niet te doen.

De opticien heeft plakbare neusvleugeltjes die werken perfect.

Je moet ze na verloop van tijd laten vernieuwen, kost mij niets. Succes!!

Yumi schreef op 21-04-2026 om 11:12:

[..]

En dan vraag jij niet of ze even ergens anders kan gaan zitten, zodat jij er gebruik van kan maken?

Niet nodig. Dat ding was geen onderdeel van mijn work-out. 

Luttjetrut schreef op 21-04-2026 om 23:17:

[..]

Niet nodig. Dat ding was geen onderdeel van mijn work-out.

Oké, dan zou ik haar lekker laten zitten. 

Grindelwald schreef op 21-04-2026 om 19:28:

[..]

Of een leuke podcast. Dat doe ik altijd. En ja, ik stoor mij ook aan mensen die min of meer op een apparaat wonen met hun telefoon. Ik heb daar helemaal geen tijd voor. Maar over het algemeen kun je rustig vragen hoeveel setjes nog ofzo. Mijn ervaring is dat de meeste mensen in een sportschool, jong en oud, heel aardig zijn. 

Ik heb wat gedoe met een cliënt en diens familie. Met feestdagen zijn wij altijd vrij en wordt het dus overgeslagen. Dit staat ook in het contract wat cliënt moet tekenen. 
Nu eisen ze echter dat ik dan maar op een ander moment moet komen of dat er vervanging moet komen. Ik heb gezegd dat dat niet gaat lukken. Zijn ze niet blij mee. Werkgever zegt, jij bent niets verplicht. 

Tja dan wordt er maar een week niet gestofzuigd hoor. Sommige mensen doen echt zo moeilijk..

Broodjebrie schreef op 22-04-2026 om 12:23:

Ik heb wat gedoe met een cliënt en diens familie. Met feestdagen zijn wij altijd vrij en wordt het dus overgeslagen. Dit staat ook in het contract wat cliënt moet tekenen.
Nu eisen ze echter dat ik dan maar op een ander moment moet komen of dat er vervanging moet komen. Ik heb gezegd dat dat niet gaat lukken. Zijn ze niet blij mee. Werkgever zegt, jij bent niets verplicht.

Tja dan wordt er maar een week niet gestofzuigd hoor. Sommige mensen doen echt zo moeilijk..

Als die familie die energie dan eens steekt in eenmalig stofzuigen bij hun familielid...

Broodjebrie schreef op 22-04-2026 om 12:23:

Wat raar dat ze jou daarbij benaderen, hier moet al het contact verlopen via de organisatie. Niet op ingaan, stuur ze maar door naar je werkgever. 

Yumi schreef op 22-04-2026 om 12:49:

[..]

Wat raar dat ze jou daarbij benaderen, hier moet al het contact verlopen via de organisatie. Niet op ingaan, stuur ze maar door naar je werkgever.

Heeft ze uit zichzelf gedaan. werkgever zegt hetzelfde als wat ik gezegd heb, dus diegene is op z'n zachtst gezegd niet blij. Werkgever zei ook, jullie zijn gewoon vrij en het zorgmoment vervalt voor die week. Staat ook in de overeenkomst die beide partijen getekend hebben.

Broadway schreef op 22-04-2026 om 12:39:

[..]

Als die familie die energie dan eens steekt in eenmalig stofzuigen bij hun familielid...

Juist, dat dachten wij ook. Maar daar hebben ze de tijd niet voor. Terwijl ze dichtbij elkaar wonen. Schiet mij maar lek. Maar ik houd m'n poot stijf, ik heb het al druk genoeg met andere cliënten en ik heb ook nog een privéleven. 

Er is nog nooit iemand dood gegaan van een week niet stofzuigen en wc poetsen. Als dat zo was dan was ik denk ik voor mijn 15e al overleden als ik naar de huizen van mijn ouders van vroeger terugdenk 
En man idem dito. Wij komen niet uit de meest poetserige gezinnen zeg maar.
Lekker laten lullen dus maar ik weet nog wel uit mijn thuiszorgtijd hoe ze je willen proberen een schuldgevoel aan te praten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.