Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Broodjebrie schreef op 22-04-2026 om 13:11:

[..]

Juist, dat dachten wij ook. Maar daar hebben ze de tijd niet voor. Terwijl ze dichtbij elkaar wonen. Schiet mij maar lek. Maar ik houd m'n poot stijf, ik heb het al druk genoeg met andere cliënten en ik heb ook nog een privéleven.

het enige dat ik stijf zou houden is de herhaling van "ik kan je niet helpen, bel kantoor" want dit is helemaal niet jouw taak. wedden dat ze kantoor niet eens bellen?

Broadway schreef op 22-04-2026 om 14:10:

[..]

het enige dat ik stijf zou houden is de herhaling van "ik kan je niet helpen, bel kantoor" want dit is helemaal niet jouw taak. wedden dat ze kantoor niet eens bellen?

Jawel, die heeft ze gebeld, want ik werd door kantoor op de hoogte gebracht vanmorgen 

Maar kantoor zegt hetzelfde als mij, met feestdagen komt er geen hulp. Je hebt inderdaad altijd wel mensen die het proberen 'want we hebben daar recht op' nou succes ermee, daag. 

Broodjebrie schreef op 22-04-2026 om 15:04:

[..]

Jawel, die heeft ze gebeld, want ik werd door kantoor op de hoogte gebracht vanmorgen

Maar kantoor zegt hetzelfde als mij, met feestdagen komt er geen hulp. Je hebt inderdaad altijd wel mensen die het proberen 'want we hebben daar recht op' nou succes ermee, daag.

Onvoorstelbaar zulke mensen zeg...

lientje69 schreef op 22-04-2026 om 15:06:

[..]

Onvoorstelbaar zulke mensen zeg...

Zoals kantoor ooit zei, 95% van alle klanten en hun familie zijn aardig en meegaand, maar de overige 5% zijn degene die moeilijk doen.

En als ze al inval krijgen, zijn ze daar ook nog veeleisend over. Ik zou nooit op een kantoor willen werken.. lijkt me echt vreselijk. Al zul je op een gegeven moment ook wel een dikke huid kweken.

Mn zusje en gezeik en gelieg over geld. Zo spuugzat!

Broodjebrie schreef op 22-04-2026 om 15:04:

[..]

ongelooflijk wat een brutaliteit. 

Broadway schreef op 22-04-2026 om 15:36:

[..]

ongelooflijk wat een brutaliteit.

Yep.. 

Broodjebrie schreef op 22-04-2026 om 15:13:

[..]

Zoals kantoor ooit zei, 95% van alle klanten en hun familie zijn aardig en meegaand, maar de overige 5% zijn degene die moeilijk doen.

En als ze al inval krijgen, zijn ze daar ook nog veeleisend over. Ik zou nooit op een kantoor willen werken.. lijkt me echt vreselijk. Al zul je op een gegeven moment ook wel een dikke huid kweken.

Gelukkig doen al mijn cliënten hier niet moeilijk over. 
Soms haal ik een feestdag in soms niet. 
Heb jij er overigens ook last van dat je steeds minder tijd krijg bij je Cliënten? De gemeente hier is enorm aan het bezuinigen op de huishoudelijke hulp. 

Pooh-Bear schreef op 22-04-2026 om 15:58:

[..]

Gelukkig doen al mijn cliënten hier niet moeilijk over.
Soms haal ik een feestdag in soms niet.
Heb jij er overigens ook last van dat je steeds minder tijd krijg bij je Cliënten? De gemeente hier is enorm aan het bezuinigen op de huishoudelijke hulp.

In deze gemeente niet, maar wel in een andere hier vlakbij, hoor ik van meer collega's. 

Maar tegen de tijd dat ze het hier in gaan voeren ben ik al weg, want ik ben bezig met een andere baan.

Broodjebrie schreef op 22-04-2026 om 16:42:

[..]

In deze gemeente niet, maar wel in een andere hier vlakbij, hoor ik van meer collega's.

Maar tegen de tijd dat ze het hier in gaan voeren ben ik al weg, want ik ben bezig met een andere baan.

Succes hopelijk lukt het. 

Pooh-Bear schreef op 22-04-2026 om 16:52:

[..]

Succes hopelijk lukt het.

Dank je wel! Heb een nieuwe werkgever gevonden inmiddels, nog even in onderhandeling over het aantal uren en als dat rond is eindelijk het contract tekenen. Kan niet wachten!!

Broodjebrie schreef op 22-04-2026 om 17:37:

[..]

Dank je wel! Heb een nieuwe werkgever gevonden inmiddels, nog even in onderhandeling over het aantal uren en als dat rond is eindelijk het contract tekenen. Kan niet wachten!!

Heel blij voor je

Ga je nu iets heel anders doen of wel iets vergelijkbaars? 

HAHA!wait..what schreef op 22-04-2026 om 19:29:

[..]

Heel blij voor je

Ga je nu iets heel anders doen of wel iets vergelijkbaars?

Ik blijf wel in dezelfde sector, maar wil meer de zorg in. En misschien nog een opleiding volgen, maar eerst een fijne werkplek vinden. Dat vind ik het belangrijkste voor nu.

Mezelf. Ik zit thuis want wat overspannen door zeer giftige werksfeer. De ene dag denk ik; waarom ben ik eigenlijk thuis. Wat me ergert. De andere dag denk ik; fuck my life en ik ben moe en heb nergens zin in. En dat ergert me ook. De bedrijfsmaatschappelijk werk en de bedrijfsarts hebben me gelijk gegeven en gezegd dat het niet aan mij ligt. Maar toch... 
Ben op zoek naar ander werk en de sfeer is alom bekend maar er kan (wordt) niks aan gedaan (worden). Er zijn meer leuke collega's op weg naar een andere baan. Ik hoop volgende week een vso te kunnen krijgen en dan even rustig herstellen.
En dan ergert het me ook dat ik dan denk; wat zullen ze wel niet van me denken want zo erg was het toch niet? 
Hopelijk heb ik een helder hoofd als de sollicitatie die me deze week belt of ik het geworden ben. Ik hoop op goed nieuws maar ik hoop er ook niet op. Het er niet op hopen ligt aan de vermoeidheid.

stokstaart schreef op 22-04-2026 om 20:19:

Mezelf. Ik zit thuis want wat overspannen door zeer giftige werksfeer. De ene dag denk ik; waarom ben ik eigenlijk thuis. Wat me ergert. De andere dag denk ik; fuck my life en ik ben moe en heb nergens zin in. En dat ergert me ook. De bedrijfsmaatschappelijk werk en de bedrijfsarts hebben me gelijk gegeven en gezegd dat het niet aan mij ligt. Maar toch...
Ben op zoek naar ander werk en de sfeer is alom bekend maar er kan (wordt) niks aan gedaan (worden). Er zijn meer leuke collega's op weg naar een andere baan. Ik hoop volgende week een vso te kunnen krijgen en dan even rustig herstellen.
En dan ergert het me ook dat ik dan denk; wat zullen ze wel niet van me denken want zo erg was het toch niet?
Hopelijk heb ik een helder hoofd als de sollicitatie die me deze week belt of ik het geworden ben. Ik hoop op goed nieuws maar ik hoop er ook niet op. Het er niet op hopen ligt aan de vermoeidheid.

Sorry Stokstaart, ik lees jou post en denk dat je wat overspannen bent. Je gevoel gaat alle kanten op, je bent gewoon oververmoeid en hebt rust nodig geef daaraan toe. 

Op zoek naar ander werk vanwege de slechte werksfeer begrijp ik, maar geeft jezelf de kans om te herstellen een nieuwe baan slurpt energie en die heb je niet.

Je hoopt volgende week een vso te krijgen, ben jij op dit moment helder genoeg om alle gevolgen te overzien? Toen ik een burn out had, heb ik geweigerd daarop in te gaan, eerst herstellen zodat ik een weloverwogen besluit kan nemen. Als je emotioneel uit balans bent is het geen goed idee om belangrijke beslissingen te nemen 🍀

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.