Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Dat 5 mei niet voor iedereen een vrije dag is, en uitslapen een luxe, snap ik. Toch vind ik het jammer dat bij de buren vandaag om kwart over 7 werd begonnen met het egaliseren van de tuin 

Koud en nat. Goed voor de natuur maar stuk minder fijn voor mijn spieren en humeur. Ik loop nu net naar de fysio en heb het gewoon weer koud.

Dat mijn man vrij is en ik ook, maar dat de wekker wel om 06:00 uur ging. 

Auwereel schreef op 05-05-2026 om 07:28:

Dat 5 mei niet voor iedereen een vrije dag is, en uitslapen een luxe, snap ik. Toch vind ik het jammer dat bij de buren vandaag om kwart over 7 werd begonnen met het egaliseren van de tuin

Hier buren die het hele jaar door 6 dagen per week om 05.15 uur de deur uitgaan, met twee of drie personen in de auto stappen, deuren dichtklepperen….om te gaan sporten.

Zo ook vandaag alweer!

Iedereen moet zeker lekker doen hoe hij of zij dat prettig vindt, echter wij worden daar dus wel elke keer wakker van. Werkweek, vakantieweek, door de week, weekend, feestdag…..altijd om 05.15 uur wakker. Geloof me….dat breekt je op gegeven moment op en zorgt voor veel frustratie.

wij willen ook wel eens uitslapen!

Mensen, zoals mijn buurvrouw, die wel op Koningsdag en 5 mei de vlag uithangen maar niet op 4 mei. Respectloos. 

ik ben sinds een paar dagen geïrriteerd. Zit hoog in m'n emotie. Moederdag komt eraan, ik heb gedoe met een familielid, mijn oma gaat steeds meer achteruit. Ben gewoon niet in m'n hum. Zal blij zijn als moederdag voorbij is, dan is die trigger alvast voorbij, dat scheelt.

teveel, 
vriend is al een paar dagen niet lekker en besloot om een vrije dag te nemen prima.. maar zet die klote wekker dan uit  

vanwege hartkloppingen moet ik ijzertabelten slikken maar dan moet ik 15 min wachten met eten.. of 2 uur als ik yoghurt wil  en nu zit die klote tablet ergens op me maag.... 

en ik weet niet of het de hormonen zijn maar ik begin een hekel aan mijn werk te krijgen...

Anna76 schreef op 05-05-2026 om 08:21:

Mensen, zoals mijn buurvrouw, die wel op Koningsdag en 5 mei de vlag uithangen maar niet op 4 mei. Respectloos.

Waarom is dat respectloos? Hier hing de vlag gisteren ook niet en vandaag wel. Wij waren gisteren tussen 16:00 en 20:00 uur niet thuis. 

Euphoria schreef op 05-05-2026 om 08:10:

[..]

Hier buren die het hele jaar door 6 dagen per week om 05.15 uur de deur uitgaan, met twee of drie personen in de auto stappen, deuren dichtklepperen….om te gaan sporten.

Zo ook vandaag alweer!

Iedereen moet zeker lekker doen hoe hij of zij dat prettig vindt, echter wij worden daar dus wel elke keer wakker van. Werkweek, vakantieweek, door de week, weekend, feestdag…..altijd om 05.15 uur wakker. Geloof me….dat breekt je op gegeven moment op en zorgt voor veel frustratie.

wij willen ook wel eens uitslapen!

05:15 

Ik hang op 4 mei de vlag ook niet uit, want dan moet hij half stok en dat is een heel gedoe om hem zo te hangen. Hij zit vast geplakt nu aan de stok, omdat hij niet lekker bleef hangen anders. En sowieso waren we gisteren ook de hele dag niet thuis en kwam ik pas na zonsondergang weer thuis. Dan mag hij er al niet meer hangen en daar let ik dus wel op. Vandaag hang ik hem overigens ook niet uit, want het weer ziet er niet heel geweldig uit en dan heb ik straks een natte vlag. Had hem met Koningsdag wel buiten hangen en 17 mei hang ik hem meestal ook wel op.

Broodjebrie schreef op 05-05-2026 om 08:31:

ik ben sinds een paar dagen geïrriteerd. Zit hoog in m'n emotie. Moederdag komt eraan, ik heb gedoe met een familielid, mijn oma gaat steeds meer achteruit. Ben gewoon niet in m'n hum. Zal blij zijn als moederdag voorbij is, dan is die trigger alvast voorbij, dat scheelt.

Wat rot Broodje! Ik ben ook altijd blij als beide dagen (ook vaderdag) weer voorbij zijn. 

Het ruikt hierbinnen als een hyacintenkwekerij 
Die bos van 25 stuks hyacinten is echt prachtig, maar ze ruiken zo sterk dat het op mijn adem slaat. En dan zijn de bloemen zelfs nog niet allemaal, helemaal open. Heb ze uit de woonkamer naar badkamer, slaapkamer verplaatst. Hoop dat de wind gaat liggen dan zet ik ze op de rand van mijn balkon, kan ik vrij ademhalen en er meer van genieten.

stokstaart schreef op 05-05-2026 om 10:01:

[..]

Wat rot Broodje! Ik ben ook altijd blij als beide dagen (ook vaderdag) weer voorbij zijn.

Sterkte ♥️

Op 4 mei moet de vlag half stok en dat lukt niet met mijn vlag. Misschien is dat bij je buurvrouw ook zo. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.