Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Ik erger me aan die muis die hier ergens binnen zit, wel de pindakaas van de val wegsnoept, en dan weer ergens verdwijnt

Ik erger me op de camping. Bij de ingang een bord: 

s-l1200.webp

maar allerlei Nederlandse bejaarden op hun E-bikes scheuren met 15 tot 20 km/u aan je tent voorbij. Als dit voor auto's geldt, dan geldt het toch ook voor fietsen? Wij hebben best een kleine plek, met een heggetje, dus goed uitkijken alvorens het pad op te stappen. 

Ik zou dat aangeven bij de beheerder, kunnen ze er een bordje bij hangen " ook voor fietsers"

Dolfje schreef op 16-07-2026 om 19:13:

Ik zou dat aangeven bij de beheerder, kunnen ze er een bordje bij hangen " ook voor fietsers"

Bordjes hebben toch weinig nut, joh. Op mijn werk ook, er staat aangegeven op de karren dat mensen de lepeltjes in de bovenste bak moeten doen en de kopjes in de bak daaronder. Altijd staat de lepeltjesbak vol met koffiekopjes. Echt altijd. Op elke afdeling. Er hangen ook briefjes dat borden van het restaurant en dergelijke terug gebracht moeten worden naar het restaurant. Drie keer raden waar die borden, kommetjes en bestek altijd liggen? Juist, in mijn koffiebakken. Briefjes en borden lezen, het blijft lastig. En het is hier ook gewoon luiheid. Men wil gewoon niet even naar het restaurant lopen. Stel je voor. 

Dat was dus even mijn ergernis gisteren. Dat mensen er zo'n bende van maken. Een of andere goorlap had op de wc ook poep over de bril heen gesmeerd. Ik ging bijna over mijn nek. 

Vanmorgen alweer zitten ergeren aan reacties onder het bericht van de vrijspraak bij dat meisje dat is doodgereden. Alleen maar reacties in de trant van : ons rechtssysteem faalt, als het de dochter van de rechter was geweest dan was de uitkomst heel anders, het is een asielzoeker dus die komt er weer mee weg en ga zo maar door. En als dan iemand de uitleg geeft, krijgt die de volle laag met reacties “was het jou dochter maar geweest”. Ik snap echt wel dat dit heel gevoelig ligt en dat het een ontzettende klote situatie is voor alle betrokkenen. Maar snappen mensen nou echt niet dat je niet met een rechtssysteem wil leven dat uit gaat van aannames en vermoedens? Dat, als jij echt niks gedaan hebt, je wel gewoon veroordeeld zou kunnen worden?? Je kan niet iemand straffen voor iets wat niet onomstotelijk bewezen is. Maar dat is blijkbaar heel erg moeilijk te begrijpen voor een heel groot deel van de inwoners van dit land blijkbaar. En daar maak ik me toch wel eens zorgen om. Waar is het logisch nadenken gebleven ipv alleen maar met je gevoel denken? Waar gaat dit heen….

BlairW schreef op 17-07-2026 om 08:10:

Vanmorgen alweer zitten ergeren aan reacties onder het bericht van de vrijspraak bij dat meisje dat is doodgereden. Alleen maar reacties in de trant van : ons rechtssysteem faalt, als het de dochter van de rechter was geweest dan was de uitkomst heel anders, het is een asielzoeker dus die komt er weer mee weg en ga zo maar door. En als dan iemand de uitleg geeft, krijgt die de volle laag met reacties “was het jou dochter maar geweest”. Ik snap echt wel dat dit heel gevoelig ligt en dat het een ontzettende klote situatie is voor alle betrokkenen. Maar snappen mensen nou echt niet dat je niet met een rechtssysteem wil leven dat uit gaat van aannames en vermoedens? Dat, als jij echt niks gedaan hebt, je wel gewoon veroordeeld zou kunnen worden?? Je kan niet iemand straffen voor iets wat niet onomstotelijk bewezen is. Maar dat is blijkbaar heel erg moeilijk te begrijpen voor een heel groot deel van de inwoners van dit land blijkbaar. En daar maak ik me toch wel eens zorgen om. Waar is het logisch nadenken gebleven ipv alleen maar met je gevoel denken? Waar gaat dit heen….

Waar gaat dit heen? Ik wil het niet weten, ik ben er bang voor. 

Hoe krijgen we de Nederlanders met stemrecht zo ver dat ze bij volgende verkiezingen niet weer op de nieuwe verlossers stemmen en niet op de VVD? Als er weer zo massaal op PVV, FVD en die engnek van een Markushouwer gestemd gaat worden ben ik bang dat we een eng landje gaan worden.

Bakblik schreef op 17-07-2026 om 08:20:

[..]

Waar gaat dit heen? Ik wil het niet weten, ik ben er bang voor.

Hoe krijgen we de Nederlanders met stemrecht zo ver dat ze bij volgende verkiezingen niet weer op de nieuwe verlossers stemmen en niet op de VVD? Als er weer zo massaal op PVV, FVD en die engnek van een Markushouwer gestemd gaat worden ben ik bang dat we een eng landje gaan worden.

Precies mijn gedachte. Ik probeer dit soort dingen ook uit te leggen aan dochter, want pubers zijn ook vaak te snel met hun mening/gedachte ergens over en kunnen dan ook zo onnadenkend reageren op iets. Dus die probeer ik wel bij te brengen om even logisch na te denken enz. Maar ik snap gewoon echt niet hoe zoveel mensen gewoon zo kunnen denken. En het rechtssysteem dat in de basis echt heel prima is, niet snappen. Maar goed, tijd om leukere dingen te gaan doen 😁

Jujubee schreef op 17-07-2026 om 08:10:

[..]

Bordjes hebben toch weinig nut, joh. Op mijn werk ook, er staat aangegeven op de karren dat mensen de lepeltjes in de bovenste bak moeten doen en de kopjes in de bak daaronder. Altijd staat de lepeltjesbak vol met koffiekopjes. Echt altijd. Op elke afdeling. Er hangen ook briefjes dat borden van het restaurant en dergelijke terug gebracht moeten worden naar het restaurant. Drie keer raden waar die borden, kommetjes en bestek altijd liggen? Juist, in mijn koffiebakken. Briefjes en borden lezen, het blijft lastig. En het is hier ook gewoon luiheid. Men wil gewoon niet even naar het restaurant lopen. Stel je voor.

Dat was dus even mijn ergernis gisteren. Dat mensen er zo'n bende van maken. Een of andere goorlap had op de wc ook poep over de bril heen gesmeerd. Ik ging bijna over mijn nek.

blijf het zeggen: al hangt er een koe aan het plafon, dan krijg je nog de vraag verkoopt u koeien 

Zo eens met je post BlairW

Rogue schreef op 17-07-2026 om 09:57:

[..]

blijf het zeggen: al hangt er een koe aan het plafon, dan krijg je nog de vraag verkoopt u koeien

Ja dat is wel zo maar dan kan er wel op gewezen worden en sommige mensen zullen zich er dan misschien /hopelijk wel aan houden.

De warmte. Toen ik vanmorgen wakker werden mijn dochter al beneden had lekker alles open gezet. Waardoor het binnen wat koeler was en buiten was het heerlijk.
op mijn werk bij mijn eerste cliënt was het 28 graden binnen maar bij mijn tweede cliënt was het best lekker.
op de fiets naar huis genoot ik van een fris windje en hoopte al dat het thuis ook wat beter zou zijn. 
Naïef van mezelf bij ons in de tuin is het altijd al warmer de zon was al gaan schijnen geen wind in de tuin en de meter gaf buiten 29 graden aan en binnen 27 en het voelt echt benauwd

Jujubee schreef op 17-07-2026 om 08:10:

[..]

Bordjes hebben toch weinig nut, joh. Op mijn werk ook, er staat aangegeven op de karren dat mensen de lepeltjes in de bovenste bak moeten doen en de kopjes in de bak daaronder. Altijd staat de lepeltjesbak vol met koffiekopjes. Echt altijd. Op elke afdeling. Er hangen ook briefjes dat borden van het restaurant en dergelijke terug gebracht moeten worden naar het restaurant. Drie keer raden waar die borden, kommetjes en bestek altijd liggen? Juist, in mijn koffiebakken. Briefjes en borden lezen, het blijft lastig. En het is hier ook gewoon luiheid. Men wil gewoon niet even naar het restaurant lopen. Stel je voor.

Dat was dus even mijn ergernis gisteren. Dat mensen er zo'n bende van maken. Een of andere goorlap had op de wc ook poep over de bril heen gesmeerd. Ik ging bijna over mijn nek.

95630681-an-image-of-a-stack-of-dirty-dishes-isolated-on-white.jpg

Op elke pantry op mijn werk hangt een vergelijkbare tekening boven een krat. Dan nog de tekst, vuile vaat in dit krat. De vaat moet naar een centraal punt waar de vaatwasser staat. Gaat ook altijd fout. 

Zo NIET eens met Blair. Ons rechtsysteem faalt zeker. En ik heb daar dus ervaring mee. Een 14 jarig meisje én een gehandicapt meisje meermaals verkrachten ( bewezen!) En wegkomen met 240 uur taakstraf. Sorry hoor. Maar ik heb geen hoge pet meer op van ons rechtsysteem. De eis was overigens  21 maanden cel. Dat was okee.  Maar de rechters vonden dat zielig en 240 uur taakstraf wel genoeg...
Breek me de bek niet open over ons rechtssysteem!!

lientje69 schreef op 17-07-2026 om 17:07:

Zo NIET eens met Blair. Ons rechtsysteem faalt zeker. En ik heb daar dus ervaring mee. Een 14 jarig meisje én een gehandicapt meisje meermaals verkrachten ( bewezen!) En wegkomen met 240 uur taakstraf. Sorry hoor. Maar ik heb geen hoge pet meer op van ons rechtsysteem. De eis was overigens 21 maanden cel. Dat was okee. Maar de rechters vonden dat zielig en 240 uur taakstraf wel genoeg...
Breek me de bek niet open over ons rechtssysteem!!

Maar de kern van dat bericht is toch dat het níet bewezen is? En je niet moet willen dat we afwijken van 'onschuldig, tenzij bewezen'. Daar is dit voorbeeld toch niet mee te vergelijken? 

Het gaat om het fundamentele principe. Ja daarin ben ik het dus weldegelijk 100% eens met Blair. Dat is wat anders dan vinden dat alles 100% goed gaat. 

De vaat! 
We gingen op de camping iets simpels koken. Het liep niet lekker. Al het servies, alle pannen echt alles is gebruikt. Je kunt er een vaatwasser mee vullen en we zijn maar met twee! Hoe krijgen we dat vervoerd naar de wasbakken? En weer terug? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.