Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

BlairW schreef op 30-07-2026 om 08:45:

[..]

Die vind het heel lastig, omdat het over zijn ouders gaat. Die ziet het dan toch wat anders. Ze doen het ook vast niet express (mag ik hopen), maar ik vind het wel gewoon heel apart.

áls ze het al niet expres doen dan zit je als opa en oma op zo'n moment toch te kijken en geniet je van je familie samen en denk je toch: wat jammer dat blairman en gezin er niet zijn? en bedenk je daarna dat niemand ze gevraagd heeft? 

BlairW schreef op 30-07-2026 om 08:45:

[..]

Die vind het heel lastig, omdat het over zijn ouders gaat. Die ziet het dan toch wat anders. Ze doen het ook vast niet express (mag ik hopen), maar ik vind het wel gewoon heel apart.

Buitengesloten worden is nooit leuk. Of dat nou bewust gebeurt of niet. Je kan er inderdaad (nog een) keer wat van zeggen (al zou het idd beter zijn als jouw man het doet). 

Zit je dochter ook in de groepsapp? En krijgt ze mee dat zij als enige kleinkind niet wordt meegevraagd?

BlairW schreef op 30-07-2026 om 07:54:

Dat mijn schoonouders voor de zoveelste keer onze dochter ergens niet bij betrekken. Ze zijn op vakantie met dochter en gezin. Ze hebben hun zoon met 2 kleinkinderen ook uitgenodigd om langs te komen. Dus de hele familie is bij elkaar en ons is niks gevraagd. Zwager had prima onze dochter ook mee kunnen nemen voor dat dagje, maar dat komt niet in ze op of zo. En dit is dus niet de enige keer. Krijg dan uiteraard wel allerlei foto’s toegestuurd in diverse groepsapps van hoe gezellig ze het wel niet hebben. Wilde er eigenlijk onder plaatsen “aaahhh, wat gezellig zo met alle kleinkinderen! Ow wacht…”, maar ik hou mijn mond maar weer 🙄

Als je niks zegt verandert er niks. Ik zou het dus wel benoemen, maar niet op zo'n indirecte manier. Voor hun is het perspectief namelijk heel anders. Dan zou ik toch meer de invalshoek kiezen van "hoi Kees en Gerda, voor jullie is het gezin compleet op deze manier, maar het gezin van Sander telt ook nog een dochter. En op die gezellige foto's is het dus duidelijk dat zij niet meetelt als kleinkind. Het zou voor haar veel betekenen als jullie haar ook willen opnemen in de clan.". 

Jullie hebben het al eerder gevraagd, maar met de trots van "we hebben het al eens gevraagd en nu stikken ze er maar in" heb je vooral jezelf als zij daar geen last van hebben en jullie wel. 

Als ouders er eerst gewezen op moeten worden dat ze iemand buiten sluiten en je word daarna wel mee gevraagd dan zou het voor mij echt niet meer hoeven. Zoiets moet spontaan gaan. Ik zou ook niet reageren op foto's op de App en daarna ook niet vragen hoe de vakantie was.

Bailey26 schreef op 30-07-2026 om 10:15:

[..]

Buitengesloten worden is nooit leuk. Of dat nou bewust gebeurt of niet. Je kan er inderdaad (nog een) keer wat van zeggen (al zou het idd beter zijn als jouw man het doet).

Zit je dochter ook in de groepsapp? En krijgt ze mee dat zij als enige kleinkind niet wordt meegevraagd?

Dochter zit niet in de groepsapp, maar krijgt ze wel mee via haar neef. 

Herfstappeltaart schreef op 30-07-2026 om 08:14:

[..]

Wat verdrietig. Ik heb bewondering voor je tact. Ik zou mijn mond niet kunnen houden.

Ik was allang uit de appgroep gestapt. Kan zoiets zó slecht handelen.

eens, ik snap nooit waarom je als grootouder/ouder een onderscheid maakt tussen je kleinkinderen/kinderen 

Ergernis: overal maar achteraan moeten bellen en mailen. Zó vermoeiend.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.