Huiskamer
Jujubee
12-08-2026 om 08:05
Rogue schreef op 11-08-2026 om 10:56:
[..]
![]()
zwanger zijn met dit weer is ook geen pretje, wordt er enorm lamlendig en chagrijnig van, heb 2 ventilatoren soms 3 die blazen.
normaal ben ik echt dol op de zomer maar nu haat ik het..
OT; heb weer huisarrest.. wilde eigenlijk naar yoga maar post NL komt precies op de tijd dat de les begint
![]()
Dank je. Ik ben het nog niet geworden, maar ik voel dat het niet lang meer zal duren. Morgen waarschijnlijk, op de heetste dag van de week. Liever vandaag, aangezien ik vrij ben. Ik was ook echt enorm chagrijnig op mijn werk gisteren. Lamlendig, liet van alles vallen, pff. Ik was niet vooruit te branden.
Ja, als je zwanger bent, heb je het met dit weer ook zwaar te verduren. Dat kan ik me goed voorstellen. Hoe ver ben je? Dikke knuffel voor jou ook.
Het is ook wel een zomer from hell geweest met de hitte, hè. Niet normaal. Mijn schoonzus is ook flink zwanger nu en die heeft ook echt afgezien dit jaar. Toen ik geboren werd, 39 jaar geleden, eind juni, was er ook een grote hittegolf volgens mijn moeder. Dus die had het ook niet fijn, aangezien ik flink te laat was. Veel sterkte nog! Als het goed is, gaat het na zaterdag echt flink omlaag. Tenminste hier in het westen. Daar woon jij ook, toch?
Herfstappeltaart
12-08-2026 om 08:51
Yumi schreef op 11-08-2026 om 23:51:
Op mijn balkon lopen af en toe muizen, in dik 4 jaar is er 2 keer 1 naar binnengekomen die ik er meteen weer uitgejaagd heb. Alles dichtgestopt met staalwol en horren laten plaatsen. Omdat ik muizen vreselijk smerig vind, een ultrasone verjager gekocht, werkt voor zo'n beetje alle dieren van muizen tot marters, met verschillende standen.
Vanavond uitgetest, door met ballen en een lege bus van verschillende grote naar toe, erlangs, laten rollen, stuiteren, doet niks. Hij reageert wel op mij, licht gaat knipperen, maar ik kan er wel langs staan, en hem ontwijken.
Die mag weer retour 🤨
Ik vind muisjes lief
. Maar ik hoef ze ook niet binnen hoor!
. We hebben ze altijd buiten weten te houden door helemaal niks onafgesloten te laten staan. Een nieuw pak bloem bijvoorbeeld, verpak in altijd nog extra in een dikke diepvrieszak voor het de voorraadkast ingaat. En alles wat aantrekkelijk is voor muizen bewaar ik verder in glazen weckpotten. Tot nu toe heeft het geholpen.
Yumi
12-08-2026 om 10:02
Herfstappeltaart schreef op 12-08-2026 om 08:51:
[..]
Ik vind muisjes lief
. Maar ik hoef ze ook niet binnen hoor!
. We hebben ze altijd buiten weten te houden door helemaal niks onafgesloten te laten staan. Een nieuw pak bloem bijvoorbeeld, verpak in altijd nog extra in een dikke diepvrieszak voor het de voorraadkast ingaat. En alles wat aantrekkelijk is voor muizen bewaar ik verder in glazen weckpotten. Tot nu toe heeft het geholpen.
Bij mij zit ook alles in glazen of metalen voorraadbussen. Laat ook niks aan eten staan, en elke kruimel wordt verwijderd
Daardoor gaan ze vanzelf weg, maar het idee van een muis die rondscharrelt, en ondertussen zijn poep en plas laat lopen, plus een spoor achterlaat van stinkend buikvet
Toen ik hier kwam wonen lag het onder het keukenblok vol met muizenpoep. De muizen zelf waren weg omdat het huis een paar weken had leeg gestaan.
Sommige bewoners vinden ze leuk en voeren ze, daardoor zijn ze niet bang en komen mij iets te dichtbij als ik op het balkon zit
Die verjager was voor het balkon, want het blijft opletten...
Herfstappeltaart
12-08-2026 om 10:29
Yumi schreef op 12-08-2026 om 10:02:
[..]
Bij mij zit ook alles in glazen of metalen voorraadbussen. Laat ook niks aan eten staan, en elke kruimel wordt verwijderd
Daardoor gaan ze vanzelf weg, maar het idee van een muis die rondscharrelt, en ondertussen zijn poep en plas laat lopen, plus een spoor achterlaat van stinkend buikvet
![]()
Toen ik hier kwam wonen lag het onder het keukenblok vol met muizenpoep. De muizen zelf waren weg omdat het huis een paar weken had leeg gestaan.
Sommige bewoners vinden ze leuk en voeren ze, daardoor zijn ze niet bang en komen mij iets te dichtbij als ik op het balkon zit
Die verjager was voor het balkon, want het blijft opletten...
Voeren? Dat is wel heel erg dom zeg....
Yumi
12-08-2026 om 10:42
Herfstappeltaart schreef op 12-08-2026 om 10:29:
[..]
Voeren? Dat is wel heel erg dom zeg....
Dat vind ik ook 🤨
Ontbijten op het balkon en kruimeltjes strooien schijnt leuk te zijn, want schattig en ze komen bij je zitten.
Rogue
12-08-2026 om 10:45
Jujubee schreef op 12-08-2026 om 08:05:
[..]
Dank je. Ik ben het nog niet geworden, maar ik voel dat het niet lang meer zal duren. Morgen waarschijnlijk, op de heetste dag van de week. Liever vandaag, aangezien ik vrij ben. Ik was ook echt enorm chagrijnig op mijn werk gisteren. Lamlendig, liet van alles vallen, pff. Ik was niet vooruit te branden.
Ja, als je zwanger bent, heb je het met dit weer ook zwaar te verduren. Dat kan ik me goed voorstellen. Hoe ver ben je? Dikke knuffel voor jou ook.
![]()
Het is ook wel een zomer from hell geweest met de hitte, hè. Niet normaal. Mijn schoonzus is ook flink zwanger nu en die heeft ook echt afgezien dit jaar. Toen ik geboren werd, 39 jaar geleden, eind juni, was er ook een grote hittegolf volgens mijn moeder. Dus die had het ook niet fijn, aangezien ik flink te laat was. Veel sterkte nog! Als het goed is, gaat het na zaterdag echt flink omlaag. Tenminste hier in het westen. Daar woon jij ook, toch?
🙁
ik snap je, voor mijn zwangerschap vielen de eerste dagen ook soms tijdens mijn vrije dagen, heel fijn wat de eerste 3 dage waren hellish.
yep het is pittig had het niet verwacht, je leest er wel is wat over tijdens ''code rood''
vraag me wel is af hoe de vrouwen in warme landen het doen, maar ja die zijn het waarschijlijk ''gewend''
ben nu 31 weken dus laatste fase
, een beetje wel, terwijl elk jaar is er wel een dag dat bloedheet is maar dit jaar was next level.
bij mij was het andersom, er was een mini sneeuwstorm op de dag dat mijn moeder was uitgerekend, ik kwam een week later.
als de tempratuur rond de 25 blijft vind ik het best, al is beetje regen wel welkom, vooral mijn tuin snakt erna.
ja klopt😉
Ted68
12-08-2026 om 11:01
Aan mijn middelste kind: Zou vanochtend vroeg op vakantie gaan, met zijn vriendin. Ik mijn vrije dag geplant. Kwam hij om 9 uur nog even thuis... Ik stond in de badkamer mijn benen te ontharen....We hadden gisteren echt al afscheid genomen...
Dolfje
12-08-2026 om 11:31
Yumi schreef op 12-08-2026 om 10:42:
[..]
Dat vind ik ook 🤨
Ontbijten op het balkon en kruimeltjes strooien schijnt leuk te zijn, want schattig en ze komen bij je zitten.
Wat dom!
Bakblik
12-08-2026 om 11:47
Yumi schreef op 12-08-2026 om 10:42:
[..]
Dat vind ik ook 🤨
Hier mensen die ook in de zomer actief "de beestjes" voeren. Van die voedersilo's met pitten en zaadjes voor de vogels. Brood op schuurdaken. Pelpinda's op een voederplank en ga maar door.......
Vanochtend een enorm kabaal op zolder zaten 2 kauwen in de schaduw van het openstaande raam te vechten om wat pinda's die ze elders hebben opgepikt.
Muizen✔️
Ratten✔️
teveel duiven en meeuwen✔️.
De laatste 2 zitten gewoon te wachten tot buurvrouw achter om 11.30 het schuurdak vol gooit met eten voor de beestjes.
Hou op! Doe het niet! We hebben hier al genoeg ongedierte.