Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

lientje69 schreef op 13-08-2026 om 20:24:

Ik moet aan de statines. Maar heb al zo veel en vaak pijn. Dus vroeg om hydrofiele statines of injecties. Mag niet van de verzekering. Eerst het hele standaard rijtje af. Ik heb het een aantal jaar terug ook geprobeerd maar ben er mee gestopt . Zó veel pijn.
Baal dus als een stekker. En blijkbaar is mijn bloeddruk ook weer te hoog ondanks de bloeddrukverlager. Dus dat gaat waarschijnlijk ook een zwaardere worden. Ik word er niet gezonder op blijkbaar.

Grrrr hier erger ik mij ook zo aan. Niet geven wat het beste is voor de patiënt maar wat het goedkoopste is voor de zorgverzekeraar.  Het valt niet mee voor je. 

Ik moet aan de statines. Maar heb al zo veel en vaak pijn. Dus vroeg om hydrofiele statines of injecties. Mag niet van de verzekering. Eerst het hele standaard rijtje af. Ik heb het een aantal jaar terug ook geprobeerd maar ben er mee gestopt . Zó veel pijn.
Baal dus als een stekker. En blijkbaar is mijn bloeddruk ook weer te hoog ondanks de bloeddrukverlager. Dus dat gaat waarschijnlijk ook een zwaardere worden. Ik word er niet gezonder op blijkbaar.

Misschien is het de moeite waard om een medicatie consult aan te vragen bij de apotheek (of internist). Soms wordt er enorm "gestapeld" op basis van bijwerkingen of lichamelijke veranderingen. Soms komen er goede dingen uit als er iemand naar het totaalplaatje kijkt ipv naar "aanpassing bloeddruk".

Ik begin echt een pleurishekel aan mn buren te krijgen. En aan het weer. Doe mij maar herfst dan zitten ze tenminste binnen en hoor ik mn buurman niet tot diep in de avond praten over weet ik veel wat allemaal. Hou toch gewoon eens rekening met je buren!!! Praat op stiller volume of ga naar binnen. 

Regendrup. schreef op 13-08-2026 om 22:41:

Ik begin echt een pleurishekel aan mn buren te krijgen. En aan het weer. Doe mij maar herfst dan zitten ze tenminste binnen en hoor ik mn buurman niet tot diep in de avond praten over weet ik veel wat allemaal. Hou toch gewoon eens rekening met je buren!!! Praat op stiller volume of ga naar binnen.

ik zou gewoon eens antwoord geven op iets wat hij zegt. Weet ie dat je alles kunt verstaan. 

Balen Lientje

buufie schreef op 13-08-2026 om 22:45:

[..]

ik zou gewoon eens antwoord geven op iets wat hij zegt. Weet ie dat je alles kunt verstaan.

Heeft leuke effecten, ik heb het al eens gedaan.  Wel met een jonge buurvrouw. 

Aan bonprix! Setje van slip en bh gekocht, beide met levertijd van een paar dagen. Bericht dat de bh vertraagd is. Prima, ik wacht wel. Krijg ik woensdag bericht dat de bh helemaal niet meer komt. Ik gemaild dat ik dan de slip ook wil retourneren, want setje. Nee, de 30 dagen retourtermijn is verlopen. Ja, door jullie!! Niet mijn schuld dat ik meer dan 30 dagen aan het lijntje wordt gehouden met die bh waarop ik gewoon kon wachten volgens jullie. 

Neweve schreef op 13-08-2026 om 22:28:

[..]

Misschien is het de moeite waard om een medicatie consult aan te vragen bij de apotheek (of internist). Soms wordt er enorm "gestapeld" op basis van bijwerkingen of lichamelijke veranderingen. Soms komen er goede dingen uit als er iemand naar het totaalplaatje kijkt ipv naar "aanpassing bloeddruk".

Het probleem is dat inderdaad de internist deze voorschrijft. En daarvoor moet je dus eerst de standaard medicatie proberen eer je een doorverwijzing  krijgt. 

Dochter loopt rechtstreeks bij de reumatoloog  en heeft hetzelfde probleem  overigens.  Eerst het standaard rijtje af en dan pas de beter werkende duurdere. De macht van de zorgverzekeraar.  Kan geen internist of reumatoloog tegenop blijkbaar. Is natuurlijk ook controleerbaar  dus je kan ook niet zeggen heeft ze al geprobeerd  want dat kost je de kop als arts dan.

Neweve schreef op 13-08-2026 om 22:28:

[..]

O wacht mijn reactie was  niet helemaal  op wat je aangaf zie ik nu. Hersenletsel hè.

Ik zit bij een apotheekhoudende huisarts. Maar vind idd de kennis die ze hebben maar zozo. Verwijzing naar internist geeft de huisarts ( nog ) niet.

lientje69 schreef op 14-08-2026 om 08:50:

[..]

Het probleem is dat inderdaad de internist deze voorschrijft. En daarvoor moet je dus eerst de standaard medicatie proberen eer je een doorverwijzing krijgt.

Dochter loopt rechtstreeks bij de reumatoloog en heeft hetzelfde probleem overigens. Eerst het standaard rijtje af en dan pas de beter werkende duurdere. De macht van de zorgverzekeraar. Kan geen internist of reumatoloog tegenop blijkbaar. Is natuurlijk ook controleerbaar dus je kan ook niet zeggen heeft ze al geprobeerd want dat kost je de kop als arts dan.

Maar dat is natuurlijk het hele ding. Werkt die duurdere inderdaad beter? Als de goedkopere ook werkt, is dat prima. Als iedereen meteen het dure middel krijgt, wordt de zorg nog veel duurder en daar klaagt iedereen nu ook al over. 

BlairW schreef op 14-08-2026 om 08:54:

[..]

Maar dat is natuurlijk het hele ding. Werkt die duurdere inderdaad beter? Als de goedkopere ook werkt, is dat prima. Als iedereen meteen het dure middel krijgt, wordt de zorg nog veel duurder en daar klaagt iedereen nu ook al over.

Madee als je nou al door jaren ervaring weet dat een bepaald merk goed werkt en steeds de goedkoopste van dat moment niet werkt dan niet het toch mogelijk zijn om dat te krijgen? 

Ik betaal inmiddels 1 tablet per dag zelf. Ik mag niet het merk van mijn "voorkeur", omdat dat duurder is. Als ik iedere keer een ander merk van dat antihistamine tabletje krijg dan zit ik steeds bij de oogarts voor ontstoken ogen en een niet kloppende prisma. Dan is het medicijnen budget in orde maar verknoei ik heel veel geld bij de oogarts.  Dat maakt de zorg in zijn algemeenheid toch niet goedkoper dan? 

Bakblik schreef op 14-08-2026 om 09:10:

[..]

Madee als je nou al door jaren ervaring weet dat een bepaald merk goed werkt en steeds de goedkoopste van dat moment niet werkt dan niet het toch mogelijk zijn om dat te krijgen?

Ik betaal inmiddels 1 tablet per dag zelf. Ik mag niet het merk van mijn "voorkeur", omdat dat duurder is. Als ik iedere keer een ander merk van dat antihistamine tabletje krijg dan zit ik steeds bij de oogarts voor ontstoken ogen en een niet kloppende prisma. Dan is het medicijnen budget in orde maar verknoei ik heel veel geld bij de oogarts. Dat maakt de zorg in zijn algemeenheid toch niet goedkoper dan?

Als aangetoond is dat iets beter werkt of dat je bijvoorbeeld niet tegen een bepaalde stof in het goedkopere merk kan, dan kan de arts dat wel gewoon regelen en wordt het ook vergoed. 

Happyapple schreef op 13-08-2026 om 08:39:

ik kan je de hand schudden. Ik heb ook de volle lading vandaag
Mss moet je je idd maar ziekmelden dan? Sterkte

Ziekmelden is niet echt ruimte voor, gezien onze bezetting. We zijn maar met twee en als ik dat doe op de dag zelf, komt er geen uitzendkracht meer om te helpen. Dus ja, ik ben maar gewoon gegaan. Naproxen erin en gaan met die banaan. Ik heb het heel rustig aan gedaan. Gelukkig ging het qua hitte nog goed op kantoor. Het viel me alles mee. Qua klachten niet, helaas. Ik werk er pas 2 maanden, dus ik wil me ook niet ziekmelden als het niet hoeft. Ik wil altijd maar weer bewijzen hoe taai ik ben. 

Jij ook sterkte ermee. Heb jij het overleefd gisteren? 

Ik erger me aan de hitte. Vandaag komt mijn deelhond weer de hele dag en moet ik dus toch weer mijn koele huis verlaten. Toch heb ik er wel zin in om hem te zien, want als ik ongesteld en zielig ben, wil ik mijn hond knuffelen. Dan mis ik hem het meest, haha. 

BlairW schreef op 14-08-2026 om 08:54:

[..]

Ik wil 1 specifiek soort triptaan voor mn migraine. Krijg standaard n andere. Wat ik dan niet snap: als mijn middel duurder is, waarom mag ik dan niet gewoon het prijsVERSCHIL bijbetalen? Maar nee, dan moet je gewoon ALLES betalen...

En zeker bij schildkliermedicatie is overstappen op n ander merk duur. Die pillen kosten max 1 euro pppd, meestal maar 50 cent, dus die schatting is zeer hoog. Dus de kostenbesparing door de goedkopere medicatie is gering. Maar dan moet je wel weer opnieuw worden ingeregeld,  dus minimaal 2x n bloedonderzoek ter controle. En dat elk jaar...? Nog afgezien van t feit dat je je hondsberoerd kunt gaan voelen van n foute instelling,  dus n ziekmelding op t werk is ook niet vreemd...

In huis loop ik meestal op blote voeten, afgelopen maandag trapte ik ergens in. Zag niks zitten, maar er irriteerde wel iets, de dagen daarna paar keer met voet in emmer water baking soda. Gisterenavond prikkelend gevoel in voet, en vandaag zie ik daadwerkelijk iets zitten. Het is niet ontstoken of zo, maar het irriteert en krijg het niet te pakken 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.