Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Wieder schreef op 19-08-2026 om 08:31:

[..]

Zoooo, dat is echt mijn nachtmerrie! Dat mensen daar zo laks mee kunnen zijn, ik zou al gek worden van het gezoem 😱

Expats. Ik heb al vaker dit soort lakse situaties met ze meegemaakt, het interesseert ze gewoon niet. 

Kampeerder schreef op 18-08-2026 om 22:09:

[..]

En waarom heb je het niet om 19:00 uur al gezegd of gevraagd? Dan had je jezelf niet drie uur hoeven ergeren! 

omdat hij toen zei ik ga zo .. en ik ga niet ieder uur vragen/ zeggen vergeet je die spullen niet 

eindstand alles is weg dus probleem opgelost!

Alias1 schreef op 18-08-2026 om 20:33:

[..]

Mijn kinderen zijn erg blij met de IKEA365 serie opbergbakjes: glazen en kunststof bakjes met kunststof deksel. Geschikt voor vriezer en magnetron

Ikea is voor ons meer dan een uur rijden, maar als we terugkomen van een paar dagen vakantie in september zal ik er weer eens binnenlopen (want dan rijden we er langs). Dank voor de tip.

Aan een mevrouw op het nieuws vanmorgen die een hoop onzin zat te bazelen over Vla en Stroopwafels. O.a. dat je stroopwafels alleen nog bij je oma krijgt, zo nostalgisch zijn ze  . En dat vanillevla bijna niet meer te krijgen is. Wat een onzin. Elke supermarkt staat vol met pakken vanillevla van verschillende merken.
Ik zie op de markt elke week een rij staan vol jonge mensen en kinderen die allemaal stroopwafels kopen. 

Ik ging zo lekker vanmorgen.  Dus blij. Douchen. Cake bakken.  En toen dacht ik : het gaat zó goed , ik voel me bijna de oude. Dus ff tanken , pinnen en een paar boodschappen.  
En hoop op weer kunnen werken. 
Maar tijdens het boodschappen doen begon mijn been te weigeren. En kwam er een fikse hoofdpijn opzetten. 
Dus dat is mijn ergernis vandaag. Ik denk van alles weer te kunnen. Maar niet dus.
Bespreekpuntje voor bij de ergotherapeut.  Nou ja. Ik heb het wel geprobeerd.  En ben ( weer eens) teruggefloten.  

aan mensen die nu zeuren over de regen en dat het wel herfst lijkt. En blij zijn dat ze nog gaan vliegen naar Griekenland.
Ik snap het idee heus wel.
Maar jeminee zeg. Record droog en zonnig. Bomen die die dit niet gaan overleven, dreigend watertekort, bosbranden. Als iets hoognodig is momenteel is het regen. Voelt toch ongepast om daar over te klagen. Klimaatverandering in volle ornaat. Maar gelukkig nog op vliegvakantie voor zo'n. Want zon hebben is een mensenrecht of zo... ? Ook na weken 
Geeft  toch wel aan dat we nog steeds te veel aan eigen belang denken en niet naar het grote geheel.
Ik snap het ergens heus maar merk aan mezelf dat het me ergert.

Ja, ik kan me er ook aan ergeren Mick. Onze buren waren gister ook aan het klagen dat ze nu op vakantie gaan naar zuid frankrijk en het daar ook minder heet is en af en toe regent. Ik ben alleen maar blij voor de natuur.

Mick87 schreef op 19-08-2026 om 10:59:

aan mensen die nu zeuren over de regen en dat het wel herfst lijkt. En blij zijn dat ze nog gaan vliegen naar Griekenland.
Maar jeminee zeg. Record droog en zonnig. Bomen die die dit niet gaan overleven, dreigend watertekort, bosbranden. Als iets hoognodig is momenteel is het regen. Voelt toch ongepast om daar over te klagen. Klimaatverandering in volle ornaat. Maar gelukkig nog op vliegvakantie voor zo'n. Want zon hebben is een mensenrecht of zo... ? Ook na weken
Geeft toch wel aan dat we nog steeds te veel aan eigen belang denken en niet naar het grote geheel.

Helemaal eens.

Herfstappeltaart schreef op 19-08-2026 om 09:48:

Aan een mevrouw op het nieuws vanmorgen die een hoop onzin zat te bazelen over Vla en Stroopwafels. O.a. dat je stroopwafels alleen nog bij je oma krijgt, zo nostalgisch zijn ze . En dat vanillevla bijna niet meer te krijgen is. Wat een onzin. Elke supermarkt staat vol met pakken vanillevla van verschillende merken.
Ik zie op de markt elke week een rij staan vol jonge mensen en kinderen die allemaal stroopwafels kopen.

Ik stoor mij ook regelmatig aan oenige of onware berichten op het nieuws op de radio. Die jij nu noemt heb ik gelukkig niet gehoord. Wat een onzin zeg. In het kader van "vroeger was alles beter" waarschijnlijk.

Gisteren met de trein naar huis. Er was blijkbaar een stoptrein uitgevallen, trein erna vertraging, dus druk op het perron en de trein erna zat propvol. Ik stond, met heel veel mensen, bij het achterste treinstel, roept de conducteur dat we beter naar voren kunnen lopen want daar is het nog leeg. Dus wij met een ploeg naar voren lopen, zigzaggend tussen de mensen dus die op een andere trein wachten, horen we achter ons de conducteur fluiten. Da's lekker, eerst stuur je ons naar voren en daarna hebben we niet eens de kant op de voorkant te bereiken! Nou ja, dat is op zich nog wel gelukt, maar van leegte geen sprake hoor, ook hartstikke vol. Die trein heb ik maar laten gaan, ik kon ook nog met de intercity, die ook druk was en daar stond weer zo'n figuur met een fatbike vreselijk in de weg. Ga verdorie fietsen met dat stomme ding, daar heb je 'm toch voor?!

Thora schreef op 19-08-2026 om 11:27:

[..]

Ik stoor mij ook regelmatig aan oenige of onware berichten op het nieuws op de radio. Die jij nu noemt heb ik gelukkig niet gehoord. Wat een onzin zeg. In het kader van "vroeger was alles beter" waarschijnlijk.

Het was naar aanleiding van het nieuwsbericht dat de Blanke Vla uit de schappen gaat verdwijnen omdat de mensen tegenwoordig gewend zijn aan "uitdagendere smaken" 

Mick87 schreef op 19-08-2026 om 10:59:

Geeft toch wel aan dat we nog steeds te veel aan eigen belang denken en niet naar het grote geheel.

Nou ik erger me ook aan de regen, want wij zitten uitgerekend nu een paar dagen op een camping in NL. Gelukkig is er ook een binnenspeeltuintje voor de kinderen.  

Tuurlijk dat de natuur het nodig heeft, maar ik had dat voor mezelf toch liever een weekje later gehad.  

Het is ook steeds alles of niets, eerst wekenlang die vervelende hitte van rond de 30 graden (het is binnen nog steeds 26 graden) en droogte, en nu komt de regen steeds met bakken uit de hemel.

Ik ben wel echt heel blij voor de natuur, want ik maakte me echt zorgen! Maar wat meer gedoseerd weer zou fijn zijn 😇.

Happyapple schreef op 19-08-2026 om 11:44:

[..]

Nou ik erger me ook aan de regen, want wij zitten uitgerekend nu een paar dagen op een camping in NL. Gelukkig is er ook een binnenspeeltuintje voor de kinderen.

Tuurlijk dat de natuur het nodig heeft, maar ik had dat voor mezelf toch liever een weekje later gehad.

Ik snap dat best wel als je nu op de camping zit inderdaad. De collega die maandagochtend op kantoor na 1 ochtendje regen begon te klagen, heb ik wel doorverwezen naar iemand anders. 

Maar goed, ik heb net vakantie gehad en ik baalde enorm van die hitte want dat vind ik dus echt heel beperkend, dus ik begrijp best wel dat 'weer' invloed kan hebben en dat je daarvan kan balen

Thora schreef op 19-08-2026 om 11:27:

[..]

op de socials heb je ook van die malloten die te pas en on te pas hun mening lopen  verkondigen   

zag er gister een die vond dat mensen in arme landen geen kinderen moeten krijgen... wie ben jij om dat te bepalen, donder op met je zeepkist 

Loulou39 schreef op 19-08-2026 om 11:51:

Het is ook steeds alles of niets, eerst wekenlang die vervelende hitte van rond de 30 graden (het is binnen nog steeds 26 graden) en droogte, en nu komt de regen steeds met bakken uit de hemel.

Ik ben wel echt heel blij voor de natuur, want ik maakte me echt zorgen! Maar wat meer gedoseerd weer zou fijn zijn 😇.

dit, vanmorgen was hier erg donker en veel regenen en nu begint het zonnetje door te komen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.