Huiskamer
MiniJCW
19-08-2026 om 13:02
Meer verbazing dan ergernis: ik ben op zoek naar een hotel of B&B voor een paar dagen. Nu was me wel vaker opgevallen dat de prijzen voor ontbijt erg hoog kunnen zijn, maar ik heb er nu een gevonden die de kroon spant: 27,50 per persoon. We zoeken iets voor 3 nachten, dus dat zou 165 euro zijn. Voor alleen ontbijt. En het is geen superdeluxe exclusief hotel, prijzen voor een nacht zijn van 150 tot 180. Ik zoek nog even verder 
Alias1
19-08-2026 om 13:21
MiniJCW schreef op 19-08-2026 om 13:02:
Meer verbazing dan ergernis: ik ben op zoek naar een hotel of B&B voor een paar dagen. Nu was me wel vaker opgevallen dat de prijzen voor ontbijt erg hoog kunnen zijn, maar ik heb er nu een gevonden die de kroon spant: 27,50 per persoon. We zoeken iets voor 3 nachten, dus dat zou 165 euro zijn. Voor alleen ontbijt. En het is geen superdeluxe exclusief hotel, prijzen voor een nacht zijn van 150 tot 180. Ik zoek nog even verder
wow, ik vond 17,50 pp al veel vorig jaar... ben toen uitgeweken naar een AirBnB waar we voor 70 euro all in zaten (op de bovenverdieping van de gastheer, geen kookgelegenheid, maar wel met heerlijk ontbijt) echt een mazzeltje.
Jojo63
19-08-2026 om 14:04
MiniJcw,
Mijn vriendin heeft een mooie BB zit ontbijt bij in, zeer goed.
Geen idee of ze nog plek heeft.
Als je wilt mag je me wel een pbtje sturen.
Tuinfluiter
19-08-2026 om 14:09
Ik ben een kleine ontbijter en vind de prijs ook vaak absurd. Ik neem vaak een waterkoker mee voor een kopje thee en een krentenbol. Daar heb ik genoeg aan.
Groentetuin
19-08-2026 om 14:17
MiniJCW schreef op 19-08-2026 om 13:02:
Geen supermarkt in de buurt? wij hadden eens een hotel, de Lidl zat om de hoek( 50 meter),zonder ontbijt geboekt, even naar de Lidl voor een fles vers sap en broodjes, voor minder dan 10 euro klaar met zijn tweeën.Als een hotel zulke achterlijke prijzen rekent vragen ze erom.
Mick87
19-08-2026 om 14:28
Happyapple schreef op 19-08-2026 om 11:44:
[..]
Nou ik erger me ook aan de regen, want wij zitten uitgerekend nu een paar dagen op een camping in NL. Gelukkig is er ook een binnenspeeltuintje voor de kinderen.
Tuurlijk dat de natuur het nodig heeft, maar ik had dat voor mezelf toch liever een weekje later gehad.
Ja maar doel ook niet op kampeerders die nu in de regen zitten. Maar op collega's met hun gezeur en de cassière die zegt: bah wat een vies weer hè, hopelijk komt de zomer snel terug. Nou het is al ongekend zomers geweest en zou toch echt beter zijn als de zomer zich voorlopig koest houdt.
MiniJCW
19-08-2026 om 15:01
Groentetuin schreef op 19-08-2026 om 14:17:
[..]
Geen supermarkt in de buurt? wij hadden eens een hotel, de Lidl zat om de hoek( 50 meter),zonder ontbijt geboekt, even naar de Lidl voor een fles vers sap en broodjes, voor minder dan 10 euro klaar met zijn tweeën.Als een hotel zulke achterlijke prijzen rekent vragen ze erom.
Komt wel goed, ik vind wel wat anders leuks. Ik zat net nog te kijken wat ik afgelopen juni voor ontbijt heb betaald bij een restaurant: 36 euro voor twee personen (ja ja, heel decadent, uit ontbijten
). En dat was een goed ontbijt.