Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

buufie schreef op 20-08-2026 om 07:22:

oh daar is niks aan BroodjeBrie.

Ik erger me aan mijn koude voeten, daardoor steeds wakker. Vannacht maar extra dekentje oid over mijn voeten.

Ik heb vaker zo'n busreis gedaan, maar dit was echt de laatste keer. Gelukkig hebben we ook nog leuke reisgenoten hoor, dat scheelt nog iets. Maar dat eeuwige wachten op de laatkomers en klagers ben ik gewoon beu. Ik negeer ze maar inmiddels, al heb ik er gisteren sel even iets van gezegd.

Dat is balen en irritant Brie! 

Broodjebrie schreef op 20-08-2026 om 07:13:

ik zit nu in Tsjechië. Paar keer regen gehad, verder veel zon, temperatuur is gelukkig goed te doen. Gids vertelde gisteren, was maar goed dat jullie een paar weken geleden niet kwamen want het was echt snikheet.

Ik ben met een georganiseerde busreis en ik vind het echt vreselijk. Paar reisgenoten die klagen dat we teveel lopen, dat ze vermoeiende voeten hebben etc. Dan moet je niet met zo'n reis meegaan.. je weet dat we dagelijks dingen gaan ondernemen. Maar zulke mensen bepalen wel de sfeer want ze komen standaard te laat bij de bus aan, dus moeten we steeds op hun wachten. Chauffeur is ook niet echt vrolijk. Die is aan z'n pensioen toe denk ik.
Afijn, volgende keer pak ik het vliegtuig. Vriendin met wie ik ben is niet zo van het vliegen maar zelfs die zei gisteren al, volgende keer gaan we toch maar vliegen.

O dat is echt niet fijn. Wij gaan binnenkort voor het eerst sinds jaren een rondreis met een bus maken en dit is dus waar ik een beetje bang voor ben. 
als het leuk wordt, willen we in de toekomst meer van deze reizen maken. Hopelijk valt het bij ons mee.

Broodjebrie schreef op 20-08-2026 om 07:13:

ik zit nu in Tsjechië. Paar keer regen gehad, verder veel zon, temperatuur is gelukkig goed te doen. Gids vertelde gisteren, was maar goed dat jullie een paar weken geleden niet kwamen want het was echt snikheet.

Ik ben met een georganiseerde busreis en ik vind het echt vreselijk. Paar reisgenoten die klagen dat we teveel lopen, dat ze vermoeiende voeten hebben etc. Dan moet je niet met zo'n reis meegaan.. je weet dat we dagelijks dingen gaan ondernemen. Maar zulke mensen bepalen wel de sfeer want ze komen standaard te laat bij de bus aan, dus moeten we steeds op hun wachten. Chauffeur is ook niet echt vrolijk. Die is aan z'n pensioen toe denk ik.
Afijn, volgende keer pak ik het vliegtuig. Vriendin met wie ik ben is niet zo van het vliegen maar zelfs die zei gisteren al, volgende keer gaan we toch maar vliegen.

Dat soort types hebben zich dan niet goed voorbereid zowel geestelijk als fysiek. Goeie schoenen doet ook een hoop. Als je zo'n reis boekt is het programma toch grotendeels duidelijk voordat je boekt? 

Als er een stadswandeling van 3uur op het programma staat dan kan je mee of in het hotel blijven als je mee gaat dan moet je niet zeuren. Je kan toch ook zonder de groep op pad? 

Broodjebrie, wij hebben één keer in ons leven een busreis gedaan.  Nooit meer! Niet vanwege de reis maar het gezelschap dus ook. Toch ken ik ook wel mensen die het geweldig vinden. Maar ik bedank ervoor inderdaad.  Hopelijk heb je toch nog een fijne vakantie.

Een tijd geleden ben ik met een georganiseerde reis naar Namibië gegaan omdat met 2 lesbische stellen alleen reizen een paar van ons niet zo handig leek. 
Het was een zware reis, van te voren bekend. Er werd o.a veel gelopen. Bij ons waren er er ook een aantal mee die hier niet op voorbereid waren op zn zachtst gezegd. 
Ik begreep dat tegen 1 van hun is gezegd door de maatschappij waar diegene het had geboekt dat het allemaal wel meeviel en diegene prima mee kon ondanks overgewicht en versleten ledematen. 
Hoe dat bij die anderen is gegaan weet ik niet.

Bellebelle schreef op 18-08-2026 om 13:40:

[..]

Die regen vind ik op zich prima, maar het waaide hier best hard. Ik was vanochtend even naar de kapper gelopen en ik moest mijn paraplu stevig vasthouden.

De regen is ook geen probleem, maar met natte kleding aankomen bij de manueel therapeut vond ik niet fijn.

Gisteren vond ik de regen ook niet fijn, omdat ik naar de kapper ben geweest, mijn haar was ontploft in een grote pluizenbol.

ik ben 2x met de bus op ''vakantie'' gegaan, nooit meer duurt veels te lang en mede door wat Brie zegt mensen die niet goed voorbereid zijn/ de sfeer verzieken.
ga dan liever met de auto of pak het vliegtuig.

OT: ik erger me aan UWV,  sinds eind vorige maand ben ik uitgevallen op het werk en bij ze aangemeld... 
kreeg ik gister bericht (via de mail) dat ik een formulier moest invullen en 5 dagen moet terug sturen.....
vandaag kreeg ik een brief in de bus, dus ik dacht ah mooi hoef ik niet te printen blijkt het een brief te zijn die ik 2 weken terug ook al via de mail had gekregen

wordt nog leuk de komende periode

Sta voor het stoplicht te wachten, steek over en er rijden 2 lycra gastjes met een noodgang door rood, die me bijna ondersteboven rijden. Riep dat een rood stoplicht ook voor hun betekent dat ze moesten stoppen, geen reactie gewoon doorrijden.... Een bestelwagenchauffeur die stond te wachten riep me toen ik aan de overkant was, en zei; dat doen ze allemaal mevrouw. Dus we hebben dezelfde ergernis vroeg ik, nou en of, antwoorde hij. Het duurde even voor ik me realiseerde dat ik er weer goed was afgekomen. Achteraf voelde het fijn dat die bestelwagenchauffeur even iets tegen me zei, op het moment zelf was ik te geschrokken. 

van de week al een keer, reed achter een motorrijder en werkelijk zulke ienieminie knipperlichtjes achterop, dat je ze bijna niet kan zien. Doe een normaal knipperlicht op je motor. 
En in dezelfde categorie: Waarom al die verschillende verlichting op auto's? Ik moet bij elke auto even goed kijken, waar het knipperlicht zit, waarom een licht dat uitgaat, als je je knipperlicht aanzet. Grote verlichte rode strepen als remlicht, versierlicht op de voorkant, met een verlicht embleem van het merk. 

De tuin zit voor vol met slakken. En die vieze dingen menen allemaal over mijn ramen te moeten kruipen. 

Herfstappeltaart schreef op 19-08-2026 om 09:44:

[..]

Ikea is voor ons meer dan een uur rijden, maar als we terugkomen van een paar dagen vakantie in september zal ik er weer eens binnenlopen (want dan rijden we er langs). Dank voor de tip.

Wij hebben de mepal glazen bakjes die sluiten beter af en die hebben geen clipjes die afbreken wat bij die van ikea ons regelmatig gebeurde.

Aan 2 pannenkoeken die gewoon de rouwstoet doorkruiste en tussen de rouwauto en de eerste volgauto gingen rijden. Zo aso, het was zo duidelijk te zien en onze stoet was maar 4 autos lamg, dus zo lang had je niet hoeven te wachten, eikel

Luttjetrut schreef op 18-08-2026 om 17:55:

Toen ik vanmorgen de kattenbak op het balkon wilde schoonmaken, stapte ik zo een zwerm boze wespen in. Direct in de douche gesprongen om ze uit mijn haren te krijgen en gelukkig maar 1x in een vinger gestoken. Kon niet direct zien waar ze vandaan kwamen maar toen ik bij de onderburen polshoogte ging nemen bleek daar een groot wespennest uit hun balkonkast te zijn gevallen. Hun reactie: “ja, we hebben een hor tegen de muggen, dus we hebben er niet zo veel last van”

Ze zat vrolijk op bed met openstaande deuren met mams te telefoneren pal naast de uitzwermende wespen. Dus ik ben zo vrij geweest om de verdelger te bellen. Was nog niet in ze opgekomen.

Update: verdelger is geweest en zei dat hij nog nooit zo'n groot wespennest had gezien. Bleken er uiteindelijk twee te zijn. Heeft eerst nog met collega's moeten bellen over hoe dit aan de vliegen. Zijn verbazing over hoe de buren dit hebben kunnen laten gebeuren, was nog groter dan de mijne.

Ciska78 schreef op 21-08-2026 om 08:09:

Aan 2 pannenkoeken die gewoon de rouwstoet doorkruiste en tussen de rouwauto en de eerste volgauto gingen rijden. Zo aso, het was zo duidelijk te zien en onze stoet was maar 4 autos lamg, dus zo lang had je niet hoeven te wachten, eikel

Nou heb ik zin in pannenkoeken... 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.