Huiskamer
Auwereel
12-01-2026 om 19:00
Kampeerder schreef op 12-01-2026 om 18:43:
[..]
Man hier heeft nog zeven jaar te gaan, en hij gaat twee jaar eerder met pensioen dan ik. We zijn al wel plannen aan het maken.
Bij zijn werkgever heb je een mooie 80-90-100 regeling waarvan hij mogelijk gebruik gaat maken.
Dan ga je 80% werken tegen 90% salaris en 100% pensioenopbouw. Plan is om dat zo rond 63/64 in gaat zetten. Ik werk nog vier dagen en blijft dat hopelijk doen tot nadat hij helemaal stopt.
Ben benieuwd naar hoe het dan gaat.
Ik scheel 7 jaar met mijn man en zou komende september nog niet met pensioen willen, mijn werk is veel te leuk. Maar als de financiering van universiteiten steeds verder achteruit holt en de werkdruk navenant toeneemt, is het voor mij wel gemakkelijker om "toedeledokie!" te zeggen en vroeger met pensioen te gaan.
Waar ik ook op moet letten is dat als ze mij een regeling zoals 80-90-100 aanbieden dat het dan niet in praktijk 110-90-100 wordt. Mijn type werk is nooit "af".
Rogue
12-01-2026 om 19:02
Auwereel schreef op 12-01-2026 om 18:36:
[..]
Mijn man gaat vanaf september met pensioen. Nou is er een cursus Pensioen In Zicht die je samen met je partner kan volgen om je daarop voor te bereiden. Al zeker twee maanden vraag ik geregeld, is het al gelukt om de aanvraag te doen om die cursus te mogen volgen? En nee, daar is-ie "nog niet aan toegekomen". Hij verstuurt wel interessante nieuwsartikelen, dus hij komt niet om in het werk...
haha dat heeft mijn vader ook gedaan toen hij met pension ging, samen met mijn moeder ze vonden het beide wel interessant.
tijd terug had mijn vriend een extra vrije dag, en dat was toevallig ook mijn vaste vrije dag, helaas vond onze wijlen opa kat dat alles behalve leuk..kat was compleet van slag bleef maar mauwen naar vriend en naar mij alsof het mijn schuld was.
eind stand ben ik naar mijn ouders gevlucht want ik werd helemaal gek..
kerst
12-01-2026 om 19:48
Ik ben de langere, donkere dagen beu.
Moe en humeurig wordt ik ervan..
Komt weinig uit mijn handen en dat ergert mij weer.