Huiskamer
Herfstappeltaart
12-01-2026 om 15:52
Neweve schreef op 12-01-2026 om 15:46:
[..]
Dat heb ik in de avonden, als mijn man dan zegt "ik ga niet sporten ben een beetje moe", kan ik enorm balen van een avondje in mijn uppie op de bank.
(En vaak doe ik niet eens heel veel anders dan als we samen bankhangen).
Wacht maar tot ie met pensioen is....(dat was en is voor mij ook flink aanpassen geweest)
Grindelwald
12-01-2026 om 16:21
Herfstappeltaart schreef op 12-01-2026 om 15:52:
[..]
Wacht maar tot ie met pensioen is....(dat was en is voor mij ook flink aanpassen geweest)
Begrijp ik zo. Ik hoor dat soms om mij heen. Mannen die zich ineens met de was gaan bemoeien. De verwarming steeds lager zetten. Of kan de vaatwasser vanmiddag niet aan? Want dan schijnt de zon want dan draait hij voor niks. Boodschappen gaan doen en dan langer wegblijven want je raakte aan de praat. Bij thuiskomst man in paniek want waar blijf je nou 🤪
Netherfield
12-01-2026 om 16:29
Als avondje weg van man niet doorgaat baal ik ook idd. Pensioen duurt nog 14 jaar maar ik hoop dat hij meer uithuizige hobby’s heeft als nu. Mijn gepensioneerde zwager zit voornamelijk thuis, ik moet er niet aan denken.
Ted68
12-01-2026 om 17:41
Oh vrouwen; hier hetzelfde Thema. Man heeft een praktijk aan huis. Als hij geen Patient heeft op mijn vrije dagen komt ie „Even gezellig koffie drinken“ . Terwijl ik niet gezellig wil koffie drinken…….Maar er snel met de dweil door wil, of net lekker in een boek zit….Erger me er vreselijk aan, en het heeft al voor de nodige ruzie gezorgd….
Koettie
12-01-2026 om 17:48
Koettie schreef op 12-01-2026 om 13:35:
Ben gevallen vanmorgen door de gladheid en nu beurs en heel chagrijnig op werk
Knie en heup vallen nu wel mee gelukkig maar blijkbaar ook een spier in mn borst verrekt, die doet wel gemeen zeer
Caroline80
12-01-2026 om 17:59
Of zoals afgelopen week. Ik kon me niet contreren tijdens mijn thuiswerken, want kinderen hadden online les en kwamen tijdens de pauzes steeds naar beneden (waar ik zat te werken) en man was ook thuis en stelde mij geregeld vragen. Dus ik bedacht “werken schiet niet op, even mijn hoofd leegmaken, ik ga even boodschappen doen.” Zegt mijn man “Oh dan ga ik even mee.” Grr
Schoondochter
12-01-2026 om 18:14
oh ik meld me ook even. Mijn vriend zit met zichzelf in de knoop en is al sinds de zomer thuis. Altijd thuis. Op de bank. Vandaag zou hij met een vriend op pad maarja, code oranje. Weer thuis. 
Yumi
12-01-2026 om 18:16
Loulou39 schreef op 10-01-2026 om 15:00:
[..]
Ik heb geen ketel helaas, het is hier stadsverwarming. Dat is nagekeken en is in orde. Het gaat om de vloerverwarmingunit waar iets kapot is, en dat gaat helaas via de verhuurder, die huren daar onderhoudsbedrijven voor in.
Hoe gaat het, alles weer in orde en zit je er weer warmpjes bij?
Auwereel
12-01-2026 om 18:36
Herfstappeltaart schreef op 12-01-2026 om 15:52:
[..]
Mijn man gaat vanaf september met pensioen. Nou is er een cursus Pensioen In Zicht die je samen met je partner kan volgen om je daarop voor te bereiden. Al zeker twee maanden vraag ik geregeld, is het al gelukt om de aanvraag te doen om die cursus te mogen volgen? En nee, daar is-ie "nog niet aan toegekomen". Hij verstuurt wel interessante nieuwsartikelen, dus hij komt niet om in het werk...
Herfstappeltaart
12-01-2026 om 18:43
Auwereel schreef op 12-01-2026 om 18:36:
[..]
Mijn man gaat vanaf september met pensioen. Nou is er een cursus Pensioen In Zicht die je samen met je partner kan volgen om je daarop voor te bereiden. Al zeker twee maanden vraag ik geregeld, is het al gelukt om de aanvraag te doen om die cursus te mogen volgen? En nee, daar is-ie "nog niet aan toegekomen". Hij verstuurt wel interessante nieuwsartikelen, dus hij komt niet om in het werk...
Mijn man werkt ook niet echt mee aan zulke dingen. Vindt ie 'flauwekul' .
Nu passen wij nog twee dagen op kleinkinderen en hond en daar gaat nog wel tijd en energie inzitten, maar hobby's heeft hij verder niet, behalve achter de computer 'vanalles' te zitten uitvogelen. Gelukkig heeft hij een studeerkamer waar dat gebeurt en niet in de woonkamer. Zelf heb ik wel 2 bezigheden buiten de deur, dat scheelt. Het is wat het is, ik kan hem niet dwingen om een hobby te verzinnen. In de zomer gaat hij nog wel op de racefiets weg, ofschoon dat ook minder wordt.
Kampeerder
12-01-2026 om 18:43
Auwereel schreef op 12-01-2026 om 18:36:
[..]
Man hier heeft nog zeven jaar te gaan, en hij gaat twee jaar eerder met pensioen dan ik. We zijn al wel plannen aan het maken.
Bij zijn werkgever heb je een mooie 80-90-100 regeling waarvan hij mogelijk gebruik gaat maken.
Dan ga je 80% werken tegen 90% salaris en 100% pensioenopbouw. Plan is om dat zo rond 63/64 in gaat zetten. Ik werk nog vier dagen en blijft dat hopelijk doen tot nadat hij helemaal stopt.
Ben benieuwd naar hoe het dan gaat.
Herfstappeltaart
12-01-2026 om 18:51
Ik moet er wel bij zeggen dat hij er zelf totaal geen problemen mee heeft. Hij vindt zijn leventje prima zo en laat mij verder ook mijn vrijheid om te doen en laten wat ik wil. Samen gaan we ook nog wel veel wandelen, dagjes weg e.d.
Netherfield
12-01-2026 om 18:52
Mijn zwager en schoonzus hebben nu al vaak “woorden” (ik vind het ruzie), als zij over anderhalf jaar ook met pensioen is dan vraag ik me af of het goed komt.
ToetieToover
12-01-2026 om 18:53
Ik erger me aan mensen die hun peuk op straat gooien. Die heel onnozel kijken als je zegt “hé, joh, je liet iets vallen!”. Die peuk hoort niet op straat, vlak voordat je ergens binnengaat waar roken verboden is. Sowieso erger ik me aan rokers eigenlijk, luchtverpesters.
Herfstappeltaart
12-01-2026 om 18:57
ToetieToover schreef op 12-01-2026 om 18:53:
Ik erger me aan mensen die hun peuk op straat gooien. Die heel onnozel kijken als je zegt “hé, joh, je liet iets vallen!”. Die peuk hoort niet op straat, vlak voordat je ergens binnengaat waar roken verboden is. Sowieso erger ik me aan rokers eigenlijk, luchtverpesters.
Onze buurman is een hele aardige geschikte kerel maar hij gooit altijd zijn peuk precies voor onze oprit als hij terugkomt van wandelen met z'n hondje. Dan is die sigaret blijkbaar tijdens het lopen opgerookt en vlak voor hij zijn huis binnen gaat gooit hij 'm op de grond. Ik ga er geen punt van maken, ik veeg af en toe de oprit 😉