Huiskamer
Rockstar
06-03-2026 om 11:24
Wieder schreef op 05-03-2026 om 13:43:Verder is onze pup in de tuin aan het blaffen en tussen mij en de tuin heen en weer aan het rennen omdat de buitenluiken van de stallen van de paarden openstaan en het paard dat in zijn stal staat lekker met zijn koppie in de tuin staat te loeren en de pup mij nu waarschuwt dat er een paard ontsnapt is omdat het diertje met haar kleine walnootje nog niet verwerkt krijgt dat een hoofd geen heel paard is.
Ik ga stuk.
BlairW
06-03-2026 om 13:08
Bakblik schreef op 06-03-2026 om 10:11:
[..]
Als de leveringen kloppen ben ik blij met de automaat. Binnen moet je altijd lange tijd in de rij, omdat er veel niet klopt, niet leverbaar is, getwijfeld wordt aan de dosering. Sinds gisteren 25 minuten in de rij en ik had maar 2 wachtenden voor mij.
De leverbaarheid van medicijnen is ook gewoon verschrikkelijk momenteel. Bij heel veel dingen moeten we wel checken of het überhaupt leverbaar is of moet er gezocht worden naar een alternatief. Dat duurt helaas langer dan gewoon invoeren en pakken. En “twijfelen aan de dosering” is ons werk. Wij checken die, om de huisarts te controleren. Daar gaat bij het uitschrijven van een recept namelijk nog wel eens wat mis en daar is de apotheek voor. Om toe te zien of het allemaal wel klopt en bij twijfel te overleggen met de arts.
Bakblik
06-03-2026 om 13:36
BlairW schreef op 06-03-2026 om 13:08:
[..]
De leverbaarheid van medicijnen is ook gewoon verschrikkelijk momenteel. Bij heel veel dingen moeten we wel checken of het überhaupt leverbaar is of moet er gezocht worden naar een alternatief. Dat duurt helaas langer dan gewoon invoeren en pakken. En “twijfelen aan de dosering” is ons werk. Wij checken die, om de huisarts te controleren. Daar gaat bij het uitschrijven van een recept namelijk nog wel eens wat mis en daar is de apotheek voor. Om toe te zien of het allemaal wel klopt en bij twijfel te overleggen met de arts.
Ik snap het hoor ik slik lang genoeg anti-epileptica om alles al eens te hebben meegemaakt.
Vorig jaar mei had de neuroloog besloten dat ik toch in de ochtend en avond gelijke dosis moest gaan slikken. Toen ik met dat jaarrecept bij de apotheek kwam is er door de dienstdoende dame iets niet goed gedaan waardoor ik bij iedere herhaling te weinig krijg, ze heeft de oude dosering voortgezet. Dat probeer ik al een heel jaar recht te breien en dat lukt niet.
Als ik op mijn ziekenhuis inlog staat daar een brief van de neuroloog met de juiste dosering en bij de apotheek staat iets fout in de computer ik begrijp niet waarom het zo moeilijk is om dat goed te krijgen.
Dat de dames bij de apotheek dingen controleren en bij te hoge doseringen aan de bel trekken ben ik helemaal blij mee, écht.
In mei moet ik weer naar de neuroloog een maakt zij weer een nieuw jaarrecept. Zou het zijn hebben om te vragen of zij er met hoofdletters op zet: LET OP DOSERING AANGEPAST!!! In de hoop dat het dan voor het komende jaar goed in de computer komt?
Grindelwald
06-03-2026 om 15:31
Een ergenis is het niet echt weet ook niet waar ik dit anders moet schrijven.
Ik kwam net thuis van mijn werk en daar lag de brief op de mat voor het borstonderzoek voor borstkanker. Ik dacht er van de week nog aan en toen dacht ik ik hoef dat volgend jaar pas want ik ben nog maar net 49 jaar.
Ik weet het is heel belangrijk maar ik zie zo tegen het onderzoek op
Binnenkort maar een afspraak maken.
Roos57
06-03-2026 om 15:42
Grindelwald schreef op 06-03-2026 om 15:31:
Ik kwam net thuis van mijn werk en daar lag de brief op de mat voor het borstonderzoek voor borstkanker. Ik dacht er van de week nog aan en toen dacht ik ik hoef dat volgend jaar pas want ik ben nog maar net 49 jaar.
Ik weet het is heel belangrijk maar ik zie zo tegen het onderzoek op![]()
Goed van je 💪🏻
Netherfield
06-03-2026 om 16:29
Er is binnenkort iets en daar speculeert man over. “Misschien wel dit, of er gebeurt dat.” Ik: “ik wil niet speculeren.” “Okee,” zegt hij. 5 minuten later: “of hij zegt dat…” ZUCHT!!!
amarna
06-03-2026 om 17:01
Grindelwald schreef op 06-03-2026 om 15:31:
Ik weet het is heel belangrijk maar ik zie zo tegen het onderzoek op![]()
De eerste afspraak komt in het jaar dat je 50 wordt. Ik ben 67 en had het onderzoek vorige week alweer voor de 9e keer. Ik vind het eigenlijk altijd meevallen. Leuk is het niet maar het is echt niet bij alle vrouwen zo'n vreselijk pijnlijke marteling waar je vaak leest en hoort.
Succes!
mut
06-03-2026 om 18:14
Het is een paar seconden zo dat ik even moet doorbijten en dan is het gedaan. Meer de onhandige houding waarin je staat en waar je armen moet/ kunt laten die het onplezierig maken. Die keer dat ik een biopsie moest laten doen was vele malen erger. Nog vervelender houding, zo dat ik het gevoel had geen adem meer te kunnen halen.
DGHK
06-03-2026 om 18:34
Aan NPO+. Ik moet steeds ergens noteren bij welke aflevering en tijd ik ben gebleven, want de optie verder kijken werkt niet.
Bij verder kijken staan de afleveringen van Flikken Maastricht en Ik vertrek van vorige week, die ik al gezien heb.
Broodjebrie
06-03-2026 om 18:40
ik erger me mateloos aan al dat gepraat over winter/zomer vol liefde. Schei toch uit. Het interesseert me helemaal niks maar je wordt er zo onderhand mee doodgegooid.