Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Evaluna schreef op 14-04-2026 om 16:29:

Toch wel fijn dat meer mensen eens gescheurde gordijnen hebben gehad. Ik voelde me al zo'n ontaarde huisvrouw

Nou ja, ik ben ook niet heel erg geslaagd als huisvrouw, dus best kans dat je alsnog ontaard bent hoor 😄

Ik was mijn gordijnen eigenlijk nooit…

We hebben een leerjaar dat op werkweek is naar het buitenland en ik hou mij bezig met de kids die niet mee zijn. 
Morgen zouden we lunchen bij een restaurantje in de stad. Zeggen ze vandaag af ivm capaciteitsproblemen 😖. 
Moet ik nu nog op zoek naar een geschikt plek. Gmbl

SuzyQFive schreef op 14-04-2026 om 17:13:

We hebben een leerjaar dat op werkweek is naar het buitenland en ik hou mij bezig met de kids die niet mee zijn.
Morgen zouden we lunchen bij een restaurantje in de stad. Zeggen ze vandaag af ivm capaciteitsproblemen 😖.
Moet ik nu nog op zoek naar een geschikt plek. Gmbl

Wel leuk. Ik moest verplicht  de hele week tekenen toen ik verband met de kosten niet mee kon op werkweek. En ik haat tekenen...

Bakblik schreef op 14-04-2026 om 14:57:

[..]

Ik doe met je mee. Heb je nog een taakje dat redelijk snel te doen is dat echt op gaat vallen als het gedaan is dat je trots kan zijn op jezelf? Ik heb net na uren hoggen iets gedaan wat man heel erg gaat waarderen. Dat ik dan op andere punten de boel heb laten sloffen vandaag valt dan niet zo op.

Ik heb je inbox gestuurd daarover.

Jij maakt je huis schoon om je man blij te maken? En een keer laten versloffen wil je verbergen voor je man? 

Ik hoor de jaren vijftig roepen....

lientje69 schreef op 14-04-2026 om 17:16:

[..]

Wel leuk. Ik moest verplicht de hele week tekenen toen ik verband met de kosten niet mee kon op werkweek. En ik haat tekenen...

Een hele week tekenen, hoe verzinnen ze het 🫣. 

Dit is klas 3 vmbo, ze moeten ook PTA-onderdelen aftekenen, dat doen de buitenlandgangers ook.  Gisteren hebben we een les gedaan over Romeo & Juliet. Eerst het verhaal bekeken adhv korte animatiefilmpjes (1 voor elke act) en daar moesten ze vragen bij beantwoorden. Daarna moesten ze of naar Romeo of Juliet een liefdesbrief schrijven. En tot slot over Verona de bezienswaardigheden uitzoeken. Daarna zijn we gaan koken met ze en dat natuurlijk opeten. 

Vandaag les waarbij ze voor Engels een interview moesten maken en die uitvoeren, daarna les over klimaatveranderingen in Nederland en daarna een spel over eerlijke waterverdeling (lijkt wat op het spel Weerwolven). 
De inspectie was vandaag ook op school (echt handige dag zo voor de toetsweek, klas 3 afwezig en examenklassen in examentraining). 

Morgen gaan ze dus opdrachten in het centrum doen, gaan we lunchen en naar de bios. En donderdag naar het museum, een rondvaart doen en ijsje eten. Ze moeten daarna nog zelfstandig een CKV-opdracht uitvoeren.
en dan begint de meivakantie voor ze.  

SuzyQFive, dat zijn tenminste nog leuke dingen. Ik vond het vreselijk toen. Wilde zó graag mee naar Parijs.  En wij hadden verplicht een week tekenen.  Ik woonde 25 km van school, in mijn eentje in plaats van met de groep in de vroege ochtend 25 km heen en in de middag 25 km terug fietsen. En toen kwam de week erna de klas terug. Met de prachtigste verhalen, veel lol gehad. En ik kon alleen vertellen dat ik de stadsmolen getekend had... Ik lag al niet helemaal lekker in de groep maar daarna was ik echt een buitenstaander. 

Daarom ben ik bij mijn kinderen al vanaf de eerste klas geld opzij gaan zetten  voor hun schoolkamp. Oudste is naar Schotland geweest en jongste naar Londen. Mooie verhalen en blij dat ze waren.   Ik wilde pertinent niet dat ze moesten meemaken wat ik had meegemaakt.  En het verleden herhaalde zich , ik had in die tijd ook weinig geld. Maar zorgde voor zakgeld mee en een pinpas met geld erop. De moeite die me dat alles heeft gekost toen, hebben ze nooit geweten.

Loulou39 schreef op 14-04-2026 om 13:42:

[..]

Ik had dat gezien en ik dacht “waar ken ik de nick Broadway toch van?”

Nu weet ik het 😂

Ik lees, waar ken ik Nick Broadway toch van? En dacht, dat hoeft toch niet dezelfde te zijn...   

Te vroeg wakker dan krijg je dit soort dingen  

lientje69 schreef op 14-04-2026 om 13:56:

[..]

Nee. Vind dit forum prettiger en ook het werk stoppen , oh nee toch maar niet een rare actie. Maar lees er soms nog. Dit is tot nu toe het enige topic waarvan ik denk: oh , hier had ik graag willen meeschrijven.

Hier zo'n topic openen? Of ben je bang dat je teveel online blijft en er teveel mee bezig bent? 

Yumi schreef op 14-04-2026 om 19:01:

[..]

Ik lees, waar ken ik Nick Broadway toch van? En dacht, dat hoeft toch niet dezelfde te zijn...

Te vroeg wakker dan krijg je dit soort dingen

Hahaha 😁, herkenbaar!

Anna76 schreef op 14-04-2026 om 16:50:

[..]

Nou ja, ik ben ook niet heel erg geslaagd als huisvrouw, dus best kans dat je alsnog ontaard bent hoor 😄

lientje69 schreef op 14-04-2026 om 19:01:

SuzyQFive, dat zijn tenminste nog leuke dingen. Ik vond het vreselijk toen. Wilde zó graag mee naar Parijs. En wij hadden verplicht een week tekenen. Ik woonde 25 km van school, in mijn eentje in plaats van met de groep in de vroege ochtend 25 km heen en in de middag 25 km terug fietsen. En toen kwam de week erna de klas terug. Met de prachtigste verhalen, veel lol gehad. En ik kon alleen vertellen dat ik de stadsmolen getekend had... Ik lag al niet helemaal lekker in de groep maar daarna was ik echt een buitenstaander.

Daarom ben ik bij mijn kinderen al vanaf de eerste klas geld opzij gaan zetten voor hun schoolkamp. Oudste is naar Schotland geweest en jongste naar Londen. Mooie verhalen en blij dat ze waren. Ik wilde pertinent niet dat ze moesten meemaken wat ik had meegemaakt. En het verleden herhaalde zich , ik had in die tijd ook weinig geld. Maar zorgde voor zakgeld mee en een pinpas met geld erop. De moeite die me dat alles heeft gekost toen, hebben ze nooit geweten.

Ja, dat is echt heel naar. Gelukkig is het daarom ook veranderd: elk kind moet mee kunnen op schoolreis. Als ouders niet kunnen betalen dan betaalt school het. Deze reis is volledig gesubsidieerd door de EU trouwens. 

Dit zijn leerlingen die zelf niet mee willen of die niet mee kunnen wegens lichamelijke problemen en een enkele wegens wangedrag. 

Yumi schreef op 14-04-2026 om 19:04:

[..]

Hier zo'n topic openen? Of ben je bang dat je teveel online blijft en er teveel mee bezig bent?

Geen idee of er hier veel mensen met NAH zijn. Ik denk er even over na. En tijd , ach, heb toch niets beters te doen.

lientje69 schreef op 14-04-2026 om 13:56:

[..]

Nee. Vind dit forum prettiger en ook het werk stoppen , oh nee toch maar niet een rare actie. Maar lees er soms nog. Dit is tot nu toe het enige topic waarvan ik denk: oh , hier had ik graag willen meeschrijven.

Wat een kromme zin. Zit me af te vragen wat ik hier bedoelde.  Maar bedoelde dus : ze gingen stoppen. En toen weer niet. Dat vond ik een rare actie.

SuzyQFive schreef op 14-04-2026 om 19:27:

[..]

Ja, dat is echt heel naar. Gelukkig is het daarom ook veranderd: elk kind moet mee kunnen op schoolreis. Als ouders niet kunnen betalen dan betaalt school het. Deze reis is volledig gesubsidieerd door de EU trouwens.

Dit zijn leerlingen die zelf niet mee willen of die niet mee kunnen wegens lichamelijke problemen en een enkele wegens wangedrag.

Oh dat is wel heel fijn dat  dat kan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.