Huiskamer
Lollypopje
12-04-2022 om 14:25
Waar werd je vandaag blij van? - deel 2
Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier 
Bakblik
13-02-2026 om 19:56
Loulou39 schreef op 13-02-2026 om 19:07:
Dat m’n lamp in de gang het weer doet, zo blij mee!
Daar kan je heel blij mee zijn inderdaad. 4 weken geleden hadden wij 1 avond/nacht dat de lamp in de gang het niet deed. We hebben daar al 20 jaar een lampje op een schemerschakelaar dat altijd aan is zodra het schemerig wordt, dan gaat het tussen 23.00 en 6.00 echt uit maar verder is het altijd aan, zoon klein ledlampje dat heel weinig stroom verbruikt.
Die ene avond dat het ding stuk was heb ik languit in de gang gelegen, omdat ik de onderste tree van de trap had gemist. Nu voel ik het nog als ik, zoals vandaag, lang heb gestaan voor de hobby.
Ben heel blij dat het ding het weer doet.
Loulou39
13-02-2026 om 20:03
Bakblik schreef op 13-02-2026 om 19:56:
[..]
Daar kan je heel blij mee zijn inderdaad. 4 weken geleden hadden wij 1 avond/nacht dat de lamp in de gang het niet deed. We hebben daar al 20 jaar een lampje op een schemerschakelaar dat altijd aan is zodra het schemerig wordt, dan gaat het tussen 23.00 en 6.00 echt uit maar verder is het altijd aan, zoon klein ledlampje dat heel weinig stroom verbruikt.
Die ene avond dat het ding stuk was heb ik languit in de gang gelegen, omdat ik de onderste tree van de trap had gemist. Nu voel ik het nog als ik, zoals vandaag, lang heb gestaan voor de hobby.
Ben heel blij dat het ding het weer doet.
Auw! Ik snap jou ook 😅.
Ik heb nu een week zonder licht in de gang gezeten en moest dingen op de tast doen (geen ramen daar, behalve wat licht bij de voordeur). Wat kun je dan blij zijn met zoiets kleins 😁.
Schoondochter
13-02-2026 om 20:28
Zo heb ik van de week de hotelschakeling in de slaapkamer 'gefixt'. Oftewel: een touwtje aan het oude kortgeknipte touwtje geknoopt zodat ik in bed liggend het licht uit kan doen. Vijf jaar lang niets mee gedaan, en zo simpel opgelost en ik ben helemaal gelukkig.
rionyriony
14-02-2026 om 14:55
Ik had iets cadeau gekregen, en dat bleek ik eigenlijk nergens te kunnen plaatsen. Een decoratievoorwerp moet je huis mooier maken, en dat voorwerp mooi laten uitkomen, maar daar was helemaal geen sprake van. Verschillende malen mee door het huis gelopen, en om moedeloos van te worden: nergens stond het zelfs maar een beetje matig leuk. Het was een soort shabby-chic stijl en dat past hier gewoon niet - het leek overal uit de toon te vallen.
Dus nu heb ik het voorwerp overgespoten in een kleur en stijl die wél leuk stond en ben ik er wél blij mee, in plaats van dat ik me opgelaten voel over iets wat ik zelf gesuggereerd had maar fout uitpakte.
Vaak werkt overspuiten niet goed maar deze keer pakte het prima uit. Dus echt blij mee nu.
Prachtig weer ook.
Koettie
14-02-2026 om 18:16
Lekker grote schoonmaak gehad in huis, al dansend. Ik hoop de lente ermee op te roepen, was vandaag mooi maar mag vanaf nu weer dagelijks graag!!
Vriend appte net dat hij vanavond laat thuis komt ipv morgenmiddag, echt zin om tegen hem aan te kruipen op de bank. 
lientje69
14-02-2026 om 19:41
Ik kreeg bloemen van man voor Valentijnsdag. We zijn dik 40 jaar samen, en doen hier eigenlijk nooit aan. Maar omdat ik het momenteel best zwaar heb met mezelf , heeft hij toch een bosje gehaald. 
Netherfield
15-02-2026 om 00:04
Man wilde graag weer een cdspeler (midlife?). Dus eentje van Marktplaats gekocht. Daarna naar een tweedehands platenzaak voor CD’s. In een sale bak vond ik Knuffelrock 5. Voor €0,25. Je leest het goed, voor een kwartje! Voor het eerst in mijn leven bezit ik een Knuffelrock CD! Het is zelfs een dubbelCD! Leuke muziek erop. Ik blij.
HAHA!wait..what
15-02-2026 om 16:22
Netherfield schreef op 15-02-2026 om 00:04:
Man wilde graag weer een cdspeler (midlife?). Dus eentje van Marktplaats gekocht. Daarna naar een tweedehands platenzaak voor CD’s. In een sale bak vond ik Knuffelrock 5. Voor €0,25. Je leest het goed, voor een kwartje! Voor het eerst in mijn leven bezit ik een Knuffelrock CD! Het is zelfs een dubbelCD! Leuke muziek erop. Ik blij.
Ah leuk, nostalgie! Hitzone cd's en Knuffelrock cd's hadden wij vroeger ook altijd 
HAHA!wait..what
15-02-2026 om 16:24
Vanmiddag in de zon heerlijk even met de honden gewandeld
De wind maakte het wel koud maar ze konden lekker even loslopen. Ik kijk echt zo uit naar de lente..
Koettie
15-02-2026 om 16:32
Heerlijke wandeling gemaakt en heerlijke lunch met vriend. Hele fijne open gesprekken gehad. Helemaal blij!
Mama-Inge
15-02-2026 om 16:48
Wij ook heerlijk gewandeld met de honden in het bos
Ze zaten aam se lijn, wat ook maar goed was, want we hebben meerdere reeën gezien
Yumi
15-02-2026 om 18:20
Hier sneeuwt het, blijft tot nu toe niet op straat liggen, hopelijk blijft dat zo...Stuurde 'n foto aan vrienden van begin januari, toen het met bakken naar beneden kwam en er een dik pak sneeuw lag....met, het gaat ineens hard
Appje terug, hier nog niet
Auwereel
15-02-2026 om 20:02
Yumi schreef op 15-02-2026 om 18:20:
Hier sneeuwt het, blijft tot nu toe niet op straat liggen, hopelijk blijft dat zo...Stuurde 'n foto aan vrienden van begin januari, toen het met bakken naar beneden kwam en er een dik pak sneeuw lag....met, het gaat ineens hard
Appje terug, hier nog niet
![]()
Nou, hier kan ik serieuze sneeuwfoto's delen en het ging inderdaad flink hard, in een uurtje van niks naar een paar cm
Malibu2
15-02-2026 om 20:25
Kun je uiteen spatten van geluk?
Oh, ik houd zo van dit niet uit te leggen diepe innerlijke gevoel van vreugde. En het komt altijd op onverwachte momenten, als ik het niet verwacht maar juist wel nodig heb. Vind dit na al die jaren nog steeds zo fantastisch!