Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Herfstappeltaart schreef op 04-01-2026 om 08:00:

[..]

En dan te bedenken dat het eigenlijk een onaardig vogeltje is voor andere vogeltjes hahaha.

Ach, je kunt aan alles een spirituele betekenis hangen natuurlijk, dat zegt sowieso weinig over het object/dier zelf. Zoals hier 

Dat ik mijn leenhond weer even ga zien zo. En ja, ik lijk wel gek om de deur uit te gaan met dit rotweer maar ik mis hem te erg. Heb hem al anderhalve week niet gezien, veel te lang. Gelukkig komt hij dinsdag ook nog een nachtje logeren. 
En vanmiddag komt neefje ook nog logeren dus dat is ook gezellig. 

Schoondochter schreef op 04-01-2026 om 08:49:

[..]

Ach, je kunt aan alles een spirituele betekenis hangen natuurlijk, dat zegt sowieso weinig over het object/dier zelf. Zoals hier

Precies.

Jongste puber helemaal happy dat er nog meer sneeuw gevallen is vannacht 
Hij nam amper de tijd om te ontbijten, wou naar buiten 
En is al vanaf 9 uur aan het dollen in de sneeuw met een aantal kinderen uit de buurt 
En zelfs de oudste van bijna 16, die we normaal bijna niet naar buiten krijgen, is al een uur buiten 

Stiekem blij dat het (heel leuke) bezoek wat zou komen vandaag heeft afgezegd wegens sneeuw. Had toch het meest zin om lekker thuis te rommelen. 

Van die aardige buurman. Ik was lopend boodschappen gaan doen want ik durfde niet op de fiets. 
Was wel te doen maar ik had best een zware rugtas want voor meer dagen ingekocht. 
In het winkelcentrum kwam net een buurman naar buiten en ik heb aan hem gevraagd of hij met de auto was en of ik met hem mee mocht rijden.
En dat mocht! Daar werd ik blij van. Dank u wel buurman. 

Herfstappeltaart schreef op 03-01-2026 om 16:12:

[..]

O ja dat kan hoor, die heb ik niet meer want de kauwtjes pikken die anders helemaal leeg of trekken zelfs de pot eruit.

Ik heb deze https://www.kudzu.be/nl/hello-esmee-houder-voor-vogelvoer-singing-friend dan kunnen die grote graaiers er niet bij. In het begin probeerden zij het nog wel even maar inmiddels hebben zij de moed opgegeven. 

Ik heb er wel een stukje tuindraad omheen gebonden zodat het houdertje niet losschiet. 

oudmaarnognietkoud schreef op 04-01-2026 om 15:11:

[..]

Ik heb deze https://www.kudzu.be/nl/hello-esmee-houder-voor-vogelvoer-singing-friend dan kunnen die grote graaiers er niet bij. In het begin probeerden zij het nog wel even maar inmiddels hebben zij de moed opgegeven.

Dat is een mooi ding zeg! Net ff gegoogeld en bij Bol is hij 11,95.......wat een verschil met jouw link.

Herfstappeltaart schreef op 04-01-2026 om 15:15:

[..]

Dat is een mooi ding zeg! Net ff gegoogeld en bij Bol is hij 11,95.......wat een verschil met jouw link.

Bol is vaak duur. Ik weet niet meer precies waar ik die van mij heb gekocht, het was in een supermarkt. AH volgens mij maar dat weet ik niet zeker. De houder gaat hier inmiddels al drie jaar mee. 

oudmaarnognietkoud schreef op 04-01-2026 om 15:17:

[..]

Bol is vaak duur. Ik weet niet meer precies waar ik die van mij heb gekocht, het was in een supermarkt. AH volgens mij maar dat weet ik niet zeker. De houder gaat hier inmiddels al drie jaar mee.

Ik zal eens opletten. Misschien kom ik hem ergens tegen. Dank voor de tip!

Herfstappeltaart schreef op 04-01-2026 om 15:19:

[..]

Ik zal eens opletten. Misschien kom ik hem ergens tegen. Dank voor de tip!

En zo heb ik jou weer blij gemaakt. 

Van de sneeuw. En ik weet morgen ga ik me er heel erg aan ergeren want ik ga altijd op de fiets naar mijn cliënten en ik ga met dit weer echt niet met de auto. 
Maar vanmorgen met mijn volwassen dochter en schoondochter eerst een sneeuwpop gemaakt. Toen even het heuveltje voor onze deur sneeuwvrij gemaakt en daarna met z’n vieren naar en door het bos gewandeld. 
Daarna een heerlijke pan verse tomaten groentesoep gemaakt. 

Zonet het concert van Pé en Rinus gekeken op TV Noord. Fantastisch. 

Zojuist aangekomen in een heel leuk vakantiehuis!  

oudmaarnognietkoud schreef op 04-01-2026 om 15:36:

[..]

En zo heb ik jou weer blij gemaakt.

En jawel hoor, bij Intratuin. Hij hangt nu aan onze pergola 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.