Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Koettie schreef op 11-01-2026 om 12:10:

Mhihi. We gaan samenwonen.

In jouw hutje Koettie?

Koettie schreef op 11-01-2026 om 12:10:

Mhihi. We gaan samenwonen.

Gefeliciteerd!

Er was weer brood in de supermarkt!!! (na drie dagen achter het net gevist te hebben) Nu was ik er een half uur na openingstijd, das beter dan om 5 uur ‘s middags, toch blij!

Moosey schreef op 11-01-2026 om 12:22:

[..]

In jouw hutje Koettie?

Yess. Ik heb een koopflatje, hij huurappartement. 

Gefeliciteerd Koettie! 
Hoe lang zijn jullie nu samen? 
Ik herinner me nog dat er wat speelde, hopelijk is dat nu opgelost? Of ging dat juist over het samenwonen? (Ik weet het niet meer zo goed). 

RavIvaR schreef op 11-01-2026 om 15:18:

Gefeliciteerd Koettie!
Hoe lang zijn jullie nu samen?
Ik herinner me nog dat er wat speelde, hopelijk is dat nu opgelost? Of ging dat juist over het samenwonen? (Ik weet het niet meer zo goed).

Ja, deels. Was sowieso beetje weird want beiden niet op zoek naar relatie en ingewikkeld maar was geen houden aan. En op langere termijn ook lastig. Ik heb geen kinderwens, hij twijfelt nog. Dus samenwonen is nogal spannend voor hem. Nu 2,5 jaar samen. Hebben al eerder 8 maanden in zijn kleine appartementje samengewoond want ik was een tijdje thuisloos. In dec deze flat gekocht (alleen ik), samen verbouwd en woon er nu sinds april en sindsdien is hij hier ook bijna altijd. 

Moosey schreef op 11-01-2026 om 12:21:

[..]

Fantastisch Dorestad. Ik had laatst ook al zo’n fijne ervaring met Buurtzorg.

BZ ken ik als een organisatie die naar de cliënt toegaat en kijkt wat er nodig is aan indicatie.  Ik heb  er zelf enkele jaren voor gewerkt. 

Koettie schreef op 11-01-2026 om 15:58:

[..]

Ja, deels. Was sowieso beetje weird want beiden niet op zoek naar relatie en ingewikkeld maar was geen houden aan. En op langere termijn ook lastig. Ik heb geen kinderwens, hij twijfelt nog. Dus samenwonen is nogal spannend voor hem. Nu 2,5 jaar samen. Hebben al eerder 8 maanden in zijn kleine appartementje samengewoond want ik was een tijdje thuisloos. In dec deze flat gekocht (alleen ik), samen verbouwd en woon er nu sinds april en sindsdien is hij hier ook bijna altijd.

Na 2,5 jaar waarvan al eerder samengewoond en nu eigenlijk ook al weten jullie in ieder geval dat het samenwonen wel goed komt, lijkt me.

Die mogelijke kinderwens bij partner is lastiger. (Die heeft mijzelf mijn eerste relatie gekost.) Hoe oud is je vriend nu?

RavIvaR schreef op 11-01-2026 om 16:49:

[..]

Na 2,5 jaar waarvan al eerder samengewoond en nu eigenlijk ook al weten jullie in ieder geval dat het samenwonen wel goed komt, lijkt me.

Die mogelijke kinderwens bij partner is lastiger. (Die heeft mijzelf mijn eerste relatie gekost.) Hoe oud is je vriend nu?

Yes, gaat hem vooral over het opgeven van zijn woning. Nogal een stap en dat snap ik. Na zn vorige break up dat hij opeens weer hij z'n moeder en de huizenmarkt is shit hier.

Volgende maand wordt hij 34

Dat is ook een behoorlijke stap natuurlijk. 
Fijn dat het besluit nu toch genomen is.
Ik weet niet waar 'hier' is, maar met een beetje geluk hoeft hij helemaal niet meer alleen de huizenmarkt op.

Van een roodborstje die even dichtbij het raam zat. 😃

Skydancer35 schreef op 11-01-2026 om 20:07:

Van een roodborstje die even dichtbij het raam zat. 😃

Ik heb vandaag een winterkoninkje en een boomkruiper gezien in mijn tuin. Hopelijk waren ze blij met het aanbod vogelvoer in mijn tuin. Normaal doen ze mijn tuin niet aan, maar de kou zal ze daartoe gebracht hebben.

Dat de kerstboom eindelijk naar buiten kan. We hebben een boom met kluit en plaatsen deze in de tuin. Maar wegens een te groot temperatuurs verschil kon het niet eerder. 

RavIvaR schreef op 11-01-2026 om 19:16:

Dat is ook een behoorlijke stap natuurlijk.
Fijn dat het besluit nu toch genomen is.
Ik weet niet waar 'hier' is, maar met een beetje geluk hoeft hij helemaal niet meer alleen de huizenmarkt op.

Yes, heel fijn. Ik weet dat de twijfel niet aan mij lag maar had wel wat behoefte aan een echte 'ja'. En nu kunnen we sparen voor een huis samen op termijn. Fijne vooruitzichten! Werd helemaal blij wakker. 

Hij gaat eind jan eerst drie weken weg, werk en vakantie, daarna maar plannen en bedenken hoe we de verdeling doen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.