Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Auwereel schreef op 08-01-2026 om 16:19:

[..]

Ik hou mijn hart nog wat vast voor maandag, zondag wordt het hartstikke koud, en maandag wordt het veel warmer en gaat het regenen. Maar, wat gebeurt er met de regen op de koude ondergrond, of is de kou nog niet ver de bodem ingedrongen?

Hier ben ik ook bang voor, hier gaat het morgen de hele dag regenen en dan in het weekend weer vriezen en maandagnacht weer sneeuwen en daarna regenen.

Maandag wordt het gelukkig wel weer warmer, dus na maandag is het hopelijk weer veilig om buiten te lopen/fietsen/rijden.

Waar ik blij van werd, was dat de doorgaande wegen beloopbaar waren en dat ik twee volle tassen boodschappen kon halen (de straten in de woonwijken waren glad en sneeuw en blubber, en de meeste vers-producten waren nog niet geleverd dus niet op voorraad, maar ik heb wat ik nodig had 😁).

Ik heb ook al mijn boodschappen binnen. Ik hoef voorlopig de deur niet meer uit. De vriezer zit ook lekker vol.

€Ik bakje heel erg dat we de kerstboom keurig volgens de regels klein hadden geknipt en in de bak hadden gedaan en dat er geen vuil op werd gehaald vanwege de sneeuw. 
Gisteren een bericht van de vuilnisapp dat we vanochtend aan de doorgaande wegen alle bakken buiten mochten zetten en dat alles opgehaald zou worden. 
Ik alles buiten gezet en 2x gekeken of het al was opgehaald. Ging er toch langs om weekendboodschappen te gaan doen. 
Uiteindelijk is alles net voor donker opgehaald.
Blij, omdat ik allemaal lege containers heb en (na 2 ritjes om boodschappen) nu tot en met dinsdag vooruit kan met normale maaltijden en eventueel kan ik woensdag nog een geimproviseerde maaltijd maken en als het echt nodig is dinderdag de noodvoorraad in de vriezer aanspreken. 
Maar ik hoop op doorzettende dooi.

Ik bleef met mn volle boodschappenkar steken in de sneeuw. Twee heren snelden toe en tilden de kar naar de auto en de tassen in de auto.   Eerder vandaag had onze buurman onze route van voordeur naar lift al sneeuwvrij gemaakt.  Lieve mensen allemaal!

Een begripvolle manager en lieve reacties van 2 collega 's. 

Dat dochter vanwege haar naam komend weekend gratis naar Toverland mag! Even kijken of we kunnen gaan (weer afwachten vooral, tijd hebben we wel) 😁 leuk, zo’n onverwachts bezoek!

BlairW schreef op 09-01-2026 om 17:52:

Dat dochter vanwege haar naam komend weekend gratis naar Toverland mag! Even kijken of we kunnen gaan (weer afwachten vooral, tijd hebben we wel) 😁 leuk, zo’n onverwachts bezoek!

Wat leuk!

mijn moeder moet acuut 3x per dag een wijkverpleegkundige hebben.  Waarschijnlijk voor een weekje.  Dit werd om 18.30 bekend bij mij. Onvoorstelbaar dat mijn eerste telefoontje naar Buurtzorg direct raak is. Vanavond al eerste zorgmoment.  Terwijl de omstandigheden in woonplaats van mijn moeder (code oranje de hele dag en nacht) dusdanig zijn dat Vanavond de route te voet gedaan moet worden.  

Ze zijn al geweest.  2 uur na mijn telefoon! Er werd een extra route ingezet.  De verpleegkundige was met auto maar haar partner was mee om haar van adres naar adres te rijden aangezien de binnenwegen 1 ijsmassa zijn. Geweldig.  

Ik heb weer zangles! Vsnavond mijn eerste les gehad en het klikte met de zanglerares, dus ik ga meer lessen boeken. Het mooie is ook dat ze op loopafstand van mijn woning les geeft, dat komt goed uit met dit weer.
Ik verheug me op het leren zingen van arias. De kinderen zijn de deur uit, dus die zal ik er niet meer over horen, mijn man heeft er geen problemen mee. 

Dorestad schreef op 09-01-2026 om 20:38:

mijn moeder moet acuut 3x per dag een wijkverpleegkundige hebben. Waarschijnlijk voor een weekje. Dit werd om 18.30 bekend bij mij. Onvoorstelbaar dat mijn eerste telefoontje naar Buurtzorg direct raak is. Vanavond al eerste zorgmoment. Terwijl de omstandigheden in woonplaats van mijn moeder (code oranje de hele dag en nacht) dusdanig zijn dat Vanavond de route te voet gedaan moet worden.

Ze zijn al geweest. 2 uur na mijn telefoon! Er werd een extra route ingezet. De verpleegkundige was met auto maar haar partner was mee om haar van adres naar adres te rijden aangezien de binnenwegen 1 ijsmassa zijn. Geweldig.

Wauw! Wat een service!

lientje69 schreef op 09-01-2026 om 21:11:

[..]

Wauw! Wat een service!

Nou, zeg dat met deze weersomstandigheden!

lientje69 schreef op 09-01-2026 om 21:11:

[..]

Wauw! Wat een service!

Ja. Onder deze omstandigheden! Heel blij mee.  

Auwereel schreef op 09-01-2026 om 21:10:

Ik heb weer zangles! Vsnavond mijn eerste les gehad en het klikte met de zanglerares, dus ik ga meer lessen boeken. Het mooie is ook dat ze op loopafstand van mijn woning les geeft, dat komt goed uit met dit weer.
Ik verheug me op het leren zingen van arias. De kinderen zijn de deur uit, dus die zal ik er niet meer over horen, mijn man heeft er geen problemen mee.

Geweldig!  Ik heb (diverse periodes bij elkaar geteld) 2 jaar zangles gehad.  Veel van geleerd!  Ik ben 1e sopraan en mag bij sommige koorliedjes een paar maten solo zingen.  Een handige bijkomstigheid is dat ik veel ademsteun heb: 25 ballonnen opblazen is een fluitje van een cent....

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.