Huiskamer
Lollypopje
12-04-2022 om 14:25
Waar werd je vandaag blij van? - deel 2
Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier 
Loulou39
07-01-2026 om 19:57
Broodjebrie schreef op 07-01-2026 om 19:55:
net met mijn vader gesproken, was fijn ♥️ het gaat goed met hem, hij slaapt wel veel maar dat is heel logisch in deze situatie.
Wat fijn! 🌸
Nick90
07-01-2026 om 20:13
Bailey26 schreef op 07-01-2026 om 16:48:
[..]
O heerlijk, eet smakelijk straks!
Thnx! Inmiddels m'n buik vol en gezellig met m'n jongste in bed, mama kijkt nog even beneden een serie.
Vera8
07-01-2026 om 21:39
Ook ik word blij van de sneeuw. Hier aan de westkust is er geen dik pak gevallen, maar genoeg om met mijn puber vanmiddag een sneeuwpop te maken.
Mijn kinderen hebben, toen ze nog de basisschoolleeftijd hadden, weinig van dit soort sneeuwdagen kunnen genieten. Als er al sneeuw lag dan was het amper de moeite waard en altijd van zeer korte duur. We hebben een prachtige slee op zolder staan. Nog vrijwel gloedjenieuw.
Ik word daarom ook blij van al die kinderen die op sleetjes door de straten roetsjen. Leuke herinneringen voor later, want wie weet hoe lang het duurt voordat ze weer die kans krijgen.
Hemke
07-01-2026 om 21:53
Overdag hoor en zie ik ouders en hun kinderen de dijk afglijden met hun sleetjes.
In de avond na 22,.00 uur hoor en ik zie ik de pubers lachend en gillend de dijk afglijden met een sleetje .
Juist die grote lange slungels lachend de dijk af rollend.🤣
Pooh-Bear
07-01-2026 om 22:07
Dat een van mijn cliënte heel blij was dat ik kwam. Ze had verwacht dat ik met dit weer niet zou komen en wilde zo graag haar kerstspullen opgeruimd hebben. Was helemaal happy.
Ik heb alleen cliënten in mijn eigen woonplaats en heb ze allemaal kunnen doen deels met het enige OV wat wel rijdt en deels lopend
Broodjebrie
08-01-2026 om 08:40
Pooh-Bear schreef op 07-01-2026 om 22:07:
Dat een van mijn cliënte heel blij was dat ik kwam. Ze had verwacht dat ik met dit weer niet zou komen en wilde zo graag haar kerstspullen opgeruimd hebben. Was helemaal happy.
Ik heb alleen cliënten in mijn eigen woonplaats en heb ze allemaal kunnen doen deels met het enige OV wat wel rijdt en deels lopend
Oh dat scheelt ja, ik heb ook 2 cliënten lopend kunnen doen. Vanmiddag ga ik ook naar iemand toe maar dan wel met de auto, lopend is me echt te ver. Ze woont op een terrein van een zorgorganisatie en gisteren liet ze weten dat de wegen op het terrein redelijk schoon zijn, dus ik ga het erop gokken. Straks alvast mijn auto uitgraven.
Volgens mij heeft het vannacht niet echt gesneeuwd hier, en het zou vandaag ook wel een redelijke dag blijven zonder sneeuwbuien en temperaturen boven het vriespunt.
Chiquita
08-01-2026 om 14:21
Even boodschappen doen bij een overdekt winkelcentrum. Oudere mensen die even met een arm naar auto of naar binnen geholpen worden en oudere mevrouw die haar auto niet weg kon rijden. Allemaal jongere mensen die helpen duwen (bij laatstgenoemde), een arm geven, even helpen. Ik werd echt even blij hiervan!
Bakblik
08-01-2026 om 15:40
Chiquita schreef op 08-01-2026 om 14:21:
Even boodschappen doen bij een overdekt winkelcentrum. Oudere mensen die even met een arm naar auto of naar binnen geholpen worden en oudere mevrouw die haar auto niet weg kon rijden. Allemaal jongere mensen die helpen duwen (bij laatstgenoemde), een arm geven, even helpen. Ik werd echt even blij hiervan!
Mijn ouders horen tot de oudsten (85 j)van hun straat. Maandag heeft een buurman (die iets jonger is dan ik) uit zichzelf hun oprit en stoep tot aan de voordeur sneeuwvrij gemaakt. Op mijn fiets kon ik er niet komen en lopend ook niet echt. Mijn vader kon dan toch met de auto boodschappen gaan halen. Mijn moeder kan nu echt de deur niet uit, want de rollator en sneeuw is echt een rare combinatie, dat loopt voor geen meter.
Werd ik ook blij van.
Broodjebrie
08-01-2026 om 15:47
het is hier aan het dooien, en vannacht gaat het hier niet vriezen dus met een beetje geluk is de sneeuw met een paar dagen weg!
Ze geven wel sneeuw op, maar dat is voor het noorden en oosten.
Auwereel
08-01-2026 om 16:19
Broodjebrie schreef op 08-01-2026 om 15:47:
het is hier aan het dooien, en vannacht gaat het hier niet vriezen dus met een beetje geluk is de sneeuw met een paar dagen weg!
Ze geven wel sneeuw op, maar dat is voor het noorden en oosten.
Ik hou mijn hart nog wat vast voor maandag, zondag wordt het hartstikke koud, en maandag wordt het veel warmer en gaat het regenen. Maar, wat gebeurt er met de regen op de koude ondergrond, of is de kou nog niet ver de bodem ingedrongen?
Grindelwald
08-01-2026 om 17:18
Auwereel schreef op 08-01-2026 om 16:19:
[..]
Ik hou mijn hart nog wat vast voor maandag, zondag wordt het hartstikke koud, en maandag wordt het veel warmer en gaat het regenen. Maar, wat gebeurt er met de regen op de koude ondergrond, of is de kou nog niet ver de bodem ingedrongen?
IJzel.