Huiskamer
Auwereel
12-09-2022 om 11:38
Waar werd je vandaag verdrietig van?
Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.
Dolfje
19-02-2026 om 07:48
Bedankt allemaal. Zaterdag krijgen we bezoek, die vroegen of ik het wel door wilde laten gaan. Nou graag want ik kan wel wat afleiding gebruiken. Ik vind het zo raar dat ik ineens zo aan het huilen ben. Het is nooit een super warme band geweest, ook niet slecht als in ruzie of zo, we zagen elkaar niet eens 10x per jaar.
lientje69
19-02-2026 om 09:38
Dolfje schreef op 19-02-2026 om 07:48:
Bedankt allemaal. Zaterdag krijgen we bezoek, die vroegen of ik het wel door wilde laten gaan. Nou graag want ik kan wel wat afleiding gebruiken. Ik vind het zo raar dat ik ineens zo aan het huilen ben. Het is nooit een super warme band geweest, ook niet slecht als in ruzie of zo, we zagen elkaar niet eens 10x per jaar.
Maar het is toch afscheid nemen. Van een deel van je jeugd, je ouderlijk huis waar je straks niet meer komt, het kind van zijn. En het is toch je ouder hè. Warme band of niet, het is iemand waarmee je je hele leven al verbonden bent. En dat stopt. En maakt verdrietig. Is logisch.
Dolfje
19-02-2026 om 10:13
Het is niet mijn ouderlijk huis, mijn ouders zijn al heel lang geleden gescheiden. En hij had een huis en mijn moeder had een huis maar daar wonen ze beiden al jaren en jaren niet meer. Dus beide appartementen heb ik niet echt binding mee. Maar inderdaad het is wel afscheid nemen van een deel van me. Hoe irritant ik hem vaak ook vond.
Lichtbron
19-02-2026 om 12:11
Dolfje schreef op 18-02-2026 om 16:40:
Ik haat het. Voel me echt klote nu. Ik kom uit een apart gezin en nu voel ik zo'n hoop gemis.
Veel sterkte, Dolfje... 🌹
anomarie
20-02-2026 om 10:26
ik voel met je mee Dolfje. Zo te lezen zitten we in een vergelijkbare situatie. Het verdriet zelf is al groot maar realiseren dat het systeem waarin je zit eigenlijk ook ziek is, doet misschien wel extra pijn.
lientje69
21-02-2026 om 08:27
anomarie schreef op 20-02-2026 om 10:26:
ik voel met je mee Dolfje. Zo te lezen zitten we in een vergelijkbare situatie. Het verdriet zelf is al groot maar realiseren dat het systeem waarin je zit eigenlijk ook ziek is, doet misschien wel extra pijn.
lientje69
21-02-2026 om 08:28
Ik droomde vannacht dat ik weer beter was. Stevige en ook verdrietige tegenvaller toen ik goed wakker was en het maar een droom bleek te zijn. 
Dolfje
21-02-2026 om 08:31
anomarie schreef op 20-02-2026 om 10:26:
Voor jou ook
.