Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.

Kind had knullig ongelukje gehad met hechtingen als gevolg. Kind overstoer maar uiteindelijk zonder problemen gehecht. En daar gaat de planning van de laatste 2 weken vakantie want moet 2 weken rustig doen.

De uitvaart is geweest, ik hield het redelijk goed. Ook tijdens mijn toespraak. Tot daarna toen ik wat mensen zag.
Unaniem besloten dat we elkaar veel te weinig zien dus er wordt wat gepland.

Thora schreef op 07-08-2026 om 13:53:

[..]

Ik ben d.m.v. hypnose van het roken afgekomen. Daar wordt vaak lacherig over gedaan en/of gezegd.......daar geloof ik niet in. Echter is hypnotherapie een wetenschap en geen Rasti Rostelli show. En volkomen veilig.

Ik kan niet vaak genoeg vertellen aan mensen hoe blij ik ermee ben. Nu 3 jaar van het roken af. Geen afkickverschijnselen, niet aangekomen, niet depressief geworden en geen drang naar nicotine. Mis ik het roken? Ja, ik mis de handeling maar niet de nicotine. Het hoesten, stinken en als een paria behandeld worden mis ik ook niet.

Alle nare dingen die je beschrijft zou je met hypnotherapie dus geen last van hebben.

Via waar? Zit nu op dag twee. Het gaat nu gelukkig maar wie weet handig voor de toekomst. 

Het nieuws van de lieve dochter van een lieve vriendin 💔

Dat ik in 14 dagen tijd vandaag voor de zesde keer migraine heb.. 😢 

Koettie schreef op 11-08-2026 om 19:00:

[..]

Via waar? Zit nu op dag twee. Het gaat nu gelukkig maar wie weet handig voor de toekomst.

Door Hypnose Stoppen met Roken? Vind een coach op Hypnosezorg.nl

Hier vind je therapeuten door het hele land. Zelf ben ik bij Jeroen Wessels in Delft geweest en ben daar heel tevreden over. Maar ja, je moet wel in de buurt wonen dan.

Ik wil wel adviseren de therapeut van je keuze rechtstreeks te benaderen. Waarschijnlijk is het dan goedkoper en het complete bedrag gaat naar hem of haar i.p.v. een deel.

Dank! Inmiddels dag negen. Het gaat maar blijf die zelfdabotage merken. Heel vermoeiend. 

Verdrietig door werk. Krijg steeds meer casussen met kwetsbare dames. Wordt veel (seksueel) misbruik van gemaakt, het is zo ongrijpbaar. Ze willen/kunnen/durven geen aangifte doen, sprake van aanranding en erger, prostitutie waarbij het niet duidelijk is of het 'vrijwilliger' is (als dat het überhaupt ooit is in die situatie). Of zo onder invloed dat ze het niet eens meer weten. Merk dat ik er echt boos maar ook enorm verdrietig van word. 

Goed bezig Koettie. Dag 9 is al heel wat.

Het ongrijpbare deel van het werk (mijn werk is iets anders maar ik ken jouw doelgroep ook heel erg goed) is soms heel erg ingewikkeld. Ook haast onmogelijk om daar af en toe geen last van te hebben. Kan je dit goed delen met je collega's?  

Bailey26 schreef op 20-08-2026 om 07:34:

Goed bezig Koettie. Dag 9 is al heel wat.

Het ongrijpbare deel van het werk (mijn werk is iets anders maar ik ken jouw doelgroep ook heel erg goed) is soms heel erg ingewikkeld. Ook haast onmogelijk om daar af en toe geen last van te hebben. Kan je dit goed delen met je collega's?

Yes, bij een deel. Ben zo gefrustreerd dat alles op casus niveau wordt besproken maar niet overstijgend. Maar daar heb ik vandaag werk van gemaakt, volgende week afspraak met een of andere hoge huppeldepup regisseur dus hopelijk komt het op de agenda. 

Verdrietig, boos en gefrustreerd. Het koor waar ik op zit heeft jaarlijks een goed doel. In plaats van fooi aan de barmensen gaat dit in een collectebus. Dit jaar was het goede doel Beat Batten. Een stichting die zich inzet voor kinderen met een metabole ziekte. O.a. kinderdementie. Omdat mijn kleinzoon Batten heeft was ik erg blij dat het door mij aangedragen goede doel gekozen was dit jaar.

Gisteravond horen wij dus dat de fooienpot verdwenen is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vooralsnog kwijt maar de kans is groot dat hij gewoon gestolen is. Wij zingen in een wijkgebouw en hebben een ruimte waar onze spullen staan. Zo ook de fooienpot. Echter kan wel iedereen in en uitlopen dus het kan dat ze hem een keer zijn vergeten weg te zetten. Maar goed, ik hoop dat hij nog tevoorschijn komt, maar vrees van niet.

Wat rot Thora! Zeker voor zo'n goed doel.
Op mijn werk is de fooienpot ook een keer verdwenen en nooit meer boven water gekomen helaas.

Ik ben nog steeds verdrietig om overlijden vader eerder dit jaar en schoonvader  kort geleden en het gemis van contact met mijn moeder. Niet dat ik nu perse met haar contact wil maar ik mis het wel. Al zou er weer contact zijn het zal nooit meer zijn als vroeger.

Dat is ook iets om verdrietig over te zijn Dolfje. Het gemis van ouders is altijd moeilijk. Zij zijn toch de basis waar je leven begonnen is. Sterkte ermee 

Wat erg Thora!
Ik begrijp niet dat iemand kan stelen, maar geld voor een goed doel meenemen, dan moet je wel een gewetenloos iemand zijn, bah! 

Dolfje 

Ik ben verdrietig omdat ik al een tijdje allerlei excuses loop te verzinnen, om maar niet te hoeven erkennen dat mijn haar de laatste tijd veel is uitgevallen. De laatste maanden blijf ik maar zoeken naar mogelijke oorzaken waardoor haar uit kan vallen, maar dat is meer om ergens te lezen dat het allemaal goedkomt😔 Meestal heb ik wel wat meer haaruitval in het voor en najaar, maar dan zie ik al vrij snel nieuwe haren terugkomen en nu was het in de zomer. Mijn (nieuwe) kapper zei dat het opviel hoeveel korte haren ik aan de voorkant heb. Omdat ik dan meteen in de stress raak ben ik er niet op ingegaan. Dom want ik had natuurlijk kunnen vragen, of ze kon zien of het afgebroken, geknipt of nieuwe aangroei is.
Ik heb altijd heel dik lang haar gehad, waarvoor ik grote haarklemmen moest kopen om ze bij elkaar te houden. Dat is  niet meer nodig, gedeeltelijk omdat de vorige kapper het ongevraagd flink had uitgedund en te kort heeft geknipt, maar aan de voorkant zie ik echt teveel hoofdhuid en een te brede scheiding 😢

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.