Huiskamer
Auwereel
12-09-2022 om 11:38
Waar werd je vandaag verdrietig van?
Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.
Moyrrie
04-01-2026 om 13:03
Deci schreef op 04-01-2026 om 12:44:
Ben verdrietig omdat we onze kat moeten laten inslapen vanmiddag
Grindelwald
05-01-2026 om 11:56
Deci schreef op 04-01-2026 om 12:44:
Ben verdrietig omdat we onze kat moeten laten inslapen vanmiddag
Sterkte
lientje69
05-01-2026 om 14:16
De realisatie dat mijn revalidatie nog véél langer gaat duren. Ik dacht echt op de goede weg te zijn. Maar wat voor mij ontspanning is ( lezen/ tv kijken/ handwerken ) blijkt voor mijn hoofd inspanning te zijn. Dat maakt me erg verdrietig. Want wat moet ik dan de hele dag doen in hemelsnaam? Nog meer naar dat plafond staren?
Grindelwald
05-01-2026 om 18:28
lientje69 schreef op 05-01-2026 om 14:16:
De realisatie dat mijn revalidatie nog véél langer gaat duren. Ik dacht echt op de goede weg te zijn. Maar wat voor mij ontspanning is ( lezen/ tv kijken/ handwerken ) blijkt voor mijn hoofd inspanning te zijn. Dat maakt me erg verdrietig. Want wat moet ik dan de hele dag doen in hemelsnaam? Nog meer naar dat plafond staren?
Is kleuren op nummer niet wat? Luisterboek? En schermtijd tot minmaal beperken?
Snap je frustratie hoor.
lientje69
05-01-2026 om 19:02
Grindelwald schreef op 05-01-2026 om 18:28:
[..]
Is kleuren op nummer niet wat? Luisterboek? En schermtijd tot minmaal beperken?
Snap je frustratie hoor.
Dit zijn ook allemaal dingen waar je dus je hersenen bij gebruikt. En vallen dus onder inspanning. Dat maakt het zo lastig. Zowel geestelijke als fysieke inspanning heb je nogal snel bij NAH.
duizel
06-01-2026 om 04:42
lientje69 schreef op 05-01-2026 om 19:02:
[..]
Dit zijn ook allemaal dingen waar je dus je hersenen bij gebruikt. En vallen dus onder inspanning. Dat maakt het zo lastig. Zowel geestelijke als fysieke inspanning heb je nogal snel bij NAH.
Jeetje waarbij gebruik je je hersenen dan niet? Overal bij toch?
Herfstappeltaart
06-01-2026 om 07:19
duizel schreef op 06-01-2026 om 04:42:
[..]
Dat lijkt mij ook. Zelfs bij het schoonmaken van een koelkast gebruik je je hersenen.
BlairW
06-01-2026 om 07:42
Herfstappeltaart schreef op 06-01-2026 om 07:19:
[..]
Dat lijkt mij ook. Zelfs bij het schoonmaken van een koelkast gebruik je je hersenen.
Bij ademen ook, dus je hersenen helemaal niet gebruiken wordt heel lastig 😁
Ik zou dus dingen zoeken die de minste belasting voor je hersenen geven. Een luisterboek is dan denk ik alweer beter dan een gewoon boek, omdat je dat rustig liggend en zonder verdere inspanning kan doen.
Broodjebrie
06-01-2026 om 08:01
of een gewoon kleurboek, dus zonder nummertjes. tegenwoordig is er daar veel keuze in.
lientje69
06-01-2026 om 08:19
duizel schreef op 06-01-2026 om 04:42:
[..]
Slapen? Of in de tuin in een stoel zitten heel rustig en naar de vogels kijken maar het is mijn weer nog niet.Ja. Ik vind het dus ook lastig nu. Hoop volgende week wat meer duidelijkheid te krijgen wat ik dan wél en niet kan doen. Vandaar dat ik zei : moet ik dan maar de hele dag naar het plafond staren?
lientje69
06-01-2026 om 08:22
BlairW schreef op 06-01-2026 om 07:42:
[..]
Bij ademen ook, dus je hersenen helemaal niet gebruiken wordt heel lastig 😁
Ik zou dus dingen zoeken die de minste belasting voor je hersenen geven. Een luisterboek is dan denk ik alweer beter dan een gewoon boek, omdat je dat rustig liggend en zonder verdere inspanning kan doen.
Ik denk dus inderdaad dit ofzo. Al ben ik niet echt van de luisterboeken. Het zal wel gaan om zo min mogelijk belasting voor mijn hoofd omdat je dan beter herstelt. Ik vind het jammer dat ik deze ergo niet eerder heb gehad. Dant was wellicht beter geweest.
Yumi
06-01-2026 om 10:28
lientje69 schreef op 06-01-2026 om 08:22:
[..]
Ik denk dus inderdaad dit ofzo. Al ben ik niet echt van de luisterboeken. Het zal wel gaan om zo min mogelijk belasting voor mijn hoofd omdat je dan beter herstelt. Ik vind het jammer dat ik deze ergo niet eerder heb gehad. Dant was wellicht beter geweest.
Ik begrijp je frustratie Lientje, het is best lastig om iets te vinden dat niet belastend is, en dan moet je er ook nog zin in hebben. Zeker met dit weer is het vervelend, er even uitlopen voor een wandelingetje breekt alweer de dag. Tijd geleden heb ik een hometrainer gekocht, zodat ik toch mijn beweging krijg mocht ik er om wat voor reden dan ook niet uit kunnen/willen.
Dacht ook dat tv kijken, lezen, op het forum rondhangen bij ontspanning hoorde. Van de ergotherapeut hoorde ik dat dit niet zo was en dat een luisterboek beter was. Tijdens rustmomenten, luisterde ik naar muziek, mocht niet, in het donker plat op je rug niks doen. Alles bij elkaar niet fijn, of het ooit went weet ik niet, maar na bijna 5 jaar long covid is dit wel wat het is..... sterkte!