Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wakker, wie ook?

De zoveelste nacht en ik ben er een beetje klaar mee. En die mug die wel bijt, maar zich vervolgens heel goed kan verstoppen zou ik heel graag een kopje kleiner maken.
Nog meer mensen wakker?

Vijf uur en wakker.

Lig re stuiteren in mijn bed van vermoeidheid maar kan niet  slapen.  Zo irritant.  Wiebelbenen.  Pijn. Kan mijn draai niet vinden.

lientje69 schreef op 17-04-2026 om 23:55:

Lig re stuiteren in mijn bed van vermoeidheid maar kan niet slapen. Zo irritant. Wiebelbenen. Pijn. Kan mijn draai niet vinden.

Dacht ik blijf wakker om Lientje gezelschap te houden

Afgelopen nacht sliep ik rond 12.30u om 4.30u wakker, kon niet meer slapen vanwege pijn in rug. Om 8.30u dacht ik moet maar opstaan, dit werkt niet en toen "ging het licht uit"... om 11.30u wakker, waardoor ik nu niet kan slapen 

Ik ben ook wakker … zucht!

Vervelend toch Yumi en Ninoea.  Ik ben uiteindelijk gelukkig afgezakt.  Maar behoorlijk moe vandaag.  Heb de afgelopen een paar extra dingetjes gedaan. Geen goed plan.  Mijn lijf en hoofd kunnen het gewoon niet aan nog.

lientje69 schreef op 18-04-2026 om 11:17:

Vervelend toch Yumi en Ninoea. Ik ben uiteindelijk gelukkig afgezakt. Maar behoorlijk moe vandaag. Heb de afgelopen een paar extra dingetjes gedaan. Geen goed plan. Mijn lijf en hoofd kunnen het gewoon niet aan nog.

Slecht slapen is echt zo vervelend, en ik weet ook wel waar het vandaan komt. Dan heb ik die dag teveel gedaan, maar gisteren heb ik bijna niks uitgevoerd. Terwijl ik dit schrijf denk ik, maar de dag ervoor wel.... en daardoor sliep ik die nacht ook slecht. Het is bij mij vaak alles of niets, die middenweg in het verdelen van energie is vaak zoek. Volgende week zit ik alweer 5 jaar in deze ellende die long covid heet.

Yumi schreef op 18-04-2026 om 13:15:

[..]

Slecht slapen is echt zo vervelend, en ik weet ook wel waar het vandaan komt. Dan heb ik die dag teveel gedaan, maar gisteren heb ik bijna niks uitgevoerd. Terwijl ik dit schrijf denk ik, maar de dag ervoor wel.... en daardoor sliep ik die nacht ook slecht. Het is bij mij vaak alles of niets, die middenweg in het verdelen van energie is vaak zoek. Volgende week zit ik alweer 5 jaar in deze ellende die long covid heet.

herkenbaar allemaal heb ik dan weer geen long covid. 

Yumi schreef op 18-04-2026 om 13:15:

[..]

Herkenbaar, alleen ik heb ook geen long covid.

lientje69 schreef op 18-04-2026 om 15:29:

[..]

herkenbaar allemaal heb ik dan weer geen long covid.

Ik weet dat je geen lc hebt Lientje, maar het draait bij ons beide om de balans te vinden om de weinige energie op de juiste manier te verdelen.

En present weer. Denk vanwege een rondje bos ( zittend in een treintje hoor, kan niet zover lopen ) dat ik gisteren met man gedaan heb. Daarna even naar een familielid geweest dat hard achteruit gaat. Waar ik een geur rook die ik liever niet ruik ( iets " bovennatuurlijks").
Dus ik voorzie in de komende week of weken nog een zware gang. 
Vandaag 2 afspraken   achter elkaar.  Kon helaas niet anders. Maar dit gaat, zeker met het niet meer kunnen slapen nu, een pittige dag worden. Weet ff niet wat ik ermee aanmoet verder.. Normaal denderde ik wel door op 5 uurtjes slaap  maar nu heb ik vaak aan tien nog niet genoeg en ben ik zelf na een goede nacht nog bekaf en hondsmoe.

korte nacht gehad te weinig geslapen. Oudste had ook een hele vroege wekker gezet

Het lijkt een gewoonte te zijn om elke nacht na een uur of 3 slapen, wakker te worden. Dan lig ik een paar uur wakker en kan mijn draai niet vinden. 

ik heb nu 2 nachten onder een verzwaringsdeken geslapen en ik heb er toch wel baat bij denk ik. Ik heb wat dieper geslapen voor mijn gevoel. 

Broodjebrie schreef op 20-04-2026 om 11:14:

ik heb nu 2 nachten onder een verzwaringsdeken geslapen en ik heb er toch wel baat bij denk ik. Ik heb wat dieper geslapen voor mijn gevoel.

Wat fijn, hopelijk blijft dit zo.

Broodjebrie schreef op 20-04-2026 om 11:14:

Fijn broodjebrie! Ik merk dat ik nog steeds veel draai in de nacht. Dus heb nu spierpijn van de verzwaringsdeken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.