Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat ga je doen vandaag?

Volgens mij is er niet meer zo'n topic, maar dit topic om te delen wat je vandaag gaat doen. En dat kan van alles zijn! En mss krijgt iemand anders weer een leuk idee erdoor. 

JtM

JtM

29-07-2026 om 11:50

Ik liep vanochtend om 7u buiten met de hond, lekker een rondje van 40min gedaan. Daarna aan het werk gegaan en ik sluit bijna de laptop af en ga dan even lunch maken. Daarna een klein rondje om de hond te laten plassen. Even omkleden en op naar de sportschool (gelukkig hangt daar voortaan airco). Als het goed is kan ik om 14u mijn nieuwe telefoon ophalen bij de MediaMarkt, die 's middags installeren en verder rustig aan denk ik. 

Auwereel schreef op 29-07-2026 om 11:36:

[..]

Heel verstandig om te zien dat het teveel is! Met deze temperaturen zou ik ook denken, dat is me teveel vandaag, terwijl ik (voor zover ik weet) helemaal gezond ben.

De warmte maakt mijn leven gelukkig makkelijker. Bij kou gaat een groot deel van mijn energie al naar het warm houden van mezelf.

De brownies staan in de ovens, het grote witgoed apparaat is opgehaald. Nu even rust tot de ovens gaan piepen.

7,5 km, dat is nog best ver. Hoe lang loop je daarover?

Wat fijn. Ik was net op zoek naar zo’n topic! Ik heb nog 1,5 week vakantie. De eerste 3 weken gingen top. Nu de Vierdaagse weer is uitgelopen (voor de 5e keer). Zit ik nu een beetje in een gat. Weinig sociale afspraken de komende weken en het geld is echt op.
Vanmorgen 25 minuten gewandeld, straks weer naar de sportschool en verder zit ik binnen. Vanavond wellicht nog een klein rondje.

Ik ga even wat uitproberen vandaag. Met dochter naar het winkelcentrum, ze heeft een nieuwe bikini en een zonnebril nodig.  Hoop dat het lukt want mijn  energielevel is laag. Maar het is wél weer even achter de geraniums vandaan en dan kan ik bij de ergo aangeven de volgende keer dat ik dingen uitgeprobeerd heb en mijn grenzen onderzocht.

Ik zit steeds te denken wat erger is ;
Met de snikhete auto naar het meer of met de elektrische fiets naar het meer Trekt me allebei niet. Meestal ga ik dan helemaal niet meer 

Wat zijn jullie allemaal actief zeg! Ik ben met pensioen en ik ga straks lekker naar ons plaatselijke saunaatje. Op de (gewone) fiets, is maar een klein stukje. Ik heb zoals elke zomer een kwartaalabonnement. Lekker in de schaduw zitten lezen, een beetje zwemmen. 

Er liggen daar tijdschriften en vorige week las ik een Linda. Daarin een heel artikel over gepensioneerd vrouwen die nog met van alles en nog wat druk waren. Ben je eindelijk uitgewerkt en dan moet je nog van alles. Dat was wel een beetje de strekking van het artikel. 

Ik heb 43 jaar gewerkt, de kinderen zijn volwassen en geen vent.
Het is wel goed zo, ik amuseer mij wel. 

Ambra schreef op 29-07-2026 om 11:56:

[..]

De warmte maakt mijn leven gelukkig makkelijker. Bij kou gaat een groot deel van mijn energie al naar het warm houden van mezelf.

De brownies staan in de ovens, het grote witgoed apparaat is opgehaald. Nu even rust tot de ovens gaan piepen.

7,5 km, dat is nog best ver. Hoe lang loop je daarover?

Omdat we bij elke interessante plant of vlinder stilstaan, ruim 2 uur

oudmaarnognietkoud schreef op 29-07-2026 om 13:28:

Wat zijn jullie allemaal actief zeg! Ik ben met pensioen en ik ga straks lekker naar ons plaatselijke saunaatje. Op de (gewone) fiets, is maar een klein stukje. Ik heb zoals elke zomer een kwartaalabonnement. Lekker in de schaduw zitten lezen, een beetje zwemmen.

Er liggen daar tijdschriften en vorige week las ik een Linda. Daarin een heel artikel over gepensioneerd vrouwen die nog met van alles en nog wat druk waren. Ben je eindelijk uitgewerkt en dan moet je nog van alles. Dat was wel een beetje de strekking van het artikel.

Ik heb 43 jaar gewerkt, de kinderen zijn volwassen en geen vent.
Het is wel goed zo, ik amuseer mij wel.

Het pensioen van mijn man is begonnen ongeveer tegelijkertijd met het begin van mijn vakantie. Nu zit ik me voor te stellen hoe het voor hem is niet meer (dagelijks) aan het werk te hoeven als ik na de vakantie weer aan de slag ga. Ik heb diverse leuke uitdagingen die op me wachten na de vakantie, dus ik kan me niet voorstellen hoe het is om niet meer naar mijn werk te hoeven.

Man heeft wat boodschappen gedaan.
De ventilator staat aan.
Nog even een ijsje. 
En dan de koffer in pakken, morgen op vakantie.

En dan verder niks lui op de bank.

Ik heb gewerkt, daar was het tot ik weg ging nog goed te doen met de warmte.
Toen naar huis en wat spullen uit de schuur gehaald. Net mijn lunch op want dat had ik niet meegenomen omdat ik vroeg klaar was vandaag.
Ga zo dweilen en misschien wat strijken, heb de airco aan
Krijgen dit weekend logees dus het moet wat meer aan de kant zijn dan normaal vind ik.
 Vanmiddag komt picnic nog boodschappen brengen.
Vanavond even wandelen met man en als ik daarna ga douchen sop ik meteen de douche ff goed uit.
En ik wil de laatste 40 blz van mijn boek uitlezen.

mut

mut

29-07-2026 om 14:59

Vanochtend de auto volgeladen voor een rondje containerpark, daarna samen met man naar het containerpark. En ben nu net terug van een kort fietsritje heen en terug naar de diëtiste ( nog weer een kilo lichter) Maar wat een hitte , gewoon een warme föhn om je heen. Meer last van de hitte tijdens het fietstochtje dan tijdens het heen en weer lopen in het containerpark.

Vanavond en morgenochtend ruimte maken in de garage omdat vrijdag de nieuwe diepvrieskast komt. Nu geen puf meer in.

Ik zit nu bij het water.
Onder parasol.
Veel te warm.
Ik begrijp niet dat meeste mensen nu in de zon gaan liggen..

buufie

buufie

29-07-2026 om 17:32 Topicstarter

ik ga zo toch nog even naar het grote sportevenement. Op de fiets samen met vrienden. Het is wel erg warm, maar goed.Groot feest daar, en echt veel mensen. 
Voor wie het kaatsen wat kent, weet wat ik bedoel. 

buufie schreef op 29-07-2026 om 17:32:

ik ga zo toch nog even naar het grote sportevenement. Op de fiets samen met vrienden. Het is wel erg warm, maar goed.Groot feest daar, en echt veel mensen.
Voor wie het kaatsen wat kent, weet wat ik bedoel.

Veel plezier ik vind dat stadion mooi.

Ik heb de afgelopen dagen het skûtjesilen gevolgd op de tv ook een hele mooi Friese sport.

Vanmorgen begonnen met de tientallen potten begieten met water (uit de regentonnen,  uit eigen bron), dode bloemen wegknippen.  Toen via schelpenpaadjes o.a. ruim 20 kilometer gefietst op mijn ebike zonder de trapondersteuning aan te zetten.  Coulisselandschap Westerkwartier.  Kwam langs een weiland waar net een Lakenvelder kalfje was geboren.  Het diertje was nog helemaal nat.
Naar bos en tuin en kassen van mijn brus geweest.  Water geven waar nodig.  Tomaten,  pruimen,  komkommers geoogst.  Thuis gekomen heeft eega direct pruimenjam gemaakt.  
Douchen,  ik was doorweekt van zweet.  Was draaien.  Koken.  Bloempotten weer bijlangs.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.