Huiskamer
buufie
28-07-2026 om 18:20
Wat ga je doen vandaag?
Volgens mij is er niet meer zo'n topic, maar dit topic om te delen wat je vandaag gaat doen. En dat kan van alles zijn! En mss krijgt iemand anders weer een leuk idee erdoor.
Herfstappeltaart
30-07-2026 om 11:23
Wij hebben net een uurtje gewandeld met de logeerhond. Ik heb net rauwe wortelsalade met sinaasappelsap en rozijnen gemaakt. Man haalt straks kibbeling en dat eten we dan met geroosterd volkorenbrood. Normaal eten we 's avonds warm maar dan is de visboer al gestopt met kibbeling bakken dus dan maar een keertje tussen de middag.
Verder misschien nog even fietsen vanmiddag, ligt aan de temperatuur.
Ninoea
30-07-2026 om 11:38
Door dit topic bedacht ik vanochtend om te gaan wandelen. Ik heb een prachtige wandeling van 12 km achter de rug. Bij thuiskomt stond de brunch (ontbijt voor de rest, lunch voor mij) klaar en kon ik aanschuiven. Heerlijk!
Bakblik
30-07-2026 om 11:51
Ik heb net een was gedraaid en zit nog even te wachten tot jongste wakker wordt. Dan wil ik de stofzuiger er even door trekken. Jammer dat dat ding van zichzelf veel warmte produceert.
Dan nog even naar het centrum om iets te kopen waarmee ik mijn benen kan scheren.
vrouw92
30-07-2026 om 12:10
Gisteren kreeg ik na mijn krachttraining ineens koorts. ‘S Avonds voelde ik me echt beroerd en in combinatie met de warmte zorgde dat voor een slechte nacht.
Nu koorts vrij. Vanavond een etentje nog voor mijn verjaardag. Gelukkig pizza, dus geen latertje. Blijf de rest van de dag maar een beetje rustig in bed/bank liggen.
Koettie
30-07-2026 om 12:31
Daydrinking in Engeland met mn beste vriend. Zo leuk af en toe weekend weg!!
Dolfje
30-07-2026 om 12:35
Koettie schreef op 30-07-2026 om 12:31:
Daydrinking in Engeland met mn beste vriend. Zo leuk af en toe weekend weg!!
Veel plezier!
kerst
30-07-2026 om 12:38
Voel me lusteloos. Denk onder andere door warmte en hooikoorts.
Wasmachine draait.
Katten tanden gepoetst, maar Siamees poes moest het weer ingewikkeld maken.(Andere kat kruising Siamees Blauwe Rus vind tandenpoetsen geen probleem, maar dat is een kater)
Straks mezelf weer een schop geven en verse eieren bij de zorgboerderij halen. Daarna naar vrouwenmiddag.
BlairW
30-07-2026 om 13:04
JtM schreef op 30-07-2026 om 10:13:
[..]
Heb je nog aanraders voor True Crime podcasts (in het Nederlands)? Ik luister deze ook graag tijdens het wandelen maar vind het soms moeilijk om een nieuwe leuke podcast te vinden.
Ik luisterde heel vaak Moorden in het noorden, Moordcast, koud bloed, Moordzaken : de podcast, Napleiten. En losse podcasts over 1 zaak die ik interessant vond zijn De brand in het landhuis, Rot fruit, Villa Betty, De zaak Mallorca. Koud bloed is ook interessant overigens!
Ambra
30-07-2026 om 16:28
Bakblik schreef op 30-07-2026 om 07:57:
[..]
Wat ik dan niet begrijp: Jouw collega's weten toch dat je in een rolstoel zit? Als ik iets zou moeten organiseren voor mijn collega's dan houdt ik rekening met wie wat kan. Ik zou nooit gaan picknicken op de grond met iemand in een rolstoel.
Maakt niet uit. Ik kan lopen, ik kan op de grond zitten maar dan heel kort. Ik kan ook kort in een gewone stoel zitten.
Ik ben dus niet volledig aan de rolstoel gebonden zoals bv iemand met een dwarslaesie. Dat zorgt er ook voor dat andere mensen nooit precies weten wat ik nou wel en niet kan.
Dit was met een inschrijflijst in het kantoor, wie zin had kon haar/zijn naam opschrijven. En ik had zin, ook omdat ik nu voor het eerst dit soort dingen kan doen omdat ik een handbike heb, mijn wereld wordt na 24 jaar eindelijk weer wat groter.
Ik kijk gewoon zelf bij activiteiten van het werk wat ik aankan. Ze hoeven echt geen rekening met me te houden. Als het niet lukt ben ik er gewoon niet bij.
En ik werk op een verpleegafdeling: mensen gaan mee na hun vroege dienst of nog net een uurtje voor de late dienst, anderen moeten weg omdat ze de nachtdienst in moeten of opgepiept worden: het hele systeem van " echte dagjes uit" is gebaseerd op blokjes activiteiten, die je kan kiezen. Dus het is heel normaal dat mensen er niet of gedeeltelijk bij zijn. De afdeling moet doordraaien.
Bakblik
30-07-2026 om 16:33
Ambra schreef op 30-07-2026 om 16:28:
[..]
Maakt niet uit. Ik kan lopen, ik kan op de grond zitten maar dan heel kort. Ik kan ook kort in een gewone stoel zitten.
Ik ben dus niet volledig aan de rolstoel gebonden zoals bv iemand met een dwarslaesie. Dat zorgt er ook voor dat andere mensen nooit precies weten wat ik nou wel en niet kan.
Dit was met een inschrijflijst in het kantoor, wie zin had kon haar/zijn naam opschrijven. En ik had zin, ook omdat ik nu voor het eerst dit soort dingen kan doen omdat ik een handbike heb, mijn wereld wordt na 24 jaar eindelijk weer wat groter.
Ik kijk gewoon zelf bij activiteiten van het werk wat ik aankan. Ze hoeven echt geen rekening met me te houden. Als het niet lukt ben ik er gewoon niet bij.
Aha dat is ook een manier om iets te organiseren. Bij mij op werk hangt ook af en toe een lijst om in te tekenen voor een activiteit. En daar gaan ook niet alle collega's altijd mee. Ik ook niet.
Fijn dat je wereld na 24 jaar eindelijk weer wat groter wordt.
Ambra
30-07-2026 om 16:43
Bakblik schreef op 30-07-2026 om 16:33:
[..]
Aha dat is ook een manier om iets te organiseren. Bij mij op werk hangt ook af en toe een lijst om in te tekenen voor een activiteit. En daar gaan ook niet alle collega's altijd mee. Ik ook niet.
Fijn dat je wereld na 24 jaar eindelijk weer wat groter wordt.
Ja zo blij mee! Ik kan ongeveer 6 km fietsen op een elektrische fiets. Daar kom je niet ver mee. Met de handbike kan ik ongeveer 15 km zelf bewegen ( met ondersteuning), als ik verder wil druk ik de ondersteuning helemaal in en gaat de handbike uit zichzelf. Zo wissel ik af en kom ik inderdaad verder dan vroeger.
stokstaart
30-07-2026 om 21:59
Mijn oud collegas waren hier vanavond. Dat was gezellig en ik weet weer waarom ik weg ben. Morgen sporten en vieren dat ik een nieuwe baan heb bij vrienden!
buufie
31-07-2026 om 07:20
ik ben al weer vroeg wakker, ga nog even rustig aan doen. Om 10 uur ga ik op pad met mijn vader om op kraamvisite te gaan. Mijn vader zijn 2e achterkleinkind. Mss na de tijd even lunchen. Dan als ik thuis kom, even kijken wat ik nog in huis kan doen, mss even ramen lappen, badkamer schoonmaken of zoiets.
Happyapple
31-07-2026 om 07:23
Laatste werkdag voor de vakantie. Ik ben er echt aan toe, dus aftellen maar...