Huiskamer
BrightEchidna89
08-07-2021 om 21:54
Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?
Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.
lientje69
25-12-2025 om 21:26
Bloemenzee schreef op 25-12-2025 om 20:54:
Zin in een potje janken
Wil je er iets over kwijt? Hoop dat deze
een klein beetje helpt.
Bloemenzee
25-12-2025 om 22:58
lientje69 schreef op 25-12-2025 om 21:26:
[..]
![]()
Wil je er iets over kwijt? Hoop dat deze
een klein beetje helpt.
Dank voor je knuffels! Sommige dingen lopen op het moment wat stroef, en op sommige dagen is dat extra confronterend.
Bakblik
26-12-2025 om 08:40
Nee, ik ga geen life foto's delen van mijn kerstontbijt en ook niet van mijn diner! Wij weten (MET gasten) ZONDER telefoons aan tafel, overal altijd!
En jouw kersttafel interesseert mij eigenlijk ook geen hol.
Jujubee
26-12-2025 om 09:09
Lieve mam, je begint een beetje in oma te veranderen. En ja, dat moet ik eigenlijk tegen je zeggen, maar dat doe ik niet omdat ik het wel fijn vindt, want ik mis oma. Maar je lijkt elke dag meer op haar.
* ze vergeeft het me nooit als ik dat hardop zeg trouwens.* ![]()
Herfstappeltaart
26-12-2025 om 11:27
Jujubee schreef op 26-12-2025 om 09:09:
Lieve mam, je begint een beetje in oma te veranderen. En ja, dat moet ik eigenlijk tegen je'.... zeggen, maar dat doe ik niet omdat ik het wel fijn vindt, want ik mis oma. Maar je lijkt elke dag meer op haar.
* ze vergeeft het me nooit als ik dat hardop zeg trouwens.*
Hahahahahaa......ik zeg nogal eens tegen mijn man: 'je lijkt je vader wel!
Ahum....zal maar niet zeggen wat er dan teruggezegd wordt
lientje69
26-12-2025 om 12:19
Bakblik schreef op 26-12-2025 om 08:40:
Nee, ik ga geen life foto's delen van mijn kerstontbijt en ook niet van mijn diner! Wij weten (MET gasten) ZONDER telefoons aan tafel, overal altijd!
En jouw kersttafel interesseert mij eigenlijk ook geen hol.
Oei.. niet live gedaan en zonder gegeten maar wel even tussendoor een paar gemaakt en op Facebook gezet. Schuldig!
Bakblik
26-12-2025 om 12:54
lientje69 schreef op 26-12-2025 om 12:19:
[..]
Oei.. niet live gedaan en zonder gegeten maar wel even tussendoor een paar gemaakt en op Facebook gezet. Schuldig!
![]()
Dat moet je helemaal zelf weten. Dit wilde ik schreeuwen tegen mijn zussen die constant foto's delen van leuke momenten en hun eten tijdens een dagje uit of van de vakantie of zo. Gisteren van 17.00 tot 22.30 de telefoon in de hoek gelegd en en heel gezellige avond gehad.
Pak ik vanochtend de telefoon en staat er in de gezinsapp: Had jij geen foto's om te delen? Nee dus! Van hun waren er weet ik hoeveel sfeerplaatjes en mooi opgemaakte borden. Als ik dat ook nog moet doen dan heb ik het gevoel dat ik er niet echt ben voor mijn gasten. Dochter heeft wel wat foto's gemaakt maar niet live gedeeld.
Tijgeroog
26-12-2025 om 13:54
maar om je daar zo over op te winden is toch ook niet nodig? Je kunt zeggen dat je geen foto's hebt, je kunt de vraag negeren. Zonde van je energie en je humeur om je dat boos over maken.
Ik had überhaupt geen opgemaakte borden. Ook geen gasten, niet zelf of lang in de keuken gestaan. Kind nog steeds in pyjama. Maar wel fijn met elkaar.
lientje69
26-12-2025 om 14:21
Tijgeroog schreef op 26-12-2025 om 13:54:
maar om je daar zo over op te winden is toch ook niet nodig? Je kunt zeggen dat je geen foto's hebt, je kunt de vraag negeren. Zonde van je energie en je humeur om je dat boos over maken.
Ik had überhaupt geen opgemaakte borden. Ook geen gasten, niet zelf of lang in de keuken gestaan. Kind nog steeds in pyjama. Maar wel fijn met elkaar.
Toch ook lekker?
Wij hebben ook foto's gemaakt omdat ik het eea heb doorgemaakt en schoonmoeder achteruit gaat. Het kan zomaar het laatste jaar zijn dat je samen bent.
Tijgeroog
26-12-2025 om 14:52
Zeker lekker, dat zeg ik toch. Helemaal genoeg, want ook hier een heel heftig jaar. Maar het lijkt zo'n competitie te zijn over hoe het moet en hoe andere mensen zich moeten gedragen, en als dat niet aan de verwachtingen voldoet moet er geschreeuwd gaan worden. Vind ik jammer
Bakblik
26-12-2025 om 15:10
Tijgeroog schreef op 26-12-2025 om 14:52:
Zeker lekker, dat zeg ik toch. Helemaal genoeg, want ook hier een heel heftig jaar. Maar het lijkt zo'n competitie te zijn over hoe het moet en hoe andere mensen zich moeten gedragen, en als dat niet aan de verwachtingen voldoet moet er geschreeuwd gaan worden. Vind ik jammer
Ja ik wil juist uit die competitie daarom deel ik tijdens het kerstdiner niet de borden en dan zijn mijn zussen teleurgesteld dat ik niet meedoe of zo. Ik heb dat al een paar keer uitgelegd dat ik dat niet wil en zeker niet als ik gasten heb en dan vragen ze het toch weer. Dat vind ik jammer. Om met Ramses Shaffy te spreken: Laat me.
JanaDana
31-12-2025 om 09:18
Ik lees online zo vaak dat mensen dingen vragen waar ze heel makkelijk zelf het antwoord op kunnen vinden, als ze gewoon een beetje beter lezen en nadenken. Moet me elke keer weer inhouden om dat niet te zeggen. Het lijkt wel alsof ze alles voorgekauwd willen hebben.
Zin in een potje janken