Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.

JanaDana schreef op 31-12-2025 om 09:18:

Ik lees online zo vaak dat mensen dingen vragen waar ze heel makkelijk zelf het antwoord op kunnen vinden, als ze gewoon een beetje beter lezen en nadenken. Moet me elke keer weer inhouden om dat niet te zeggen. Het lijkt wel alsof ze alles voorgekauwd willen hebben.

Bedoel je hier op het forum? Soms willen mensen liever antwoord van mensen dan van een AI of zoekmachine of website, denk ik. 

madee schreef op 31-12-2025 om 09:21:

[..]

Bedoel je hier op het forum? Soms willen mensen liever antwoord van mensen dan van een AI of zoekmachine of website, 

Niet alleen op het forum. Het gaat meer om dingen die mensen al zouden kunnen weten door voorgaande info te lezen en even na te denken. Of dat ze een vraag stellen die al gesteld is. Op instagram gebeurt dat heel veel.

JanaDana schreef op 31-12-2025 om 09:27:

[..]

Niet alleen op het forum. Het gaat meer om dingen die mensen al zouden kunnen weten door voorgaande info te lezen en even na te denken. Of dat ze een vraag stellen die al gesteld is. Op instagram gebeurt dat heel veel.

Ah oké, ik zit niet op Fb of Insta dus dat krijg ik niet mee. Het valt me wel eens op bij de reacties op nu.nl. Maar ik stel hier zelf ook wel eens een vraag om bijvoorbeeld een betere ingang te hebben voor een zoek/surf opdracht. Of omdat ik liever mensen vraag dan een machine 🙂

Behalve dat ik het echt leuk vind om minstens een uur in de keuken te staan voor volkoren oliebollen zal ik weer moeten wennen aan een kaal, zij het ordentelijker huis als de kerstdeco totaal weg is. 

Er is al veel weg, maar de bulk die de sfeer grotendeels bepaalt, staat er nog en ik zie het zo: je werkt je rot om tenslotte niks meer te hebben. Een beetje zoals ik me doodgaan voorstel. 

rionyriony schreef op 31-12-2025 om 09:57:

Behalve dat ik het echt leuk vind om minstens een uur in de keuken te staan voor volkoren oliebollen zal ik weer moeten wennen aan een kaal, zij het ordentelijker huis als de kerstdeco totaal weg is.

Er is al veel weg, maar de bulk die de sfeer grotendeels bepaalt, staat er nog en ik zie het zo: je werkt je rot om tenslotte niks meer te hebben. Een beetje zoals ik me doodgaan voorstel.

Phoe hé, gaat dit echt alleen over kerstdeco? 

Dan zou ik 'm voortaan ingepakt laten, dit klinkt te heftig   

Voornemen voor volgend jaar: mijn grote mond leren houden. Pfff. Ik slik al 90% van wat ik wil zeggen in eigenlijk want mijn hoofd loopt altijd over met gedachten maar ik moet de overige 8 % ook nog leren inslikken. Zeker op werk. Ik had zo'n leuke dag gisteren en een stomme flauwe grap van me en de sfeer was meteen weer omgeslagen. Waarom hou ik mijn waffel niet gewoon eens? Stomme muts. 

Yumi schreef op 31-12-2025 om 10:14:

[..]

Phoe hé, gaat dit echt alleen over kerstdeco?

Dan zou ik 'm voortaan ingepakt laten, dit klinkt te heftig

Daar heb ik mezelf ook in getraind....vooral richting kinderen en schoonkind. Soms denk ik van alles, maar om de sfeer en de familiebanden goed te houden zég ik dit alles niet, terwijl het echt wel borrelt soms. Een paar dagen later ben ik blij dat ik mijn mond gehouden heb, omdat het ook weer niet zó belangrijk was. Succes hiermee. 

Herfstappeltaart schreef op 31-12-2025 om 11:00:

[..]

Daar heb ik mezelf ook in getraind....vooral richting kinderen en schoonkind. Soms denk ik van alles, maar om de sfeer en de familiebanden goed te houden zég ik dit alles niet, terwijl het echt wel borrelt soms. Een paar dagen later ben ik blij dat ik mijn mond gehouden heb, omdat het ook weer niet zó belangrijk was. Succes hiermee.

Is dit voor mij bedoeld? 

Yumi schreef op 31-12-2025 om 11:08:

[..]

Is dit voor mij bedoeld?

Denk dat ze Jujubee wilde quoten.

Wat ik niet hardop wil zeggen.

Ojee, als dit maar goedgaat....

Yumi schreef op 31-12-2025 om 11:08:

[..]

Is dit voor mij bedoeld?

Nee! Hahaha ik heb verkeerd zitten quoten blijkbaar, sorry!

lientje69 schreef op 31-12-2025 om 11:18:

[..]

Denk dat ze Jujubee wilde quoten.

Klopt, ik bedoelde Jujubee..

Herfstappeltaart schreef op 31-12-2025 om 11:00:

[..]

Dank je wel. Het is inderdaad oefenen en oefenen denk ik. Tel je in je hoofd dan tot twintig of zo? Wat is jouw geheim, haha? 

Als kind was ik al een flapuit, ik kon al praten met 9 maanden en ben nooit meer opgehouden. Zelfs in mijn slaap praat ik nog. Maar ik kan enorm doordraven en dat is irritant voor de mensen om me heen. Ik herhaal dingen. Als mijn hoofd vol is van iets dan blijf ik er mee bezig ( hardop ook ) dus ja daar wil ik echt mee stoppen. Ik heb ook nogal donkere humor die niet iedereen snapt en leuk vind. 

Dus ik heb mezelf voorgenomen om volgend jaar een boekje mee naar mijn werk te nemen en mijn collega's tips te vragen wat ik nog kan verbeteren qua gedrag. Dat ga ik dan opschrijven. Als opbouwende kritiek zeg maar. Ik vind dat wel doodeng want ik ben stiekem weer doodsbang dat ze me eigenlijk allemaal niet mogen en gek van me worden maar ja, ik wil het wel weten. 

Jujubee schreef op 31-12-2025 om 11:51:

[..]

Dank je wel. Het is inderdaad oefenen en oefenen denk ik. Tel je in je hoofd dan tot twintig of zo? Wat is jouw geheim, haha?

Als kind was ik al een flapuit, ik kon al praten met 9 maanden en ben nooit meer opgehouden. Zelfs in mijn slaap praat ik nog. Maar ik kan enorm doordraven en dat is irritant voor de mensen om me heen. Ik herhaal dingen. Als mijn hoofd vol is van iets dan blijf ik er mee bezig ( hardop ook ) dus ja daar wil ik echt mee stoppen. Ik heb ook nogal donkere humor die niet iedereen snapt en leuk vind.

Dus ik heb mezelf voorgenomen om volgend jaar een boekje mee naar mijn werk te nemen en mijn collega's tips te vragen wat ik nog kan verbeteren qua gedrag. Dat ga ik dan opschrijven. Als opbouwende kritiek zeg maar. Ik vind dat wel doodeng want ik ben stiekem weer doodsbang dat ze me eigenlijk allemaal niet mogen en gek van me worden maar ja, ik wil het wel weten.

Ik heb een collega die dit ook doet (volgens mij werken haar hersenen het best als ze praat ofzo?). Het is af en toe, eerlijk, een beetje vermoeiend. Maar ze is mijn favoriete collega.

Jujubee schreef op 31-12-2025 om 11:51:

[..]

O zo herkenbaar  dit.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.