Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.

Schoondochter schreef op 31-12-2025 om 12:08:

[..]

Ik heb een collega die dit ook doet (volgens mij werken haar hersenen het best als ze praat ofzo?). Het is af en toe, eerlijk, een beetje vermoeiend. Maar ze is mijn favoriete collega.

Ja dat klinkt heel herkenbaar, haha. Ze zeggen soms ook hardop dat ik flink vermoeiend ben hoor. Dat weet ik zelf ook wel. Ik grap dan altijd dat ze blij mogen zijn dan ze mij niet zijn. 

Stel je voor dat je moet leven met al die gedachten de hele dag door. Pfff. Ik wil gewoon voor minder irritatie zorgen komend jaar. 

Jujubee schreef op 31-12-2025 om 12:20:

[..]

Ja dat klinkt heel herkenbaar, haha. Ze zeggen soms ook hardop dat ik flink vermoeiend ben hoor. Dat weet ik zelf ook wel. Ik grap dan altijd dat ze blij mogen zijn dan ze mij niet zijn.

Stel je voor dat je moet leven met al die gedachten de hele dag door. Pfff. Ik wil gewoon voor minder irritatie zorgen komend jaar.

Ik denk dat je voor minder irritatie zorgt dan je denkt! Die collega is niet voor niets mijn favoriete. Vermoeiend is niet erg. 

Jujubee schreef op 31-12-2025 om 11:51:

[..]

Dank je wel. Het is inderdaad oefenen en oefenen denk ik. Tel je in je hoofd dan tot twintig of zo? Wat is jouw geheim, haha?

Als kind was ik al een flapuit, ik kon al praten met 9 maanden en ben nooit meer opgehouden. Zelfs in mijn slaap praat ik nog. Maar ik kan enorm doordraven en dat is irritant voor de mensen om me heen. Ik herhaal dingen. Als mijn hoofd vol is van iets dan blijf ik er mee bezig ( hardop ook ) dus ja daar wil ik echt mee stoppen. Ik heb ook nogal donkere humor die niet iedereen snapt en leuk vind.

Dus ik heb mezelf voorgenomen om volgend jaar een boekje mee naar mijn werk te nemen en mijn collega's tips te vragen wat ik nog kan verbeteren qua gedrag. Dat ga ik dan opschrijven. Als opbouwende kritiek zeg maar. Ik vind dat wel doodeng want ik ben stiekem weer doodsbang dat ze me eigenlijk allemaal niet mogen en gek van me worden maar ja, ik wil het wel weten.

Ik probeer ook wat minder flapuiterig te reageren en ook als mensen me wat vertellen, niet direct mijn verhaal erin te gooien, maar hm-hm te zeggen. 

Ook met vragen stellen na presentaties niet direct mijn hand opsteken, maar andere mensen eerst. Maar aangezien ik het zielig vind voor sprekers als ze geen vragen krijgen, krijg ik met mijn vraag de zaal met toehoorders soms los, dat anderen toch ook vragen blijken te hebben, dus dat is nog wat evenwicht zoeken.

Ik bijt zachtjes op mijn tong terwijl ik denk, heeft het zin dat ik zo reageer en vraag.

Desondanks vind ik het soms lastig echt goed te luisteren, want die vraag of opmerking blijft dan wel in mijn hoofd spoken. Zo mis ik op die manier toch weer een deel van het verhaal. Bij presentaties kan je met goed fatsoen aantekeningen maken, maar in gewone gesprekken is dat een beetje gek!

Jujubee schreef op 31-12-2025 om 12:20:

[..]

Van mij zeggen ze druk.

Auwereel schreef op 31-12-2025 om 12:49:

[..]

Ik probeer ook wat minder flapuiterig te reageren en ook als mensen me wat vertellen, niet direct mijn verhaal erin te gooien, maar hm-hm te zeggen.

Ook met vragen stellen na presentaties niet direct mijn hand opsteken, maar andere mensen eerst. Maar aangezien ik het zielig vind voor sprekers als ze geen vragen krijgen, krijg ik met mijn vraag de zaal met toehoorders soms los, dat anderen toch ook vragen blijken te hebben, dus dat is nog wat evenwicht zoeken.

Ik bijt zachtjes op mijn tong terwijl ik denk, heeft het zin dat ik zo reageer en vraag.

Desondanks vind ik het soms lastig echt goed te luisteren, want die vraag of opmerking blijft dan wel in mijn hoofd spoken. Zo mis ik op die manier toch weer een deel van het verhaal. Bij presentaties kan je met goed fatsoen aantekeningen maken, maar in gewone gesprekken is dat een beetje gek!

Hele goede tips dit. Dank je wel. Ik herken er veel van. Goed luisteren is ook lastig. Ook omdat ik concentratieproblemen heb. Dus ik probeer me te richten op een klant die wat vertelt maar ondertussen loopt er iemand langs waardoor ik de draad alweer kwijt ben. Ik ben snel overprikkeld en dan loopt mijn hoofd helemaal over. Ik kan me heel moeilijk focussen op degene voor me. Of het nou een collega is of een klant. En wat je ook zegt, ook al maak je die opmerking niet, dan nog gaat hij door je hoofd en luister je ook niet naar de rest van het verhaal. Ik zou graag aantekeningen maken maar dat is in mijn werk ook een beetje gek, haha. 

Jujubee schreef op 31-12-2025 om 11:51:

[..]

Dank je wel. Het is inderdaad oefenen en oefenen denk ik. Tel je in je hoofd dan tot twintig of zo? Wat is jouw geheim, haha?

Als kind was ik al een flapuit, ik kon al praten met 9 maanden en ben nooit meer opgehouden. Zelfs in mijn slaap praat ik nog. Maar ik kan enorm doordraven en dat is irritant voor de mensen om me heen. Ik herhaal dingen. Als mijn hoofd vol is van iets dan blijf ik er mee bezig ( hardop ook ) dus ja daar wil ik echt mee stoppen. Ik heb ook nogal donkere humor die niet iedereen snapt en leuk vind.

Dus ik heb mezelf voorgenomen om volgend jaar een boekje mee naar mijn werk te nemen en mijn collega's tips te vragen wat ik nog kan verbeteren qua gedrag. Dat ga ik dan opschrijven. Als opbouwende kritiek zeg maar. Ik vind dat wel doodeng want ik ben stiekem weer doodsbang dat ze me eigenlijk allemaal niet mogen en gek van me worden maar ja, ik wil het wel weten.

Nee ik heb geen echt geheim of tactiek maar ik ben wel erg gemotiveerd om de verhoudingen binnen de familie goed te houden. Daar heb ik veel voor over. Ik heb echt gemerkt dat alles zeggen wat ik denk niet altijd de juiste manier is 😉😇

Is het al twaalf uur, ik ben moe en wil slapen

Herfstappeltaart schreef op 31-12-2025 om 11:23:

[..]

Nee! Hahaha ik heb verkeerd zitten quoten blijkbaar, sorry!

Geeft niet

Vind het stom dat vriend vanavond bij de Andere Belangrijke Vrouw in zn leven is, z'n moeder. 

Hoe bestaat het toch dat je voor het ontbijt 2 afgepaste boterhammetjes voor me uit de diepvries haalt en denkt dat ik hier genoeg aan heb? Ik ben geen frêle popje zoals jij, dat zie je zelf toch ook wel? Vraag het me gewoon even.
(en ja, ik was vooral daar om te helpen en niet in de rol als 'gast', en nee ze denkt niet stiekem dat ik op dieet moet, ze dénkt gewoon niet verder).

En ik heb er nog wel één maar die zeg ik zelfs hier niet. Maar de rode draad is ook bij dat verhaal: wat voor haar normaal is, is dat in haar ogen voor de hele wereld. Onvoorstelbaar dat anderen het met X moeilijk hebben of daar niet tegen kunnen. En dan heb ik het niet over iets kleins.

Had je niet even kunnen doorgeven dat het restaurant dicht was?!!!!!! en hoe bedoel je de template was niet goed, 

Applaus jouw bureau op de gezamenlijke studeerkamer ziet er strak uit.  Zo netjes opgeruimd!  Écht geweldig! 
Maar nu ligt er op mijn bureau en stapel spullen die toch echt van jou zijn.  Het boekje van de uitvaart van je moeder, de pillen voor je rugpijn, het doosje van de anti snurkbeugel, een paar elastiekjes en opladers van allerlei apparaten. 
Wat moet ik daar mee? Het is niet van mij! 
Als het er morgen nog ligt flikker ik het in de vuilnisbak. 

Waarom is mijn jas niet waterdicht??

Morgen met dochter en haar vriend naar een huisje gaan kijken. Ik ga boven wonen en mijn dochter en haar vriend beneden.. De huur delen we door drieën. Hopelijk gaat het door.!! 😘

Had je naar buiten gekeken tante Tineke?
En het is geen wedstrijd, welke broer van de overledene met het meest complete gezin naar de uitvaart kan komen hoor. 
Heel knap dat jouw kinderen allemaal met hun echtgenoot naar de uitvaart kwamen en daar dus een dag vrij voor moesten nemen.  O wat ben je trots! 
Wij hebben andere keuzes gemaakt. Ik ga naar de uitvaarten van mijn familie en mijn man naar die van de zijne. Alle nog resterende ooms en tantes zijn 80 jaar of ouder dus enorm triest is het niet. 
Jaha ik heb je gehoord dat Ruben van Marlieke een dag vrij heeft gekregen voor die uitvaart. 
Ik kan het ook omdraaien hè.
Dat die schoonzoons van jou zulke onbetekenende banen hebben dat ze met gemak een dag gemist kunnen worden. Mijn man kan vandaag echt geen vrij krijgen. Zo aan het begin van het jaar is hij zelf liever wat voorzichtig, van zijn eigen ooms en tantes gaan er dit jaar ook nog een paar hemelen vrees ik, ik heb liever dat hij daar heen gaat en dan uiteraard zonder mij. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.