Huiskamer
Knutselkei
02-04-2026 om 21:11
Wie kijkt/luistert ook de Passion.
Ik vind het,als niet gelovige, wel altijd erg mooi om de luisteren. De vertalingen van de liedjes vooral.
Vf_Watervrouw
03-04-2026 om 19:21
Niet gekeken dit jaar. Wellicht kijk ik terug. Waren eerdere jaren beter? De meesten staan nog op npo (evt betaalmuur maar heb abonnement), dus kan nog wat tijd stukslaan zondag ofzo.
De Hemelvaart (?) versie nog nooit gezien, is dat wat?
Bakblik
03-04-2026 om 19:30
Vond deze versie aardig maar lang niet de mooiste. Vooral de oudere versies van voor corona vond ik echt veel beter.
Daarin werd meer geacteerd.
Broodjebrie
03-04-2026 om 19:44
Bakblik schreef op 03-04-2026 om 19:09:
[..]
Nou dit inderdaad. Ze staat er en zingt een lied. Weinig mimiek in haar gezicht om te laten zien dat ze het meent. De Passion is en soort musical de liedjes vertellen ook het verhaal en dat zag ik bij haar niet terug.
Ik denk dat de meeste mensen ook kijken om de bners te zien zingen. Ik kijk het zelf niet, ik heb niks met het geloof, maar gisteren was ik aan het zappen en bleef ik even hangen toen roxanne zong. Ik bewonder haar wel om de persoon die ze nu is geworden, gezien haar jeugd. Maar een goede zangeres? Nee..
amarna
03-04-2026 om 19:53
Herfstappeltaart schreef op 03-04-2026 om 19:04:
[..]
Echt, vind je Roxanne Hazes een goede zangeres? Ik vind dat ze helemaal niet kan zingen en puur wegens de bekendheid van haar vader succes heeft. Vorige week zong ze een lied van Willeke Alberti en ze kwam totaal niet aan de noten en ook niet het volume. Steeds als het een beetje moeilijk werd gooiden ze er een achtergrondkoor bij, om haar onvermogen een beetje te maskeren.
Ik ben geen van haar maar vond dat ze rol van Maria goed speelde.
Bakblik
03-04-2026 om 20:08
Broodjebrie schreef op 03-04-2026 om 19:44:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen ook kijken om de bners te zien zingen. Ik kijk het zelf niet, ik heb niks met het geloof, maar gisteren was ik aan het zappen en bleef ik even hangen toen roxanne zong. Ik bewonder haar wel om de persoon die ze nu is geworden, gezien haar jeugd. Maar een goede zangeres? Nee..
Ik heb ook niks (meer) met het geloof. Ben wel gelovig opgevoed. Kom af en toe nog in de kerk, omdat de muziek en de verhalen toch wat nostalgische herinneringen oproepen, zeker als mijn vader in het koor solo mag zingen.
De passion kijken is een traditie in het gezin, net als vrienden van Amstel en de oudejaarsconference. Maar ik blijf er niet voor thuis.
Roxanne is geen goede zangeres maar ze heeft zich wel ontworsteld aan haar jeugd dat is waar.
MMcGonagall
03-04-2026 om 20:11
Roxanne zingt beter dan haar broertje. Ik vind dat ze een mooie stem heeft maar de liedjes van gisteren waren niet allemaal passend.
DeOnbekende
05-04-2026 om 03:21
Ik vind juist dat Roxeanne het heel goed deed. Een aantal nummers waren een beetje laag voor haar, maar ik vond alles mooi en ingetogen gezongen.
Judas was ook een leuke verrassing. Milan vond ik iets té theatraal, ik hou niet van musical en dat is hij Heel Erg.
Herfstappeltaart
05-04-2026 om 09:12
amarna schreef op 03-04-2026 om 19:53:
[..]
Ik ben geen van haar maar vond dat ze rol van Maria goed speelde.
O dat zou best kunnen hoor, ik heb niet gekeken. Maar ik zag haar toevallig van de week (ik meen bij Eva) en toen vond ik haar zang echt niet goed. Zoals gezegd, ze zong een lied van Willeke Alberti (volgens mij 'Samen zijn' ) en toen haalde ze niet het volume en de toonhoogte die het lied zou moeten hebben. Op die momenten werd er een koor ingegooid. Vandaar mijn opmerking.
Bakblik
05-04-2026 om 10:09
Herfstappeltaart schreef op 05-04-2026 om 09:12:
[..]
O dat zou best kunnen hoor, ik heb niet gekeken. Maar ik zag haar toevallig van de week (ik meen bij Eva) en toen vond ik haar zang echt niet goed. Zoals gezegd, ze zong een lied van Willeke Alberti (volgens mij 'Samen zijn' ) en toen haalde ze niet het volume en de toonhoogte die het lied zou moeten hebben. Op die momenten werd er een koor ingegooid. Vandaar mijn opmerking.
En als je dan haar optreden bij Eva vergeleek met dat in de Passion (waar ze hetzelfde lied zong) dan vond ik het optreden bij Eva nog keigoed.
Nou is het voor de techniek niet altijd makkelijk om live-optredens buiten helemaal goed op de tv te krijgen dus er kan wat weggevallen zijn qua volume maar toch.