Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Kortere zomervakantie en langere mei en herfst vakantie. Goed idee?

Soccer-Mom schreef op 08-07-2026 om 17:27:

Oh nee, alsjeblieft niet. Liever wat langer ivm de spreiding.. Het is een enorme uitdaging om de zomervakanties met alle collega's die afhankelijk van de schoolvakanties zijn, rond te breien.

Nou dit! 

Mijn man werkt in regio midden, randje regio zuid. Wij wonen in regio midden randje noord. Ik werk in noord. Op zijn werk wil sommige jaren iedereen in de vier weken waarin alle scholen in Nederland vakantie hebben. 

Vorig jaar hadden wij maar twee weken samen. Man had er drie, waarvan één waarin ik nog niet vrij was, ik had er vijf, waarbij de laatste drie man alweer aan het werk was. Dit jaar heeft noord als eerste vakantie en wij wilden graag mijn eerste drie weken, was prima. 

ook absoluut niet voor korter. Al is het maar omdat dat op werk niet te regelen is met opnemen. Dan wordt het denk ik maximaal 2 weken in de zomervakantie. Dat vind ik te kort. Ik heb wat langer vrij nodig 1 keer per jaar. Dat is ook luxe, dat weet ik. 

Voor mijn kinderen is 6 weken prettig. Ze kijken dan ook wel weer uit naar school. Ze kijken nu erg uit naar 6 weken vakantie! Nog 2 dagen te gaan....

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.