Over het forum Over het forum

Over het forum

Wat mist er nog op het forum?

Ik zal vast mosterd zijn maar ik zie het niet boven bij het openingsbericht staan. 

Is er nagedacht over een dark mode? Wordt soms verblind door het wit hier, vooral in de avond 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-08-2021 om 13:14

Drakenvlieg schreef op 13-08-2021 om 12:11:

Ik zal vast mosterd zijn maar ik zie het niet boven bij het openingsbericht staan.

Is er nagedacht over een dark mode? Wordt soms verblind door het wit hier, vooral in de avond

https://support.google.com/chrome/answer/9275525?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DAndroid

NinjeTurtle schreef op 13-08-2021 om 07:13:

Navigeren naar paginanummer binnen topic

Dit kan toch al?
Ik loepte mezelf zojuist, dan kan het niet. Dat was wel jammer want ik was op zoek naar iets en ergens wat ik een tijd geleden had gepost.
Dat moet je steeds op oudere berichten klikken

Als je op Mijn profiel klikt en dan op Berichten bekijken, dan zie je toch een overzicht van alle berichten die je hebt geplaatst? Of is dat niet wat je bedoelt?

Tickel schreef op 13-08-2021 om 13:14:

[..]

https://support.google.com/chrome/answer/9275525?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DAndroid

Die heb ik al aanstaan. Maar dat maakt alleen de balken van Chrome donkerder, niet de websites zelf. 

Dat ligt aan de website. 

U2fan schreef op 13-08-2021 om 11:03:

[..]

Dit klopt. 😉

Met een kleine toevoeging dat een account op non-actief wordt gezet ipv geanonimiseerd. Dit houdt in dat je berichten nog wel te zien blijven op het forum, maar je gegevens verwijderd worden.

Account of berichten verwijderen

Je kunt jouw account niet zelf verwijderen. Dat kunnen alleen de forumbeheerders en rubriek moderators. Stuur een mail naar info@viafora.nl om je profiel te verwijderen. Overigens zal dan alleen het account verwijderd worden. Niet de bijbehorende berichten. Ook berichten kunnen alleen door de forumbeheerders (of mods) gewijzigd of verwijderd worden. Het (laten) verwijderen van berichten is niet zomaar mogelijk. We doen dat alleen als er dingen in staan die wettelijk verboden zijn, of als er dingen in staan die schadelijk kunnen zijn voor forumdeelnemers die op basis van de tekst persoonlijk herkend zouden kunnen worden.

Ok  thanks

Dus wanneer iemand op non-actief wil/is weet de rest van het forum dat niet. Anders dan dat ze na verloop van misschien denken, hmmmm die heeft ook al lang niets meer gepost..

Heidi-Forumbeheer schreef op 13-08-2021 om 13:33:

[..]

Als je op Mijn profiel klikt en dan op Berichten bekijken, dan zie je toch een overzicht van alle berichten die je hebt geplaatst? Of is dat niet wat je bedoelt?

Ja. Maar dan zie ik bv de 1e 25, en dan klik ik op oudere berichten en dan zie ik de volgende 25. Etc.

Maar wanneer ik lang hier ben en 2000 berichten heb, en zoek iets van januari of zo, dan kan ik niet in 1 stap naar pagina 27, maar moet ik 27x op oudere berichten klikken.

Snappie? 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-08-2021 om 16:35

Lollypopje schreef op 13-08-2021 om 13:19:

[..]

Dat maakt de site niet donkerder

Drakenvlieg schreef op 13-08-2021 om 13:37:

[..]

Die heb ik al aanstaan. Maar dat maakt alleen de balken van Chrome donkerder, niet de websites zelf.

Dat ligt aan de website.

Je kunt ook f.lux proberen. Niet donker maar werkt wel heel goed

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

13-08-2021 om 20:09

NinjeTurtle schreef op 13-08-2021 om 13:51:

[..]

Ja. Maar dan zie ik bv de 1e 25, en dan klik ik op oudere berichten en dan zie ik de volgende 25. Etc.

Maar wanneer ik lang hier ben en 2000 berichten heb, en zoek iets van januari of zo, dan kan ik niet in 1 stap naar pagina 27, maar moet ik 27x op oudere berichten klikken.

Snappie?

Ik snap 'm. Maar daar heb je niks aan. 

Maar eenzelfde 'probleem' heb ik met het surfen binnen een topic. Als er bijvoorbeeld 30 pagina's zijn en ik iets op pagina 17 wil lezen, kan ik daar niet meteen heen. Ik kan dan alleen in stappen van twee terug- of vooruitbladeren.

Heidi-Forumbeheer schreef op 13-08-2021 om 13:33:

[..]

NinjeTurtle schreef op 13-08-2021 om 13:51:

[..]

Snappie?

Hen74 schreef op 13-08-2021 om 20:09:

[..]

Maar eenzelfde 'probleem' heb ik met het surfen binnen een topic. Als er bijvoorbeeld 30 pagina's zijn en ik iets op pagina 17 wil lezen, kan ik daar niet meteen heen. Ik kan dan alleen in stappen van twee terug- of vooruitbladeren.

Op mobieltje lijkt het me lastig, maar de omslachtige optie is: getalletje aanpassen in de url.

Eigen berichten: https://www.viafora.nl/profiel/forumnaam/berichten voor de meest recente, ietsje ouder komt er ?page=1 achter, je kunt dus dat eentje vervangen door een ander cijfer

Topic: https://www.viafora.nl/forum/over-het-forum/wat-mist-er-nog-op-het-forum?page=

Hen74 schreef op 13-08-2021 om 20:09:

[..]

Ik had het idee al maar ik moest even wachten tot ik weer bij m'n laptop was maar ik weet hoe je het kunt doen.

Kijk, dit is mijn link https://www.viafora.nl/profiel/Heidi-Forumbeheer/berichten?page=5

Dus als je het paginanummer vervangt door een ander cijfer kun je overal naar toe. Daadwerkelijk teleporteren werkt nog niet foutloos maar je navigeert in ieder geval makkelijk tussen je pagina's

Op de mobiel lukt het mij niet maar op de laptop wel. Zal mijn onhandigheid zijn.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

13-08-2021 om 21:03

Watervrouw en Heidi: dank voor de tip!

Hen74 schreef op 13-08-2021 om 21:03:

Watervrouw en Heidi: dank voor de tip!

Graag gedaan

Als ik een nieuw topic wil aanmaken en een subforum moet uitkiezen komt eerst een hele lijst kindgerichte subfora voorbij die ik voorbij moet scrollen terwijl ik die geblokt heb staan. Is het mogelijk de subfora die je geblokt hebt niet meer in die lijst te zien? 

Iets wat ik graag zou willen dat is dat je de keus hebt om voor (veel) langere pagina's te kiezen. Als een topic 148 pages lang is dan is het ondoenlijk om pagina 75 ook te lezen.

Dus óf een paginalengte die je in je profiel kan vastleggen, óf (iets minder graag) pagina's die zichzelf aanvullen als je onderin aangeland bent.

Ook een functie "jump to" zou handig zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.