Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Het gaat echt even helemaal niet goed met me

Elmie schreef op 27-07-2025 om 18:51:

Ga ik zeker doen Mika 👍

Vanmiddag voor het eerst met de luisterlijn gechat. Ze hebben me goed geholpen 👍

Knap dat je het geprobeerd hebt. En fijn dat ze goed geholpen hebben.

Elmie

Elmie

29-07-2025 om 09:02 Topicstarter

Ik zit nu in de wachtkamer van de huisarts. 
Vanmorgen een stroeve start maar het gaat nu iets beter. 

succes 

Hoe was het gesprek bij de huisarts?
Waarschijnlijk best spannend en vermoeiend, was je man ook mee?
Als dat niet het geval is was dit ook al een hele stap om daar alleen heen te gaan. 
Ook als je man wel mee was: goed gedaan.

Elmie

Elmie

29-07-2025 om 12:26 Topicstarter

Ja man was mee maar zonder paniek het gesprek gevoerd 🙃
Het was even vinger aan de pols.

Ha, je hebt mooi toch maar weer gedaan 💪

Elmie

Elmie

29-07-2025 om 20:59 Topicstarter

Mvtj schreef op 29-07-2025 om 20:24:

Ha, je hebt mooi toch maar weer gedaan 💪

Ik heb een hele fijne dag bij mijn ouders gehad en vanmorgen toch maar weer mooi alleen zonder paniek doorgebracht 💪

Elmie

Elmie

30-07-2025 om 12:13 Topicstarter

Vandaag een mindere dag. Adem zit niet lekker. Oppervlakkig ook. Snel in paniek bij emotie. Bewegingsdrang maar niet goed alleen maar buiten durven. Ook vanwege de ademhaling en de paniek. 

Wat ik eraan doe is afleiding zoeken, oefeningen doen en in huis in beweging zijn.

Ben blij dat ik vandaag niet alleen ben 😊

Elmie

Elmie

31-07-2025 om 21:54 Topicstarter

Vandaag een fijne dag gehad. Vanmorgen met man een wandeling door het werk. Toen samen even wat in huis gedaan. En s middags naar een zwemplas hier even verderop geweest. S Avonds met z'n drieën Scrabble gedaan. Echt wel paniek gehad maar niet lang en niet heftig. Net nog even the british back off gekeken. O ja en nog kunnen koken ook = mijn hobby ❤️
Voor dit soort dagen teken ik nu 🙏

Elmie

Elmie

01-08-2025 om 14:43 Topicstarter

Ik zit met de laatste week vd vakantie in mijn maag. Man is dan weer aan het werk maar zoon dus nog vrij. Ik kan niet veel met hem ondernemen. Hoop natuurlijk dat ik dan weer een stukje verder ben maar verwacht geen grote sprongen.
Verder is een een vrij intensieve jongen wat ik al eerder aan gaf. Ga het wel met man bespreken maar die baggetaliseert de situatie snel terwijl ik merk dat ik nog niet toe ben aan overdag de zorg van zoon alleen.
Ben nu moe dus twijfel of ik het nu moet bespreken maar het zit me wel dwars 😬

Wanneer is de laatste week van de vakantie?
Zijn de vriendjes van zoon dan alweer thuis. Kan hij een paar keer bij een vriendje de dag door brengen. Leg aan de ouders van de vriendjes uit wat er aan de hand is, ze willen je vast helpen. 
Kan hij bij familie logeren?
Gaat hij normaal naar de bso, is daar nog ruimte voor een dag. 
Dan heb je overdag je handen vrij en hoef je alleen het stukje tot je man thuis is te overbruggen, is dat te overzien?

kind op last minute kamp sturen als daar geld voor is

Wel bespreken hoor . En samen naar een oplossing zoeken.

Elmie

Elmie

01-08-2025 om 20:47 Topicstarter

Ysenda schreef op 01-08-2025 om 15:02:

Wanneer is de laatste week van de vakantie?
Zijn de vriendjes van zoon dan alweer thuis. Kan hij een paar keer bij een vriendje de dag door brengen. Leg aan de ouders van de vriendjes uit wat er aan de hand is, ze willen je vast helpen.
Kan hij bij familie logeren?
Gaat hij normaal naar de bso, is daar nog ruimte voor een dag.
Dan heb je overdag je handen vrij en hoef je alleen het stukje tot je man thuis is te overbruggen, is dat te overzien?

Goede tips! Logeren bij opa en oma heeft zoon gelijk gevraagd. en dat kan 😎

Speelafspraakjes ga ik nog regelen.

Bso kan helaas niet.

Elmie

Elmie

03-08-2025 om 15:05 Topicstarter

Gisteren een fijne dag gehad. S morgens alleen gelopen. S middags wat in huis gedaan en wat geborduurd enzo. S Avonds nog met man gelopen. Dat ging heel goed. En was gezellig ❤️ Laatste stukje alleen want dan loopt man nog even door. En daarna fijn spelletjes gespeeld.

Vandaag moet ik wat meer moeite doen om de dag door te komen. Vanmorgen wel weer een half uurtje alleen gelopen. Maar mijn adem zit de hele dag al niet helemaal lekker. Sinds 13 uur alleen en qua paniek gaat het best goed, dus dat is fijn. 1 voordeel, ik hoef vandaag niet naar mijn schoonmoeder. Het eerste uitje waarvan ik het niet erg vind dat ik niet mee ga 🫣😂

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.