Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Het gaat echt even helemaal niet goed met me

Haha zo zie je maar weer: ieder nadeel heb z'n voordeel!

Je doet het goed

Elmie

Elmie

04-08-2025 om 09:24 Topicstarter

Mvtj schreef op 03-08-2025 om 22:26:

Haha zo zie je maar weer: ieder nadeel heb z'n voordeel!

Je doet het goed

Dank je 

Het ging de afgelopen week zo goed maar heb nu hyperventilatie. Komt denk ik ook omdat ik zo naar de fysio moet. 

Voel me rot 😕

Elmie schreef op 04-08-2025 om 09:24:

[..]

Dank je

Het ging de afgelopen week zo goed maar heb nu hyperventilatie. Komt denk ik ook omdat ik zo naar de fysio moet.

Voel me rot 😕

Je hebt nu al een oorzaak bedacht, dat is heel goed. Hyperventilatie laat je je ook gewoon heel naar voelen. 

Heb je al bedacht wat je in de tussentijd kunt gaan doen? Kun je in je woonkamer bv gaan dansen, heel hard meezingen met een favoriet liedje of hardlopen op de plaats. 

En anders: lief zijn voor jezelf, je doet je best, je had een goede week,  en deze week kan dat ook gewoon worden, alleen op dit moment even niet. 

Elmie

Elmie

04-08-2025 om 10:36 Topicstarter

Ysenda schreef op 04-08-2025 om 09:41:

[..]

Je hebt nu al een oorzaak bedacht, dat is heel goed. Hyperventilatie laat je je ook gewoon heel naar voelen.

Heb je al bedacht wat je in de tussentijd kunt gaan doen? Kun je in je woonkamer bv gaan dansen, heel hard meezingen met een favoriet liedje of hardlopen op de plaats.

En anders: lief zijn voor jezelf, je doet je best, je had een goede week, en deze week kan dat ook gewoon worden, alleen op dit moment even niet.

Lief je reactie 

Ik had nog niet gedoucht dus dat heb ik lekker gedaan. Voel me iets rustiger nu. Vecht er soms ook te veel tegen waardoor ik me juist rotter ga voelen.

Ga nu een Sudoku doen.

Weet soms niet of mijn ademhaling weer normaal is of dat ik het al verkeerd ervaar. Dat heb ik nu. Ademhaling is weer rustig maar ik voel me benauwd. Alsof de ademhaling verstoord is. Echt een rotgevoel. Ik probeer dan afleiding te zoeken en als ik dat gevoel dan niet meer heb weet ik dat ik het rottig ervaar maar dat dat niet verkeerd is.

Snappen jullie het nog? 😂

Elmie schreef op 04-08-2025 om 10:36:

[..]

Snappen jullie het nog? 😂

Helemaal.

Elmie

Elmie

05-08-2025 om 20:00 Topicstarter

Vandaag een fijne dag gehad. S morgens wat lichte paniek maar vanaf halverwege de ochtend ging het goed. Man en ik hebben gezellig door Friesland getoerd. Lekker broodje en melk mee en gaan 😁
Gisteren met de fysio een stoplichtmodel ingevuld en dat werkt goed voor mij. Ik ben me veel bewuster in welke fase ik me bevind en als ik even een stapje terug moet doen. Fijn!
Morgen weer naar mijn ouders. Man gaat golfen.

klinkt goed

Elmie

Elmie

07-08-2025 om 13:30 Topicstarter

In de wachtkamer van de poh. Gespannen 😬

Hopelijk heb je een fijn gesprek Elmie

Elmie

Elmie

07-08-2025 om 18:49 Topicstarter

Mvtj schreef op 07-08-2025 om 13:50:

Hopelijk heb je een fijn gesprek Elmie

Ja het was een goed gesprek over hoe het nu gaat. Wat al goed gaat en waar ik nog tegenaan loop. 

Verder een redelijk goede dag gehad. Dus dat is mooi 😀

Elmie

Elmie

08-08-2025 om 09:16 Topicstarter

Ik ben aan het hyperventileren. Is het dan juist wel of niet goed om te gaan lopen?

Sorry Elmie, ik weet niet wat verstandig is. Kan je op zo'n moment een hulplijn bellen om met iemand te overleggen? In het ideale geval kun je het verdelen over partner en een aantal vrienden.

Elmie schreef op 08-08-2025 om 09:16:

Ik ben aan het hyperventileren. Is het dan juist wel of niet goed om te gaan lopen?

Wat zegt je fysio of haptonoom hierover?

Heb je adviezen gekregen wat te doen?

Elmie

Elmie

14-08-2025 om 11:59 Topicstarter

Ik zal het 3ens overleggen inderdaad.
Heb nu overbelaste armen vd aanvallen dus kan niet veel typen.
Ben erg moe in mijn hoofd.

Als je gewoon thuis bent, buiten wordt het lastig, heb je bij hyperventilatie al de tip gekregen op je buik te gaan liggen? Te diep inhalen en vooral teveel koolzuur uitademen wordt dan moeilijker. En een verzwaringsdeken van echt tien procent van je lichaamsgewicht? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.