Psyche en mentaal
Elmie
17-06-2025 om 14:23
Het gaat echt even helemaal niet goed met me
Zoals ik in de titel al zeg, gaat het echt even helemaal niet goed met me en weet ik even niet wat te doen.
Ik heb eerder een burn out gehad en heb daar restverschijnselen aan over gehouden. Ik heb nu een behoorlijke terugval. Zit tegen paniek aan. Heb heel weinig energie, in rust een behoorlijk hoge hartslag, voel me erg slap en zie overal tegenop.
Ik heb een haptonome maar die is op vakantie dus daar kan ik nu niet terecht. Morgen ga ik de huisarts bellen want dit gaat niet de goede kant op.
Ik heb ook een zoon van 10 die aardig wat sturing vraagt omdat hij adhd en autisme heeft. Ik merk dat het door mijn vingers glipt. Dat de regie in de opvoeding uit mijn handen glipt en dat beangstigt me.Β
Aan de ene kant zoek ik afleiding maar aan de andere kant heb ik daar weinig energie voor.
Wat is nou wijsheid om op dit moment te doen? Zoon komt zo thuis uit school en er moeten eigenlijk hapjes gemaakt worden voor morgen om mee te nemen naar school en het is eigenlijk iets simpels wat hij heeft uitgekozen maar ik zie er zo tegenopΒ
Hoe krijg ik mezelf weer op de rails? Ik slik trouwens een heel klein beetje ad. Afgebouwd jaren terug van 150 naar 10.
O ja, en ik zit in de overgang en heb daarvoor een spiraal laten plaatsen en plak hormoonpleisters. Dit leek in het begin te helpen maar niet voldoende dus.
Fijn als jullie reageren!
Ysenda
25-08-2025 om 13:19
Elmie schreef op 25-08-2025 om 11:21:
Tot nu toe gaat het goed. Ik moet wel straks naar de poh en daar ben ik altijd zenuwachtig voor π«£
Zenuwachtig mag, dat is geen paniek.Β
Je kan het.
Elmie
25-08-2025 om 13:48
Ysenda schreef op 25-08-2025 om 13:19:
[..]
Zenuwachtig mag, dat is geen paniek.
Je kan het.
Lief, dank je!
Het gesprek ging goed π
Elmie
26-08-2025 om 12:08
Vandaag gaat het niet goed met me. Paniek en tegen de kleinste dingen opzien π
Ysenda
26-08-2025 om 12:19
Elmie schreef op 26-08-2025 om 12:08:
Vandaag gaat het niet goed met me. Paniek en tegen de kleinste dingen opzien π
O, jee, stapje terug.
Geeft niks.
Probeer terug te denken aan wat de poh of de andere begeleiders je geleerd hebben.
Heb je een oefening van hun gekregen?
Ga die dan nu doen.
Deze paniek gaat ook weer over, dat weet je ook.Β
Mvtj
26-08-2025 om 13:49
Elmie, zou je het fijn vinden om bij te houden wanneer je paniek hebt? En welke factoren jij nog meer belangrijk vindt, bijvoorbeeld eten, beweging, je cyclus. Met vallen en opstaan heb ik zo geleerd waar ik het meest overprikkeld van raak.
Elmie
26-08-2025 om 19:36
Ysenda schreef op 26-08-2025 om 12:19:
[..]
O, jee, stapje terug.
Geeft niks.
Probeer terug te denken aan wat de poh of de andere begeleiders je geleerd hebben.
Heb je een oefening van hun gekregen?
Ga die dan nu doen.
Deze paniek gaat ook weer over, dat weet je ook.
Ja de paniek viel uiteindelijk mee. Oefening hielp. Een goede middag gehad.
Net een kwartier gefietst. Wil dat langzaam uitbouwen.
Elmie
26-08-2025 om 19:37
Mvtj schreef op 26-08-2025 om 13:49:
Elmie, zou je het fijn vinden om bij te houden wanneer je paniek hebt? En welke factoren jij nog meer belangrijk vindt, bijvoorbeeld eten, beweging, je cyclus. Met vallen en opstaan heb ik zo geleerd waar ik het meest overprikkeld van raak.
Goed idee. Dit was vooral opzien tegen alles, de bekende beren op de weg.
Elmie
28-08-2025 om 08:16
Gisterochtrnd wat paniek maar verder een goede dag.
Vanmorgen niet lekker wakker geworden. Hoop dat ik mezelf een beetje op de rit krijg π
Elmie
28-08-2025 om 21:44
Roos57 schreef op 28-08-2025 om 19:42:
en
Hoe was je dag
Die viel reuze mee π
De ochtend is normaal ook niet mijn beste deel van de dag π
Ysenda
29-08-2025 om 10:46
Elmie schreef op 29-08-2025 om 10:37:
Het gaat niet goed en ik ben straks alleen π
Wat heb je geleerd van de haptonomie?
Ga dat nu toepassen.
Ook deze paniek gaat weer over.
Wat kun je na de oefening weer gaan doen? Puzzelen, dansen in de woonkamer?
Elmie
29-08-2025 om 12:15
Voel me nog niet super maar het gevoel is gezakt π Hrb een rondje kunnen lopen en daarna gepuzzeld en gelezen.
Wel wat moeten innemen βΊοΈ
Bedankt voor je reactie Ysenda π
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.