Relaties Relaties

Relaties

Ben ik te gevoelig?

lientje69 schreef op 02-06-2026 om 21:41:

[..]

Ik lees af en toe de topics die ik interessant vind. Geen behoefte verder om me weer aan te melden. Te veel gedoe.

Ik heb er ook geen account.. maar idd zonder kun je ook gewoon meelezen. Ik voel ook geen behoefte om te reageren. 

Daisy01 schreef op 01-06-2026 om 17:38:

Ja, ik ben zijn eerste vriendin. Dus ik begrijp wel dat hij aan alles moet wennen. Maar hij blijft maar (al dan niet grappend) aangeven dat de relatie/ik tijd kost.

Relaties kosten tijd en inspanning. Als hij dat een probleem vindt, is hij niet klaar voor een relatie.

Opmerkingen over witte benen? Ik heb het beslist ooit weleens gehad over de melkflessen van mijn man met mijn ouders. Toen was ik nog wel een stuk jonger. Dat soort opmerkingen maak ik inmiddels minder, ik heb in de loop der jaren toch wat meer inzicht gekregen in wat zulle opmerkingen met een ander doen. Maar ik ben wel nog steeds geneigd te zeggen wat ik denk. 

Als je met dat soort opmerkingen dus moeite hebt, verwacht niet dat dat veranderd. En ook wat hierboven ergens al gezegd werd, als je dochter gewrichtsproblemen heeft, is het even de vraag of je daar iemand als hem bij in de buurt wilt hebben.

Eerlijk gezegd vraag ik me ook af, of als je dochter het zo moeilijk heeft, dit een goed moment is voor jouw, om zoveel tijd in een relatie te steken. 

Alles gelezen en TO, eerlijk gezegd denk ik dat je jezelf de verkeerde vraag stelt als het op zelfreflectie aankomt. Ik vraag mij nu eerder af waar je behoefte om jezelf weg te cijferen vandaan komt.

En ook -heel erg- eens dat je moet uitkijken met je dochter. Kom voor jezelf op en kap het soort opmerkingen die je vriend maakt af. Goed voorbeeld doet goed volgen... 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.