Relaties Relaties

Relaties

Complete error

Ik lees dat je het/hem nog een kans wil geven. Prima, jouw keuze. 

Maar mijn tips:

Zorg dat je jullie financiën goed gaat scheiden. (Zie hierboven.)

Zorg dat je helder hebt hoe je woonruimte wordt geregeld als er toch een  scheiding komt. (Dus, hypotheek, huurcontract, inschrijving woningbouw).

Sterkte, lijkt me een vervelende situatie (understatement).

Niet de drugs an sich zou voor mij het probleem zijn.
Wel het stelselmatig liegen, ontkennen, half vreemd gaan en dat allemaal nog eens met net een jong kind.

Mijn vertrouwen zou toch echt weg zijn en ik zou rennen. Of beter: Hem eruit zetten, want ik blijf waar ik ben met kind. En hij trekt maar in bij zijn broer of gelijk waar.

Dit doe je toch geen jong kind aan? Stel dat ze straks begint te kruipen en ergens wat vindt van die rotzooi?

En nope, ik geloof niet in sprookjes dat hij al jaren gebruikt en nu ineens wél clean kan zijn.

Nehalennia schreef op 12-08-2026 om 14:00:

[..]

Ja als partner daarvoor open staat lijkt me dat een prima idee, en wellicht heeft to ook issues, maar iemand die harddrugs gebruikt terwijl er een baby in de buurt is mist wel behoorlijk het punt qua verantwoordelijkheid.

Iemand die een baby krijgt terwijl ze op de hoogte is van harddrug gebruik van de babydaddy is net zo goed fout lijkt mij. 

K-Xxamber

K-Xxamber

12-08-2026 om 22:35 Topicstarter

Nick90 schreef op 12-08-2026 om 18:24:

[..]

Iemand die een baby krijgt terwijl ze op de hoogte is van harddrug gebruik van de babydaddy is net zo goed fout lijkt mij.

Ik was op de hoogte dat het wel eens werd gebruikt, dat klopt. Maar alleen “speciale” gelegen heden. Een festival of feestje. 
dat is wat er altijd tegen mij is gezegd. 
En ik ben van de generatie dat dat wel eens zou moeten kunnen.
Btw, alcohol is ook drugs. 😅🫠

Een cokeverslaving kan heel hardnekkig zijn. En daarnaast heel duur. En verslaafden kunnen liegen alsof het gedrukt staat. Ik zou eerst álle lijken uit iédere kast willen hebben. 

Maar ik denk dat ik zelf met deze man zou breken. Mijn vertrouwen zou in vol galop vertrokken zijn. 

Je partner geeft je precies wat hij denkt dat je nodig hebt om te blijven. Hij biecht alleen maar op als hij weet dat hij betrapt is, en alleen maar dat waar hij niet meer onderuit kan. 
Dat betekent dat hij niet eerlijk en open is. Terwijl hij dat wel in zijn eerste biecht zegt te zijn geweest. Dus kun je er niet van op aan dat hij nu wel alles verteld heeft. Wat doet dat met je, dat je weet dat hij niet open is over belangrijke zaken als schulden, drugs en geld? 

Heeft hij nu stappen gezet om zijn verslaving te beteugelen? Aanmelden bij huisarts en afkickkliniek bijvoorbeeld? Of heeft hij het verteld en leunt hij nu achterover ‘ja maar ik ben zielig want verslaafd’ en mag je er nu niets meer van zeggen? Want je houdt toch van hem, dus moet je nu heel goed voor hem zorgen? 

Met deze antwoorden, is het dan een goede keuze om bij hem te blijven? 

Begin vandaag met voor jezelf te zorgen. Trek de financiën uit elkaar en zorg dat je zsm niet meer financieel een huishouden voert. Laat je niet veel afleiden door de wetenschap dat verslaving een ziekte is, hij heeft meer gedaan dan gelogen over zijn drugsgebruik. Er zijn genoeg redenen om dit te beëindigen en hem terug te sturen naar zijn broer. 

Mocht hij dan ooit langdurig in herstel zijn en echt alles hebben opgebiecht (ook de dingen die je nooit had kunnen ontdekken) kun je altijd nog kijken of er weer liefde kan zijn. Al zou ik je vooral aanraden om je op jezelf te focussen en er niet op te wachten. 

Nick90 schreef op 12-08-2026 om 18:24:

[..]

Niet fout. Naïef door de hoop dat het goed zal komen als het kindje er eenmaal is. En daar kun je over oordelen als je dat wilt. Maar je zult er maar mee te maken krijgen en oprecht van iemand houden....

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.