Relaties
Duckie73
19-05-2026 om 07:25
Dochter heeft tante niet uitgenodigd voor haar bruiloft
Mijn dochter gaat binnenkort trouwen. En bijna iedereen in de familie is uitgenodigd (zelfs mijn broer die ik hooguit een paar keer per jaar spreek) op één tante (zus van man) na. Mijn man heeft 2 zussen en daar is hij erg close mee. Ze zien elkaar minstens 1 keer per week en kerst wordt ook altijd met de drie gezinnen gevierd. Nu is dus 1 van die zussen niet uitgenodigd. Dat is niet in goede aarde gevallen.
Wij dachten eerst dat het een financiële reden had en wilde graag bijspringen als dat het geval was, maar volgens dochter had ze gewoon geen band met die tante. Wat ik erg raar vind want mijn broer is ook uitgenodigd en die heeft mijn dochter in 5 jaar niet gezien. De tante in kwestie heeft mijn dochter ook opgebeld of ze misschien boos op haar was, maar dat was niet het geval.
De tante is dus diep beledigd en de andere zus wil nu uit solidariteit ook niet op de bruiloft komen. Mijn man zit in zak en as en is erg verdrietig hierover. Hij wil gewoon zijn zussen op zijn dochters bruiloft hebben. Dit weekend is het geëscaleerd. De tante die niet uitgenodigd is, heeft een appje naar ons gestuurd dat ze haar verjaardag wat ze over 3 weken wilde vieren cancelled omdat ze zich niet gewaardeerd voelt door de familie.
Ik weet niet wat ik hiermee moet. Dochter is volwassen en mag natuurlijk zelf bepalen wie wel en wie niet komt, maar die keuze brengt zoveel drama en verdriet met zich mee. Heeft iemand advies hiervoor?
Nick90
23-05-2026 om 19:44
Roos57 schreef op 23-05-2026 om 19:29:
[..]
Wat fijn dat jullie zo’n liefdevolle band hebben.❤️
Ja daar ben ik ook erg blij mee, mijn zusje helpt mij ook om mijn vrouw beter te begrijpen, en ik hou ook echt van haar vanwege haar support. Mijn zoon begrijpt hoe belangrijk ze is voor mij. ik zou het echt erg vinden dat mn zoon jaren later zo'n statement zou maken na jaren niks gezegd te hebben. Zoon houdt gelukkig ook van z'n tante, en de dochters van m'n zusje vinden mij ook leuk.
zou het echt erg vinden als ik of mn zusje uitgesloten zouden worden op de bruiloft van een van onze kinderen
Ted68
23-05-2026 om 19:56
Als mijn dochter trouwt: Dan heb ik Niets te pikken…. Het blijft Haar feest…
Roos57
23-05-2026 om 19:57
Poezie schreef op 23-05-2026 om 19:40:
[..]
Maar je hoeft dan tegelijkertijd niet alles van ze te pikken.
Nee dat is ook niet wat ik zeg
Poezie
23-05-2026 om 19:58
Roos57 schreef op 23-05-2026 om 19:57:
[..]
Nee dat is ook niet wat ik zeg
Hoe zou jij het oplossen dan?
Roos57
23-05-2026 om 20:01
Roos57 schreef op 19-05-2026 om 07:36:
😂😂😂😂 .
hallo 1980
ik zou heerlijk de trouwerij van dochter gaan vieren!
Nick90
23-05-2026 om 20:01
Ted68 schreef op 23-05-2026 om 19:56:
Als mijn dochter trouwt: Dan heb ik Niets te pikken…. Het blijft Haar feest…
Je hoeft er niet heen hè? Dan is het nog steeds haar feest
Roos57
23-05-2026 om 20:02
en verder heb ik er genoeg over gezegd.
TO succes . Hoop dat je geniet van je dochter die trouwt.
Miepjecody
23-05-2026 om 20:03
Nick90 schreef op 23-05-2026 om 18:46:
[..]
Toch even een stevig gesprek met de dochter over empathie en uitsluiting lijkt mij wel op z'n plaats, en ja ze is volwassen maar dat betekent niet dat het oké is om je als een lompe hork te gedragen richting je ouders en familie en uitsluiting onder het mom van grenzen stellen weg te moffelen. Uitsluiten zou niet normaal moeten zijn zeker als je nooit eerder je mond hebt opengedaan. Eindstand is dat dochter haar bruiloft gaat vieren zonder de zussen van haar pa, haar pa sip is over deze rel en de goede band tussen pa en ma en de tantes is wss voorgoed stuk is. Ja dan kun je echt trots op jezelf zijn als kind. En nee mensen, je kinderen zijn geen porseleinen popjes die beschermd moeten worden, leer ze meteen om van zich af te bijten ipv grootse statements maken, daar zijn ze uiteindelijk wel beter mee af.
Holy shit. Wat een onzin.
Ted68
23-05-2026 om 20:03
Precies NIck… maar mijn zussie staat dus echt niet op de eerste plaats….Mijn Kind wel….
Poezie
23-05-2026 om 20:06
Roos57 schreef op 23-05-2026 om 20:01:
[..]
En als je volwassen kind iets doet waarvan jij vindt dat dat niet door de beugel kan?
Nick90
23-05-2026 om 20:11
Ted68 schreef op 23-05-2026 om 20:03:
Precies NIck… maar mijn zussie staat dus echt niet op de eerste plaats….Mijn Kind wel….
En jij staat bij jouw volwassen kind ook op de eerste plaats? Want als je kind 4 is ben je sowieso de belangrijkste maar tegen de tijd dat je kind 30 is zie je hem of haar ook niet zoveel meer
Euphoria
23-05-2026 om 20:22
Nick90 schreef op 23-05-2026 om 20:11:
[..]
En jij staat bij jouw volwassen kind ook op de eerste plaats? Want als je kind 4 is ben je sowieso de belangrijkste maar tegen de tijd dat je kind 30 is zie je hem of haar ook niet zoveel meer
Poeh, ik schrik van jouw kijk. Ik ben vrouw, maar ook mijn man stelt ons kind boven alles. Dat vinden wij hartstikke normaal.
PinkFlower
23-05-2026 om 20:32
Mijn moeder heeft een hele goede vand met haar zus. Zien elkaar ook 1x per week/1x per 2 weken.
Volgend jaar ga ik trouwen en raad eens wie niet wordt uitgenodigd?
Idd mijn tante. Ik heb namelijk geen echte band met deze vrouw.
Nu ben ik er van overtuigd dat het mijn tante echt aan dr reet zou roesten of ze mag komen of niet dus die zou er echt geen drama van maken, maar zo wel dan hoop ik toch dat ze dan bij mij komt en niet hierover ruzie gaat staan schoppen met mij moeder. Ik ben degene die, samen met mijn aanstaande, bepaald wie wel en niet uitgenodigd wordt, niet mijn moeder. Dus die staat er buiten.
Belachelijk dan ook dat beide tantes nu zo boos zijn op hun broer en hij er zo verdrietig van is. Die man heeft niet bepaald wie wel en niet komt. Tuurlijk is het logisch dat tante zich gekwetst voelt maar om er nou zo'n familiedrama van te maken... praat het als broer en zus uit en klaar. Dochter haar feest en dus ook haar gasten, mag ze zelf weten.
Miepjecody
23-05-2026 om 21:19
Nick90 schreef op 23-05-2026 om 20:11:
[..]
Ja zeker blijven ze op de 1e plaats
Hoezo zie je ze niet zoveel meer als ze volwassen zijn?