Relaties
Netherfield
19-04-2026 om 19:59
Help mijn man heeft een hobby
Mijn man heeft een brommer gekocht. Want die had hij nooit gehad als puber. Nu 50+ dus ja. Het is niet de beste brommer dus er moet aan gesleuteld worden. Er komen allerhande pakketjes binnen met onderdelen en -deeltjes. En ik word dus regelmatig gevraagd om iets vast te houden, bij te schijnen of morele ondersteuning te verlenen. IK WIL GEWOON MET EEN BOEK OP DE BANK! Daarom dit topic, om te klagen over de hobby van je man, of hij nou wel of niet in zijn midlife crisis zit.
Moosey
21-04-2026 om 19:03
Hemke schreef op 21-04-2026 om 12:02:
Mijn man heeft als hobby, Lotus.
Hij is acteur, grimeur, patiënt,slachtoffer alles in een optreden.
Daar heeft hij het druk mee.
Wat leuk. Wij hadden laatst een Lotus-acteur bij een BHV-training, dat voegde echt zoveel toe! Heel leuk en nuttig.
Poison
21-04-2026 om 21:07
Scooter (ja die ene die hij als 16 jarige ook had), dus herkenbaar. Tevens een auto die hij als 18 jarige ook had. Die beiden van alles mankeren. Daarnaast heeft hij met vlagen verzamelwoede van het een of het ander. Vind ik wel grappig gelukkig, hij kan er zo blij van worden als hij dan iets heeft gevonden van hetgeen hij dan spaart.
Malm
22-04-2026 om 08:15
Mijn man had als hobby gamen, vond ik heel passief. Hij werd er ook niet gezelliger van. We woonden toen heel klein (flat).
Maar hij heeft add en in en om huis steeds nieuwe projecten. Momenteel verbouwt hij de garage. Hij barbecuet veel en graag op de kamado.
En hij heeft een professionele uitrusting om te vissen (doet ie bijna nooit), een mountainbike met alles erop en eraan (paar keer gebruikt), tuinverlichting die er wel is, maar nog niet is aangesloten. En heel veel spullen die hij overal vandaan haalt om nog wat mee te maken.
Zo lang de spullen nog in de garage passen, gaat hij zijn gang maar. En hij maakt wel echt leuke en handige dingen, en hij wordt er blij van (ik vaak ook).
MissBobby
22-04-2026 om 08:35
mijn partner heeft als hobby muziek. Verzamelen en verkopen van lp’s en singles en natuurlijk het luisteren van al deze muziek. Het spelen van gitaar. Daarnaast is hij gek op interieur en verzamelt hij daarvoor design en vintage en gaat graag naar rommelmarkten. Ik vind dit hele leuke hobbies en ben vooral blij dat partner zo actief is naast werk/huishouden/ouders om voor te zorgen.
Kampeerder
22-04-2026 om 10:15
MissBobby schreef op 22-04-2026 om 08:35:
mijn partner heeft als hobby muziek. Verzamelen en verkopen van lp’s en singles en natuurlijk het luisteren van al deze muziek. Het spelen van gitaar. Daarnaast is hij gek op interieur en verzamelt hij daarvoor design en vintage en gaat graag naar rommelmarkten. Ik vind dit hele leuke hobbies en ben vooral blij dat partner zo actief is naast werk/huishouden/ouders om voor te zorgen.
Tja, dan ben je dus heel erg off-topic 😂🤣😂🤣
Ik denk dat veel mannen uit dit topic ook gewoon leuke hobby's hebben. Én één irritante, en daar gaat dit topic over.
Mijn man heeft ook nog drie andere leuke hobby's. En die domotica vind ik ook wel leuk hoor, tot het niet goed werkt.
Anna76
23-04-2026 om 09:22
Mijn man z'n hobby's zijn op zich niet eens irritant. Dat hij zich er gelijk vol op stort, van alles koopt, van materiaal tot boeken, alles naar beneden sleept en dan vervolgens iets anders gaat doen (incl. alle spullen die dan ook naar beneden komen natuurlijk zonder dat die andere spullen weer naar boven gaan), dat is wel irritant.
En dan spullen naar de kringloop brengen, "want ik gebruik ze toch niet", om een periode later weer diezelfde spullen te kopen
, da's ook irritant.
SuzyQFive
23-04-2026 om 10:06
Venusss schreef op 20-04-2026 om 22:13:
Ohja nog vergeten: LP's draaien. Best gezellig, ware het niet dat we zijn collectie nergens meer kwijt kunnen
Mijn vriend is echt een muziekman, daardoor is mijn eigen fysieke collectie ook flink gegroeid. Ik heb zelf zo’n 450 LP’s (dat waren er 15 toen we 11 jaar geleden een relatie kregen) en 900 cd’s (dat waren er 50)
Mijn vriend heeft zo’n 1000 LP’s en 3000cd’s.
Verder heeft hij zijn eigen internet-radiostation en heeft hij een hele tijd voor de lokale omroep gewerkt, hier in de stad maar in een andere stad heeft hij het zelf opgericht en die bestaat nog steeds (een lokale omroep is bijv zoals AT5).
Pfff wordt wat als we over een x-aantal jaar gaan samenwonen 🤣.
In ieder geval kan hij daarmee lekker rommelen maar ik zou ook graag willen dat hij gewoon eens van zijn gat komt en meegaat wandelen en/of fietsen.
MissBobby
23-04-2026 om 23:40
Kampeerder schreef op 22-04-2026 om 10:15:
[..]
Tja, dan ben je dus heel erg off-topic 😂🤣😂🤣
Ik denk dat veel mannen uit dit topic ook gewoon leuke hobby's hebben. Én één irritante, en daar gaat dit topic over.
Mijn man heeft ook nog drie andere leuke hobby's. En die domotica vind ik ook wel leuk hoor, tot het niet goed werkt.
Haha klopt. Wat wel irritant eraan is: dat hij het liefst in elke platenzaak gaat neuzen die we tegenkomen en dan compleet de tijd (en mij) uit het oog verliest. Dus als we samen op pad zijn dan heeft hij restricties
MissBobby
23-04-2026 om 23:42
SuzyQFive schreef op 23-04-2026 om 10:06:
[..]
Mijn vriend is echt een muziekman, daardoor is mijn eigen fysieke collectie ook flink gegroeid. Ik heb zelf zo’n 450 LP’s (dat waren er 15 toen we 11 jaar geleden een relatie kregen) en 900 cd’s (dat waren er 50)
Mijn vriend heeft zo’n 1000 LP’s en 3000cd’s.
Verder heeft hij zijn eigen internet-radiostation en heeft hij een hele tijd voor de lokale omroep gewerkt, hier in de stad maar in een andere stad heeft hij het zelf opgericht en die bestaat nog steeds (een lokale omroep is bijv zoals AT5).
Pfff wordt wat als we over een x-aantal jaar gaan samenwonen 🤣.
In ieder geval kan hij daarmee lekker rommelen maar ik zou ook graag willen dat hij gewoon eens van zijn gat komt en meegaat wandelen en/of fietsen.
Bij vriend thuis is 1 wand in de woonkamer helemaal vol vinyl. En dan nog een muziekkamer. Het staat wel allemaal in mooie op maat gemaakte kasten en ziet er wel goed uit.
duizel
24-04-2026 om 05:21
mijn partner zijn hobby is klussen, dingen creëren. Leuk want onze woning en tuin zijn er fijner en mooier door geworden. De ergernis bij mij is dat hij altijd weer iets nieuws bedenkt en daar dan ook volledig door opgeslokt kan worden. Ik moet hem soms echt weer even bij het alledaagse leven halen. De kinderen doen dat inmiddels ook effectief.
Kopjekoffi
24-04-2026 om 08:21
Wat een heerlijk relativerend topic is dit! Fijn om te lezen dat er nog veel meer van dit soort mannen zijn. Man is een creatieve alles kunner. Met als resultaat een heleboel knutselprojecten. Aan de ene kant fijn, want levert natuurlijk ook een hoop moois op. Aan de andere kant geeft het ook veel rommel, heel veel rommel.
Alles met een stekker kan gemaakt worden. Handig als er iets in huis stuk is, minder handig als er iets bij iemand anders in huis stuk is en dus meekomt naar ons huis (‘neem maar mee, ik kan er toch niets mee’). Oude auto en oude motor check -> beiden rijden al (meer dan) 20 jaar niet. De auto komt uiteindelijk wel (en is het zeker ook waard), maar de motor mag van mij echt weg. En verder alles met printplaten wat programmeerbaar is of te creeeren is (dometica, zelfgebouwde computers enz.). De dometica vind ik inderdaad lastiger, want als het hapert heb ik geen idee.
SuzyQFive
24-04-2026 om 09:38
MissBobby schreef op 23-04-2026 om 23:42:
[..]
Bij vriend thuis is 1 wand in de woonkamer helemaal vol vinyl. En dan nog een muziekkamer. Het staat wel allemaal in mooie op maat gemaakte kasten en ziet er wel goed uit.
Dan heeft hij echt heel erg veel platen. Ik volg ook wat verzamelaarsaccounts, erg leuk.
Ik heb zelf mijn LP’s in Kallaxkasten, maar dan wel op pootjes. Komt ooit wel een ander meubel maar voor nu is dit goed.
Xandora
24-04-2026 om 23:38
mijn partner heeft als hobby gamen.
Elke woensdag vrijdag en zondag avond.
Woensdag en zondag valt soms nog aan te passen, maar de vrijdag is heilig. Wilde vanavond samen even een ijsje gaan halen bij een ijssalon. Denk het is lekker weer, Antwoord: oh maar heb al gezegd dat ik zo online kom. Nou poeh hee, dan start je die computer een half uurtje later op maar kreeg hem echt niet mee. Dacht nou dan maar alleen, maar de ijszaken sloten om 21:00 dus dat ging ik ook al niet meer redden. Gezellig joh,
Ben ik een keer spontaan, 🙄,Kan er maar niet aan wennen. Zit ook niet lekker in mijn vel (vader had morgen 74 geworden en is 1,5 jaar geleden overleden) waardoor ik kortaf reageerde, en dan dan kan ik er wat minder tegen. maar daar vraagt hij geheid ook niet naar. Ga zo maar lekker in bed liggen en hoop dat mijn kat bij me komt liggen.
Sorry voor mijn mopper, bedankt voor een lezend oog.
Citroengraag
25-04-2026 om 15:01
Xandora schreef op 24-04-2026 om 23:38:
mijn partner heeft als hobby gamen.
Elke woensdag vrijdag en zondag avond.
Woensdag en zondag valt soms nog aan te passen, maar de vrijdag is heilig. Wilde vanavond samen even een ijsje gaan halen bij een ijssalon. Denk het is lekker weer, Antwoord: oh maar heb al gezegd dat ik zo online kom. Nou poeh hee, dan start je die computer een half uurtje later op maar kreeg hem echt niet mee. Dacht nou dan maar alleen, maar de ijszaken sloten om 21:00 dus dat ging ik ook al niet meer redden. Gezellig joh,
Ben ik een keer spontaan, 🙄,Kan er maar niet aan wennen. Zit ook niet lekker in mijn vel (vader had morgen 74 geworden en is 1,5 jaar geleden overleden) waardoor ik kortaf reageerde, en dan dan kan ik er wat minder tegen. maar daar vraagt hij geheid ook niet naar. Ga zo maar lekker in bed liggen en hoop dat mijn kat bij me komt liggen.Sorry voor mijn mopper, bedankt voor een lezend oog.
De grens tussen hobby en verslaving is dun hier. Ik heb veel conflicten in mijn relatie gehad over gamen. Tot hij een boek las over vluchtgedrag en radicaal alle games heeft verwijderd. Ik hoop voor je dat het onderwerp bespreekbaar wordt