Relaties
Kampeerder
25-05-2026 om 07:19
Visite en vis blijven drie dagen fris
Net als vele anderen zijn wij er de pinksterdagen op uit getrokken. Wij waren samen op de camping. Op ons veld ook een aantal groepen met familie en/of vrienden. Zag er eerst heel gezellig uit maar gisteren bij de buren toch meerdere keren wat geharrewar. 'Zij met de baby' was te druk met de baby en deed niks voor iedereen. De oudste was te veel aan het regelen volgens een van de anderen. Waarom snapte 'zij zonder zonder kinderen' niet hoe druk het voor de anderen was om voor al die kleintjes te zorgen?
Later hadden we het er met vrienden (die hier dichtbij wonen en even een bakkie kwamen doen) over. Zij doen dit soort dingen niet meer met familie, wij ook niet. Gewoon omdat er dan geen kans is dat het een keer echt misloopt.
Gaan jullie nog op familieweekend en hoe vind je dat?
Bloemenzee
25-05-2026 om 21:52
Heel ander ritme, waardoor samen dingen ondernemen best een uitdaging is.
Schoonzus die moppert als dingen niet volgens haar standaarden geregeld zijn. Maar ook moppert dat ze ook altijd alles zelf moet doen (hoe zou dat nou komen…).
Het eerder genoemde geen knopen doorhakken… Vreselijk!
Kamerverdeling is helemaal erg. Tig mensen die alleen moeten slapen ivm snurken e.d. Een vader en volwassen zoon kunnen blijkbaar ook niet samen. Wij eindigen inderdaad ook standaard in een kamer zonder eigen badkamer. In de ‘kindervleugel’, “want die zijn ‘‘s ochtends zo vroeg wakker” (dan ken je ons kind nog niet…).
Een weekendje overleven we wel. Bij schoonfamilie regel ik vooraf in principe niks. Ter plekke steek ik zeker wel op tijd mn handen uit de mouwen. Bij mijn familie trek ik optijd een grens, want om onbekende reden wordt er veel op mijn bordje gelegd.
Dolfje
25-05-2026 om 22:06
Waar ik me met de vrienden aan erger is dat wanneer we afspreken dat we iets gaan doen het altijd tijden duurt voor we vertrekken. Dan moet die weer eten, douchen, roken, poepen, andere schoenen aan etc etc. Ik ben dan altijd al lang klaar.
Wilgenkatje-
25-05-2026 om 22:26
Wij doen niet aan familieweekends. Een dag is mooi.
Maar er zijn families waar men het vréselijk vindt als je geen lol ziet in zo'n activiteit. Zoals we hier al zien. Soms krijg je er met een schoonfamilie gratis vrijetijdsbesteding bij
Gsleutel
25-05-2026 om 23:03
Moosey schreef op 25-05-2026 om 21:49:
Oh ja tegenwoordig zitten we in een ideale groepsaccomodatie, werk een grote gezamenlijk ruimte om te eten en stiekeme te doen enzo en allemaal vierpersoons huisjes om in te slapen. Perfect.
Dit klinkt ideaal! Mocht je deze willen delen dan graag... Misschien dat het dan in de toekomst toch weer een optie kan worden 😅
duizel
26-05-2026 om 03:48
Met mijn ouderlijk gezin (inclusief de partners en kinderen) vind ik het een uitdaging. Onlangs een keer gedaan, na een paar jaar niet. Wat mij betreft was dat voor het laatst. Ik zou willen dat ik het lef had om bij een volgend voorstel aan te geven dat ik afhaak met mijn gezin. ik weet dat ik heel veel over me afroep als ik dat zou aankondigen, waarschijnlijk is een weekendje uitzitten draaglijker.
Met schoonfamilie is makkelijker. Daar hoeft niet voldaan te worden aan een 'perfect' plaatje maar is het meer vrijheid blijheid
Diezijnvanmij
26-05-2026 om 06:06
wat een herkenbare verhalen. Visite van mijn eigen familie blijft helaas maar een dagdeel fris
daarmee op familieweekend gaan zou heel interessant en vreselijk ongemakkelijk zijn.
met mijn schoonfamilie gaan we graag samen skiën, dat verloopt altijd heel leuk. Dan hebben we vaak geschakelde kamers. Dus dan kunnen we samen ontbijten, overdag is het een beetje samen en een beetje in stellen. Einde middag met z’n allen apres ski en ‘s avonds splitsen we vaak: 1 stel op date samen en de rest gezamenlijk eten en spelletjes doen (incl de kinderen van dat stel). Dat is niet elke avond, maar ik vind het wel een lekkere break!
Evaluna
26-05-2026 om 07:12
Een dagdeel gaat nog net, maar zelfs met kerst wordt er toch per ongeluk expres langs elkaar heen gepland. Met mijn hele familie bij elkaar wordt niemand echt gelukkig van.
Zeker geen vakantie!
Schoonfamilie gaat beter, van de zomer gaan we voor het eerst een weekend gezamenlijk weg. Ben benieuwd.
MIDA
26-05-2026 om 07:54
Wij zijn jarenlang met de schoonfamilie (schoonvader, schoonzus met gezin en wij) met Hemelvaart naar de camping geweest. Schoonvader altijd met eigen caravan, wij afwisselend met eigen vouwwagen of een huuraccommodatie , schoonzus met camper of huuraccommodatie. Schoonzus en ik zijn niet bepaald een goede combinatie, dus het was vooral veel op je tenen lopen, opletten wat je zegt en aanpassen aan wat zij willen doen. Hun gezin is nogal sportief, dus was het vooral lang wandelen, ver fietsen en andere sportieve activiteiten. Ver fietsen was al snel gedaan toen wij geen vier fietsen meer mee konden nemen, toen de kinderen wat ouder waren. Een keer is het echt geëscaleerd, toen ik per ongeluk iets “verkeerds” zei tegen neefje. Schoonzus gillend op de camping zodat iedereen kon meegenieten. Toen is er toch wel iets geknapt….
Gelukkig lijkt de traditie sinds een paar jaar klaar, eerst had neefje eindexamen, toen onze jongste. En sindsdien is er niet meer gesproken over een weekend weg. Gelukkig, want ik denk dat niemand er meer op zat te wachten, behalve schoonvader dan.
Met mijn familie is het al een wonder als we kerst overleven zonder irritaties. Dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om met hun op vakantie te gaan.
Vreemd genoeg is het Vriendenweekend wat we jaarlijks hebben (met vier gezinnen in 1 huis) nooit een probleem. Misschien omdat er van tevoren goed wordt overlegd welke activiteiten we gaan doen, wat we gaan eten en vooral dat er gewoon geluisterd wordt naar elkaar.
BlairW
26-05-2026 om 08:24
Ginevra schreef op 25-05-2026 om 20:18:
[..]
We hebben ook wel vaker met vrienden een groot vakantiehuis gehuurd. Gek genoeg vind ik het daarmee veel makkelijker. Het is allemaal wat minder persoonlijk en gevoelig, als je dan zegt dat je niet mee wil gaan wandelen of zo. Dan vind ik het juist leuk om 's avonds ook nog samen spelletjes te doen in de woonkamer en het laat te maken.
Dit is juist hoe het er bij mij in de familie aan toe gaat. Er gaan sowieso heel veel spelletjes mee, maar er is ook nooit irritatie als iemand niet mee wil doen of met een uitstapje wat anders wil doen. Niemand trekt zich iets persoonlijk aan gelukkig 😊
Moosey
26-05-2026 om 08:25
Gsleutel schreef op 25-05-2026 om 23:03:
[..]
Dit klinkt ideaal! Mocht je deze willen delen dan graag... Misschien dat het dan in de toekomst toch weer een optie kan worden 😅
Je hebt PB
Rogue
26-05-2026 om 10:56
vroeger gingen we heel vaak met mijn tantes en hun gezin op vakantie, meestal naar vakantie parken of het buitenland.
toen ik kleiner was sliepen we wel vaak in een huisje toen later mijn neefjes, nichtjes enz erbij kwamen had iedereen een eigen huisje.
het was altijd wel gezellig, ondernamen ook veel mede op initiatief van mijn ouders, en als kinderen vermaakte ons prima onderling.
paar keer ook naar all inclusive en dat was helemaal feest, zagen elkaar meestal alleen tijdens het eten of aan het zwembad.
met mijn ouders op vakantie doe ik regelmatig soms een weekendje weg, op vakantie al heel lang niet meer gedaan, wel net na corona een weekje naar center parks was wel grappig omdat mijn neefje er nu ook bij was.
Hoop we in de toekomst nog is doen met het gezin ☺️
Kampeerder schreef op 25-05-2026 om 13:18:
[..]
Herken ik wel, vooral het stukje waar een van de gezinnen nogal vasthoudt aan hoe zij dat altijd doen. Van die dingen die precies niks uitmaken. Eerst hartig dan zoet op brood, en dan boos dat die van ons twee keer zoet mogen bij het ontbijt. Tja, ik wil mijn kinderen niet in jouw manier dwingen want op vakantie en jij niet in de mijne, dus houd gerust vast aan jou rigide manier, en laat los dat wij het anders doen.
wat een gezeik idd, iedereen viert zijn vakantie anders, zelfde geld voor opvoeding.
ik vind niet dat je jou opvoeding op andermans kinderen kunt leggen,
je weet wat ze zeggen op vakantie leer je mensen echt kennen,
Duckie73
26-05-2026 om 10:58
Dat hartig en zoet heb ik nooit begrepen. Ik vond hartig altijd veel lekkerder. Lekker kaas of salami, beter dan die mierzoete chocopasta. Als je zo je kinderen opvoedt leer je ze dat hartig een straf is en zoet een beloning.
Herfstappeltaart
26-05-2026 om 12:28
Duckie73 schreef op 26-05-2026 om 10:58:
Dat hartig en zoet heb ik nooit begrepen. Ik vond hartig altijd veel lekkerder. Lekker kaas of salami, beter dan die mierzoete chocopasta. Als je zo je kinderen opvoedt leer je ze dat hartig een straf is en zoet een beloning.
Nou dat het beter is is ook wel achterhaald hoor. Kaas en salami zit boordevol zout en verzadigde vetten.
Nikki1973
26-05-2026 om 12:47
helaas al een paar jaar om één of andere reden komt het er niet meer dan. Heb een hele leuke schoonfamilie en we hebben weleens een nachtje week met z’n allen gedaan, incl ooms/ tantes/ neven/ nichten enz. Lekker ieder een kamer in hotel. Perfect.
Ook met schoonouders, schoonzus en zwager in het verleden wel een weekendje weg gedaan, ook hotel. Heel leuk. We proberen ieder jaar met kerst iets t plannen maar om één of andere reden lukt dat niet meer.
met eigen zus en zwager en kun kinderen zou ik ook leuk vinden maar ook dat komt er niet dan, jammer..
Duckie73
26-05-2026 om 12:58
Herfstappeltaart schreef op 26-05-2026 om 12:28:
[..]
Nou dat het beter is is ook wel achterhaald hoor. Kaas en salami zit boordevol zout en verzadigde vetten.
Sommige ouders doen net of hartig groente betekend. Dus ik begreep nooit waarom hartig dan de gezonde verstandige keuze was.