Relaties Relaties

Relaties

Visite en vis blijven drie dagen fris

Duckie73 schreef op 26-05-2026 om 12:58:

[..]

Sommige ouders doen net of hartig groente betekend. Dus ik begreep nooit waarom hartig dan de gezonde verstandige keuze was.

Nee snap ik.

Kampeerder

Kampeerder

26-05-2026 om 14:06 Topicstarter

Duckie73 schreef op 26-05-2026 om 10:58:

Dat hartig en zoet heb ik nooit begrepen. Ik vond hartig altijd veel lekkerder. Lekker kaas of salami, beter dan die mierzoete chocopasta. Als je zo je kinderen opvoedt leer je ze dat hartig een straf is en zoet een beloning.

Maar daar gaat het toch niet om? 

Het gaat erom dat je best je eigen regels mag aanhouden op vakantie en dat de andere dat dan ook doet, zijn regels dan. Ik ga niet jouw stupide regel volgen en jij hoeft de mijne niet te volgen en we maken er geen ruzie om. Maar juist op dit soort futiliteiten gaat het vaak mis. 

Mijn jongste broer en vrouw komen regelmatig 2 weken logeren. Dat gaat hartstikke goed maar ik zorg niet. Ze weten waar alles staat en alleen met avondeten zijn we samen. Om de dag zorgt een echtpaar voor koken én opruimen. 

Duckie73 schreef op 26-05-2026 om 10:58:

Dat hartig en zoet heb ik nooit begrepen. Ik vond hartig altijd veel lekkerder. Lekker kaas of salami, beter dan die mierzoete chocopasta. Als je zo je kinderen opvoedt leer je ze dat hartig een straf is en zoet een beloning.

Mijn zoon bleef vroeger bij een vriendje slapen waar ze die regel ook hadden. Moeder vroeg wat zoon op de boterham wilde. Hij zei hagelslag. Moeder zei van eerst iets hartigs en dan zoet. Mijn zoon zei heel beteuterd van ik eet maar 1 boterham in de ochtend. Toen kreeg hij toch hagelslag.

Van die mensen die hun eigen vakantie vergallen door ellenlange discussies met hun kleuter over drie sperziebonen.
Dat deed ik thuis al niet maar juist op vakantie kun je best dingen anders doen dan thuis. Bedtijd idem dito, het is vakantie hè.

ik snap mensen die met een kleuter in discussie gaan sowieso niet 

Wilgenkatje- schreef op 25-05-2026 om 22:26:

Wij doen niet aan familieweekends. Een dag is mooi.

Maar er zijn families waar men het vréselijk vindt als je geen lol ziet in zo'n activiteit. Zoals we hier al zien. Soms krijg je er met een schoonfamilie gratis vrijetijdsbesteding bij

Hier idem! Vroeger weleens familie/vrienden weekends georganiseerd cq aan meegedaan. Maar na een keer of 3 daar voorgoed van genezen, voelde me er doodongelukkig .                                                    Voor mij persoonlijk moet de hel er zo ongeveer uitzien...

MMcGonagall schreef op 29-05-2026 om 13:07:

Van die mensen die hun eigen vakantie vergallen door ellenlange discussies met hun kleuter over drie sperziebonen.
Dat deed ik thuis al niet maar juist op vakantie kun je best dingen anders doen dan thuis. Bedtijd idem dito, het is vakantie hè.

Of nog erger als ze de vakantie gebruiken als ideaal moment om een kieskeurige kleuter te leren nieuw voedsel te eten. Dubbele punten als het haast niet te verkrijgen is in Nederland. Dus zelfs als het lukt eten ze het thuis haast nooit.

Wij gaan regelmatig met schoonzus op vakantie. Wel eigen accomodaties en niet dagelijks dezelfde planning en/of samen eten. Deze keer wel voor eerst 2 volle weken. 

Toevallig gaan we dit jaar zowel met schoonfamilie als met mijn familie weekendjes weg. Met schoonfamilie hebben we 1 groot huis, met mijn familie losse accomodaties. Ik ben heel benieuwd

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.