Relaties
BritgetJones007
17-02-2025 om 20:37
Waarom
Mijn heeft van mij al mijn wachtwoorden. Van mijn mail, die hij altijd geopend had staan op zijn laptop (zelf heb ik geen laptop en gebruik ik ook eigenlijk niet. Ik doe alles op mijn telefoon). En van mijn bank, waar hij ook zo op kan. Dan was ik in de stad en kreeg ik van hem een telefoontje: was het leuk bij de H&M, want ik zag dat je iets gekocht had? Ook al mijn administratie (maar dan zo dat alleen hij de juiste gegevens heeft, maar ik geen weet heb waar). Van mijn eigen bescheiden spaargeld, daar heeft hij ook eens 1000 vanaf gehaald. Daar kwam ik achter en was verbaasd, want hij verdient genoeg. Toen bericht van bank met vraag of dit vanuit mij kwam en toen moest ik samen met mijn man dit regelen. Andersom zou ik bij mijn man nooit zoiets hoeven doen...
Ook bijv zaken met mijn Digi D code wat ik dan voor akkoord moet geven, is aan zijn mobiele nummer gekoppeld en niet aan de mijne? En komt dus bij zijn mobiele nummer een melding of ik dit ben en dan geeft hij akkoord?
Door omstandigheden was ik niet bij hypotheekaanvraag en heb dus toestemming gegeven ,maar als ik vraag hoe wat en waar krijg ik geen normaal antwoord hierover.
Ook heb ik meerdere keren formulieren onder mijn neus gekregen waarin ik afstand moest doen van de levensverzekering...in de zin van, dat als mijn man iets gebeurd dat ik dan nergens recht op heb ofzo en mijn kids, ook zijn kinderen. Bizar vond ik dat, want je wilt je gezin toch verzorgd achterlaten lijkt mij, als er ooit iets erg gebeurd? Zo vreemd.
En krijg ook nergens antwoord op, want hij regelt het allemaal en daar moet ik maar blij mee zijn.
En volgens mij weet hij ook onder welke naam ik hier schijf, want na inschrijving hier, zette hij twee weken later de film Britget Jones op en zette het beeld stil en keek mij heel doordringend aan en zei: Leuk hè, de film van Britget Jones en bleef mij zo aankijken....?
Even voor de duidelijkheid andersom heb ik nergens wachtwoorden van en op zijn eigen rekening geen zicht, want dat gaat mij niks aan. Of loopt de boel op dit vlak te verdraaien.
Gaat dit bij jullie ook zo? Dit is toch raar
Aviendha
18-05-2026 om 09:01
Bakblik schreef op 18-05-2026 om 06:41:
[..]
Hoe weet jij zo zeker dat hij dat niet zal doen dan?
Drogreden
Ysenda
18-05-2026 om 09:03
Aviendha schreef op 18-05-2026 om 08:58:
[..]
Eens, beetje bizar.
Als ik eerlijk ben lees ik niets wat die man doet wat echt de alarmbellen doet rinkelen, het is vooral hoe TO het beleeft, o.a. dat verhaal met de trap. TO klinkt heel paranoide. Daarom heb ik ook nog niet gereageerd want het is niet mijn plaats om zoiets te zeggen. Tot deze suggestie kwam.
In dit is een van de redenen dat deze situaties zo lang duren: je bent bang niet geloofd te worden, dat je het wel verkeerd zult zien. Uitgemaakt worden voor paranoïde.
Bakblik
18-05-2026 om 09:03
https://npo.nl/start/serie/fase-8-femicide/afleveringen/seizoen-1?at_campaign=npostart_series&at_channel=npostart&at_creation=share-link&at_detail_placement=1:mpauvsfp:e4f7089c10b349b3b988650c6b45c7f8&at_format=share_button;;0_0&at_general_placement=serie;fase-8-femicide;afleveringen-seizoen-1;index&at_medium=display&at_variant=organic
Misschien alle delen van deze docu even kijken. Sommige mannen beginnen heel subtiel en het eindigt toch heel naar met moord of extreme stalking.
Aviendha
18-05-2026 om 09:07
Ysenda schreef op 18-05-2026 om 09:03:
[..]
In dit is een van de redenen dat deze situaties zo lang duren: je bent bang niet geloofd te worden, dat je het wel verkeerd zult zien. Uitgemaakt worden voor paranoïde.
Ik geloof best dat die man een lul is. En als TO die man een lul vindt is zij de enige die er wat aan kan doen. Dat verhaal met die spullen op de trap vind ik echt standaard gezeik tussen koppels. En bij haar klinkt het alsof haar man wordt bezeten door een demon. Misschien is dat ook wel echt zo, dat weet ik verder niet. Nog steeds is TO de enige die er wat aan kan doen.
RoodVruchtje
18-05-2026 om 09:46
BritgetJones007 schreef op 13-05-2026 om 05:41:
ik heb het momenteel erg moeilijk. Nog een voorbeeld: mijn man ging laatst de balasting doen. En ineens, na jaren dat hij dit zelf deed, moest hij dit ineens samen met mijn vader doen.
Hij houdt mij hier bij weg, want ze gingen dit op zolder doen. Toen ik later mijn vader er naar vroeg gaf hij aan dat "ik mij wel wat mag interesseren voor de financiele zaken'. Dat voelde als een klap in mijn maag...want de werkelijkheid is dus precies dat ik er bij weg gehouden wordt, maar bij anderen een rookgordijn opgehouden wordt dat ik mij niet intersseerd.
.
Volgens mij vroegen meerderen dit al, maar is er geen antwoord op gekomen of heb ik er overheen gelezen?
Vetgedrukte: dit was een heel goed moment je vader te vertellen hoe het werkelijk zit, waarom heb je dat niet gedaan? Of ben je ook bang voor je man Britget? Hoe is de band met je ouders?
madee
18-05-2026 om 10:18
Aviendha schreef op 18-05-2026 om 08:58:
[..]
Eens, beetje bizar.
Als ik eerlijk ben lees ik niets wat die man doet wat echt de alarmbellen doet rinkelen, het is vooral hoe TO het beleeft, o.a. dat verhaal met de trap. TO klinkt heel paranoide. Daarom heb ik ook nog niet gereageerd want het is niet mijn plaats om zoiets te zeggen. Tot deze suggestie kwam.
O.a. het haar buitensluiten van financiële beslissingen, het afnemen van de toegang tot haar eigen DigiD… dat zijn serieuze alarmbellen!
ToetieToover
18-05-2026 om 10:32
Aviendha schreef op 18-05-2026 om 09:07:
[..]
Ik geloof best dat die man een lul is. En als TO die man een lul vindt is zij de enige die er wat aan kan doen. Dat verhaal met die spullen op de trap vind ik echt standaard gezeik tussen koppels. En bij haar klinkt het alsof haar man wordt bezeten door een demon. Misschien is dat ook wel echt zo, dat weet ik verder niet. Nog steeds is TO de enige die er wat aan kan doen.
Bij de trap dacht ik ook even “waar gaat dit over”. Mocht ze bang zijn niet geloofd te worden, dan heb ik een tip. Neem gesprekken op tussen jou en je man, kan heel simpel met je telefoon, en laat het aan je vader horen. Start desnoods een gesprek met je man over de hypotheek ofzo. Want ik denk zelf ook weleens: is zij nou para of niet? En als haar man mensen manipuleert, is het zeker goed om ‘bewijs’ te hebben.
DeOnbekende
18-05-2026 om 11:29
Bakblik schreef op 18-05-2026 om 06:41:
[..]
Hoe weet jij zo zeker dat hij dat niet zal doen dan?
Je weet het van niemand zeker. Dit is overigens een drogreden en nog een behoorlijk slechte ook.
BritgetJones007
19-05-2026 om 13:27
Ysenda schreef op 18-05-2026 om 09:03:
[..]
Dit dus. Er is ook wel eens fysiek iets heftigs voorgevallen van hem naar mij...ik vond dat natuurlijk niet oke, maar dat komt zo uit het niets, dat ik dacht aan 'incidenten'. Maar heel eerlijk, het manipuleren en mij het gevoel geven geen kant op te kunnen, dat vind ik vele malen erger. Dingen zeggen en doen, en het dan omdraaien. En er gemeen bij kijken naar mij, maar het bewust weer anders doen voorkomen naar anderen. Dat is zo naar gedrag.
BritgetJones007
19-05-2026 om 13:30
DeOnbekende schreef op 18-05-2026 om 05:01:
[..]
Ik vind suggereren dat hij haar wel eens zou kunnen gaan vermoorden, terwijl er 0 aanleiding is tot zo'n verdenking, nogal misplaatst en angstzaaierij. En dat je iedere keer bij zo'n nieuwsbericht aan een onbekende forummer denkt, vind ik ook nogal ongezond.
Daar ga ik ook niet vanuit...maar ik weet wel dat hij een heel naar persoon kan zijn.
ToetieToover
19-05-2026 om 13:35
BritgetJones007 schreef op 19-05-2026 om 13:27:
[..]
Dit dus. Er is ook wel eens fysiek iets heftigs voorgevallen van hem naar mij...ik vond dat natuurlijk niet oke, maar dat komt zo uit het niets, dat ik dacht aan 'incidenten'. Maar heel eerlijk, het manipuleren en mij het gevoel geven geen kant op te kunnen, dat vind ik vele malen erger. Dingen zeggen en doen, en het dan omdraaien. En er gemeen bij kijken naar mij, maar het bewust weer anders doen voorkomen naar anderen. Dat is zo naar gedrag.
Wat ik mensen altijd leer in de zelfverdedigingslessen: focus houden op je mogelijkheden. Stel dat iemand je bij je pols vastpakt, dan heb je nog 3 ledematen en een hoofd vrij. Wat je daar allemaal mee kunt doen! Maar als je focust op je pols, op ‘het probleem’ en in een freeze komt, kun je niet meer denken aan je mogelijkheden, je oplossingen. Om dat te voorkomen, is het nodig ontspanning te kunnen inzetten. Blijf ontspannen onder een ‘aanval’. Zodat je uit de freeze blijft. Misschien is ontspanning trainen de eerste stap die je kunt zetten. Via een therapeut, massage, haptonoom, varkens knuffelen, enzovoorts er is vast iets dat bij jou past.
Bakblik
19-05-2026 om 13:36
BritgetJones007 schreef op 19-05-2026 om 13:27:
[..]
Bridget wij geloven je, echt!
Je had een opening met je vader die vond dat je je wat meer met de financiën moest bezig houden. Probeer hem een keer alleen te spreken en vertel hem alles. Vraag je vaders mobiel en laat hem daarop dit topic lezen. Geen link sturen vanaf je eigen mobiel dat zou je man kunnen zien.
Als wij je geloven is er vast in real life ook iemand die je geloofd. Is het niet je vader dan wel iemand anders.
Echt ik hoop dat je iemand vindt en dat je binnenkort kan vertellen dat je veilig bent.
BritgetJones007
19-05-2026 om 14:04
Bakblik schreef op 19-05-2026 om 13:36:
[..]
Bridget wij geloven je, echt!
Je had een opening met je vader die vond dat je je wat meer met de financiën moest bezig houden. Probeer hem een keer alleen te spreken en vertel hem alles. Vraag je vaders mobiel en laat hem daarop dit topic lezen. Geen link sturen vanaf je eigen mobiel dat zou je man kunnen zien.
Als wij je geloven is er vast in real life ook iemand die je geloofd. Is het niet je vader dan wel iemand anders.
Echt ik hoop dat je iemand vindt en dat je binnenkort kan vertellen dat je veilig bent.
Veilig dat is een breed begrip. Ik ga gewoon door in de zorg voor mijn kinderen. Ik ben de stabiele factor. Alles gaat gewoon door.
Voel ik mij fijn in deze situatie, absoluut niet. Heb ik dit verdiend, absoluut niet.
krulliebollie
19-05-2026 om 14:09
BritgetJones007 schreef op 19-05-2026 om 14:04:
[..]
Veilig dat is een breed begrip. Ik ga gewoon door in de zorg voor mijn kinderen. Ik ben de stabiele factor. Alles gaat gewoon door.
Voel ik mij fijn in deze situatie, absoluut niet. Heb ik dit verdiend, absoluut niet.
Zou jij je huidige situatie willen veranderen?
Ysenda
19-05-2026 om 14:27
BritgetJones007 schreef op 19-05-2026 om 14:04:
[..]
Wil jij de kinderen laten opgroeien in deze situatie en dit als de normale situatie hoe volwassenen met elkaar omgaan leren zien?
Want kinderen krijgen veel meer mee dan je denkt, die zien ook wat hun vader doet en hoe jij je steeds klein maakt. Je doet het niet alleen voor jezelf maar ook voor hun als je uit deze situatie stapt.