Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Olympische Spelen 2026

Wie kijkt er ook? Ik vind het super dat het in Europa is waardoor er geen tijdsverschil is. En na die corona spelen de vorige keer is dit toch wel weer leuk

Joszy

Joszy

15-02-2026 om 19:16 Topicstarter

Ik heb met verbazing zitten kijken naar Femke Kok. Ze is zoveel sneller dan de rest! Heeft dat te maken met haar techniek?
Ze zeiden dat tussen de nummer 1 en 2 net zoveel verschil zit als tussen 2 en 8. Echt een fantastische presentatie. En leuk dat Leerdam tweede werd en ook Takagi gun ik het brons van harte!

Zoon zette vandaag James Bond op. De bobslee zag er destijds heel anders uit. 
😆

https://youtu.be/CJUaCxfC_Ow?si=lfDzL8C8ZvYMMqfb

Trotse opa en oma van Femke op Rtl nieuws ❤️

Joszy schreef op 15-02-2026 om 19:16:

Ik heb met verbazing zitten kijken naar Femke Kok. Ze is zoveel sneller dan de rest! Heeft dat te maken met haar techniek?
Ze zeiden dat tussen de nummer 1 en 2 net zoveel verschil zit als tussen 2 en 8. Echt een fantastische presentatie. En leuk dat Leerdam tweede werd en ook Takagi gun ik het brons van harte!

Volgens de kenners heeft zij echt een fabuleuze techniek. En zij kan dat dan ook omzetten in ontzettend veel snelheid.

Jammer dat ons kunstrijdpaar het net niet gered heeft. En de snowboardsters ook niet. Ik heb er verder geen verstand van, maar ik hoor wel uit diverse hoeken dat Peperkamp te laag beoordeeld is. Iemand hier die daar wat verstand van heeft?

Schemerlampje schreef op 15-02-2026 om 23:29:

Jammer dat ons kunstrijdpaar het net niet gered heeft. En de snowboardsters ook niet. Ik heb er verder geen verstand van, maar ik hoor wel uit diverse hoeken dat Peperkamp te laag beoordeeld is. Iemand hier die daar wat verstand van heeft?

Hoorde ik ook, maar ik vond heel eerlijk gezegd haar run er niet super spectaculair uit zien als ik het vergeleek met eerdere runs van andere deelneemsters. Vooral veel draaien om de as, maar bijvoorbeeld geen schroef of echt over de kop. Weet alleen niet wat de rest van de deelneemsters in deze run gedaan hebben, want de nos liet uiteraard alleen maar de 2 Nederlandse deelneemsters zien en ik had geen toegang tot hbo vanmiddag. Het schaatsen is het enige belangrijke bij de nos jammer genoeg. 

Joszy

Joszy

17-02-2026 om 06:16 Topicstarter

De shorttrackers gaan wel echt als een speer! Meer gouden medailles dan het langebaan schaatsen. Superleuk om te zien. Ik vind de shorttrack toch echt spectaculairder dan het schaatsen, hoewel ik daar ook graag naar kijk

Ik heb net de halve finale ploegenachtervolging gezien van de mannen. Een rit tussen Nederland en Italië en 1 rit tussen China en Amerika.
Waarbij de Chinezen duidelijk energie spaarden voor de strijd om het brons. 
Wat mij wederom bij de vraag brengt waarom er niet voor de tijden per land wordt gekeken. Iemand die weet waarom de regels zo zijn zoals ze zijn? 

Hoe dan ook jammer dat de mannen zich niet hebben geplaatst voor de finale.

Nu snel door met de dames.

En... Ik kan het niet beter omschrijven: We gaan voor goud!

RavIvaR schreef op 17-02-2026 om 14:52:

Ik heb net de halve finale ploegenachtervolging gezien van de mannen. Een rit tussen Nederland en Italië en 1 rit tussen China en Amerika.
Waarbij de Chinezen duidelijk energie spaarden voor de strijd om het brons.
Wat mij wederom bij de vraag brengt waarom er niet voor de tijden per land wordt gekeken. Iemand die weet waarom de regels zo zijn zoals ze zijn?

Hoe dan ook jammer dat de mannen zich niet hebben geplaatst voor de finale.

Nu snel door met de dames.

In de voorronde wordt gekeken naar de tijd. Nr 1 gaat tegen 4, 2 en 3 gaan tegen elkaar en de winnaars van die ritten gaan voor goud of zilver. 

Dank voor je reactie, dat wist ik.
Maar eigenlijk blijf ik het vreemd vinden dat niet net als bij de andere langebaan wedstrijden de ttijden met iedereen vergeleken worden ipv enkel met je directe tegenstander.
 Volgens het huidige systeem kunnen teams wat krachten sparen. 
Net zoals de nummer 3 en/of 4 sneller zouden kunnen rijden dan de nummers 1 en/of 2 in de laatste riten.

Voor nu een 2de en een 4de plaats op de ploegenachtervolging.

Ik vraag me af hoe Tim Prins hier naar gekeken heeft. Bosker mocht ten kostte van hem mee naar de spelen op een aanwijsplek speciaal voor de ploegenachtervolging. Uiteindelijk heeft hij daar maar 1 van de drie keer meegedaan, en staan we uiteindelijk met lege handen.
Als we niet willen trainen voor de ploegenachtervolging, moeten we die wellicht ook niet zo bepalend maken in wie er mee gaat naar de olympische spelen.

Joszy

Joszy

17-02-2026 om 21:02 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 17-02-2026 om 20:42:

Ik vraag me af hoe Tim Prins hier naar gekeken heeft. Bosker mocht ten kostte van hem mee naar de spelen op een aanwijsplek speciaal voor de ploegenachtervolging. Uiteindelijk heeft hij daar maar 1 van de drie keer meegedaan, en staan we uiteindelijk met lege handen.
Als we niet willen trainen voor de ploegenachtervolging, moeten we die wellicht ook niet zo bepalend maken in wie er mee gaat naar de olympische spelen.

Helemaal eens. En ik vind het ook raar dat Bosker er niet was bij de rit om brons. Bergsma zat tenminste nog op de tribune toen hij niet reed.

Joszy schreef op 17-02-2026 om 21:02:

[..]

Helemaal eens. En ik vind het ook raar dat Bosker er niet was bij de rit om brons. Bergsma zat tenminste nog op de tribune toen hij niet reed.

Hij stond in de file las ik

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.