Vakantie en reizen
wild-flower
07-05-2026 om 11:07
Alle ligstoelen bij zwembad op vakantie vol na 'handdoekje leggen. Wel eens meegemaakt?

Eindelijk vakantie, maar elke ochtend vroeg al hetzelfde frustrerende tafereel:
alle ligstoeltjes naast het zwembad zijn al bezet met handdoeken, nog
vóór iemand er daadwerkelijk ligt.
Voor een Duitse toerist die met zijn gezin op vakantie was op het
Griekse eiland Kos, liep die ergernis zo hoog op dat hij naar de rechter
stapte. Met succes. Hij kreeg bijna 1000 euro schadevergoeding wegens een reisgebrek.
Hebben jullie ook wel eens last van 'handdoekje leggen' bij zwembaden?
Wat doen jullie er aan?
https://www.ad.nl/buitenland/duitse-toerist-stapt-naar-rechter-na-handdoekje-leggen-op-kos-en-krijgt-bijna-1000-euro-schadevergoeding~a91655c0/
Meesje
11-05-2026 om 21:07
MMcGonagall schreef op 11-05-2026 om 21:01:
[..]
Wat huur je dan in Zweden? Wij hebben daar superleuke huisjes gehad, zowel op wat kleinschaliger parkjes als op een groter resort (wintersportresort maar wij waren er in de zomer). Allemaal grote huizen met alles wat ik nodig had. Heel handig, een droogkast waarin je je handdoeken kon hangen na het zwemmen.
Overal kunnen camperen is een van de redenen dat ze naar Zweden gaat. Dus ik vermoed dat ze niks huurt. Maar gaat camperen 😉
MMcGonagall
11-05-2026 om 21:16
Meesje schreef op 11-05-2026 om 21:07:
[..]
Overal kunnen camperen is een van de redenen dat ze naar Zweden gaat. Dus ik vermoed dat ze niks huurt. Maar gaat camperen 😉
Oh wacht, ik had de laatste zin niet gelezen haha. Een huis is dus niet goed genoeg want dat is altijd minder dan je eigen huis, en dan ga je in een tent of caravan. OK, die snap ik dus niet.
Ik had vroeger, toen ik met de kinderen wel eens een stacaravan huurde, altijd een hoeragevoel als ik weer thuis kwam. Al die ruimte! En dan woonde ik maar op 65 m2.
0lijfje
11-05-2026 om 21:17
ToetieToover schreef op 11-05-2026 om 20:58:
Ik begrijp de lol niet van een huis huren, mijn eigen huis ‘wint’ het dan eigenlijk altijd. Een all inclusieve is niets voor mij omdat ik glutenvrij moet eten. Het leukste van vakantie vind ik per dag bedenken wat ik wil doen, niks plannen. Niet verrassend dus dat Zweden een grote favoriet is van mij: glutenvrije opties in elke supermarkt en het allemansrättan.
kamperen waar je maar wilt!
Ik vind een huis(je) huren juist wel fijn, omdat je dan alle gemakken van thuis op vakantie ook hebt, inclusief goede bedden. En liefst wel met zwembad erbij. Kamperen is niks voor mij, dat vind ik dan weer afzien
All inclusive heb ik nog nooit gedaan, maar het lijkt me niet zo leuk om dan 'vast' te zitten aan zo'n report. Ik ga dan toch liever mijn eigen gang.
Miepjecody
11-05-2026 om 21:29
ToetieToover schreef op 11-05-2026 om 20:58:
Ik begrijp de lol niet van een huis huren, mijn eigen huis ‘wint’ het dan eigenlijk altijd. Een all inclusieve is niets voor mij omdat ik glutenvrij moet eten. Het leukste van vakantie vind ik per dag bedenken wat ik wil doen, niks plannen. Niet verrassend dus dat Zweden een grote favoriet is van mij: glutenvrije opties in elke supermarkt en het allemansrättan.
Wat heeft een vakantiehuis met je eigen huis te maken dan?
MMcGonagall
11-05-2026 om 21:30
0lijfje schreef op 11-05-2026 om 21:17:
[..]
Ik vind een huis(je) huren juist wel fijn, omdat je dan alle gemakken van thuis op vakantie ook hebt, inclusief goede bedden. En liefst wel met zwembad erbij. Kamperen is niks voor mij, dat vind ik dan weer afzien
![]()
All inclusive heb ik nog nooit gedaan, maar het lijkt me niet zo leuk om dan 'vast' te zitten aan zo'n report. Ik ga dan toch liever mijn eigen gang.
Je mag ook van het resort af hoor. Vaak heb je ook een HP-optie of alleen ontbijt. Dat laatste vindt ik het fijnst. Ze hebben vaak uitgebreide ontbijtbuffetten maar diner vind je meestal lekkerder buiten de deur en meer variatie/keuze. Ik vindt gebakken ei en wafels en vers fruit lekker als ontbijt, maar dat maak ik niet allemaal als ik zelf het ontbijt regel.
Dolfje
11-05-2026 om 21:43
Ik schreef ook al dat wij evengoed als we all in zitten wel eens buiten de deur gaan eten /borrelen /koffie drinken. Zitten echt niet 24/7 in het hotel.
Alice12
11-05-2026 om 21:46
[..]
![]()
Huh, vast zitten? Heb jij het idee dat je niet van het resort af mag? Dat mag hoor, graag zelfs, zodat je de locale ondernemers ook wat steunt.
amarna
11-05-2026 om 21:50
[..]
![]()
De laatste paar keer waren wij ook in een (kleinschalig) allinclusive hotel. Is goed bevallen. Je hoeft niet in het resort te blihven. Wij gaan dagelijks op pad. Lunchen doe we zelden, we drinken onderweg koffie met iets erbij in een mooi dorphe of kopen fruit. En s avonds zochten we ook een paar keer een restaurantje ipv het hotelbuffet.
Een huisje huren vind ik niet fijn. Dat moet ik toch daar de wc schoonmaken, bed opmaken etc. Het is voor mij pas vakantie als die dagelijkse taken niet hoeven.
Marty1984
11-05-2026 om 21:55
amarna schreef op 11-05-2026 om 21:50:
[..]
De laatste paar keer waren wij ook in een (kleinschalig) allinclusive hotel. Is goed bevallen. Je hoeft niet in het resort te blihven. Wij gaan dagelijks op pad. Lunchen doe we zelden, we drinken onderweg koffie met iets erbij in een mooi dorphe of kopen fruit. En s avonds zochten we ook een paar keer een restaurantje ipv het hotelbuffet.
Maar waarom neem je dan een all inclusive?
Die enkele keer dat ik genomen had was dat toch écht met de bedoeling dat zo'n beetje alle kosten gedekt waren.
Niet om de helft van de tijd alsnog geld uit te geven aan uit eten en drank. Dat heb ik namelijk al een keer betaald.
Als ik dan toch veel op zwier wil zoek ik wel een hotel met alleen ontbijt of in 't beste geval half pension. ('s Middags eten doe ik toch sowieso zelden op vakantie als ik 's ochtends uitgebreid ontbeten heb.)
0lijfje
11-05-2026 om 21:59
MMcGonagall schreef op 11-05-2026 om 21:30:
[..]
Je mag ook van het resort af hoor. Vaak heb je ook een HP-optie of alleen ontbijt. Dat laatste vindt ik het fijnst. Ze hebben vaak uitgebreide ontbijtbuffetten maar diner vind je meestal lekkerder buiten de deur en meer variatie/keuze. Ik vindt gebakken ei en wafels en vers fruit lekker als ontbijt, maar dat maak ik niet allemaal als ik zelf het ontbijt regel.
Haha, ik heb vast een verkeerd beeld van zo'n resort. Mijn kinderen waren ooit met hun vader in een all-inclusive in Turkye en het dichtstbijzijnde dorp was een half uur weg met de bus, verder was er weinig in de buurt te doen. Dat klonk mij niet zo aanlokkelijk in de oren en daarom zei ik 'vast' tussen aanhalingstekens. Als je gewoon in de bewoonde wereld bent, klinkt het al beter.
Kampeerder
11-05-2026 om 22:26
MMcGonagall schreef op 11-05-2026 om 21:16:
[..]
Oh wacht, ik had de laatste zin niet gelezen haha. Een huis is dus niet goed genoeg want dat is altijd minder dan je eigen huis, en dan ga je in een tent of caravan. OK, die snap ik dus niet.
Ik had vroeger, toen ik met de kinderen wel eens een stacaravan huurde, altijd een hoeragevoel als ik weer thuis kwam. Al die ruimte! En dan woonde ik maar op 65 m2.
Oh, die snap ik dus wel. Heel goed zelfs. Wij kamperen maar boeken ook zo af en toe een huis of appartement.
Wij kamperen dus heel graag. Eigen spullen mee, dus alles precies wat ik vind dat ik nodig heb. Stoelen die ik lekker vind zitten. Mijn eigen goede mes mee, mijn kussen en fijne dekbed, lekkere mok etc.
Boek ik een accommodatie dan al zo vaak gehad de beoogde en beloofde luxe nogal tegen viel.
amarna
11-05-2026 om 23:36
Marty1984 schreef op 11-05-2026 om 21:55:
[..]
Maar waarom neem je dan een all inclusive?
Die enkele keer dat ik genomen had was dat toch écht met de bedoeling dat zo'n beetje alle kosten gedekt waren.
Niet om de helft van de tijd alsnog geld uit te geven aan uit eten en drank. Dat heb ik namelijk al een keer betaald.
Als ik dan toch veel op zwier wil zoek ik wel een hotel met alleen ontbijt of in 't beste geval half pension. ('s Middags eten doe ik toch sowieso zelden op vakantie als ik 's ochtends uitgebreid ontbeten heb.)
Van de 15 avonden hebben we 4 keer elders gegeten. Bij dit allinclusive hotel kun je de hele dag drinken en eten, niet alleen de maaltijden. Ook koffie met koek, frisdrank, schepijs, borrelhapjes, drinken bij de maaltijden.
Dolfje
12-05-2026 om 07:22
0lijfje schreef op 11-05-2026 om 21:59:
[..]
Haha, ik heb vast een verkeerd beeld van zo'n resort. Mijn kinderen waren ooit met hun vader in een all-inclusive in Turkye en het dichtstbijzijnde dorp was een half uur weg met de bus, verder was er weinig in de buurt te doen. Dat klonk mij niet zo aanlokkelijk in de oren en daarom zei ik 'vast' tussen aanhalingstekens. Als je gewoon in de bewoonde wereld bent, klinkt het al beter.
Zulke resorts heb je inderdaad in Turkije veel, waar wij heen gaan ligt in een centrum en is qua prijs niet veel duurder dan zonder all in.
Gaan al voor de derde keer. En over het algemeen eten we wel daar maar echt niet twee weken drie keer per dag. Maar het is gewoon makkelijk. En ook qua drinken.
Ted68
12-05-2026 om 08:00
Ik krijg mijn man niet mee voor 14 dagen in een Hotel, en dat heeft er mee te doen dat hij voor zijn werk al de hele dag moet luisteren en reageren. Du’s we huren of een huis Met Pool,aan de kust , of we gaan naar een natuur Camping met onze oude VW Bus.
Vaak gaan we uit eten, of man kookt…DUS handdoekjes leggen en buffets etc is er bij ons niet bij.
watertoren
12-05-2026 om 08:41
Wij boeken ook all incusive en liggen meestal op het strand. Kamperen is niks voor mij. Ik kies wel voor echt luxe op vakantie.