Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Alle ligstoelen bij zwembad op vakantie vol na 'handdoekje leggen. Wel eens meegemaakt?

ToetieToover schreef op 11-05-2026 om 20:58:

Ik begrijp de lol niet van een huis huren, mijn eigen huis ‘wint’ het dan eigenlijk altijd. Een all inclusieve is niets voor mij omdat ik glutenvrij moet eten. Het leukste van vakantie vind ik per dag bedenken wat ik wil doen, niks plannen. Niet verrassend dus dat Zweden een grote favoriet is van mij: glutenvrije opties in elke supermarkt en het allemansrättan. kamperen waar je maar wilt!

Hier ook 2 coeliaken en wij zijn in het verleden naar AI in Spanje geweest. Was echt goed geregeld qua glutenvrij. Ze hielden rekening met kruisbesmetting en dochterlief mocht alles bestellen wat er ook op het reguliere buffet te vinden was. Voor haar was het een paradijs. Wij hebben het wel een keer of 3 gedaan en het is altijd goed gegaan. 
Na een paar keer wilden wij weer wat anders en zijn we weer naar huisjes of appartementen gegaan. 

Voor al die mensen die wel luxe willen en niet kamperen,maar zich wel thuis willen voelen
Maar niet al inclusief: een camper!!
En dan geen busje,maar een grotere
Jaren gekampeerd omdat de kinderen het leuk vonden op een camping, met tent, vouwwagen, caravan,voor mij was t echt niet leuk.
Hotel vakantie was wel aan mij besteed.
Maar echt leuk werd het pas met een camper
Je eigen huis bij je, alle gemakken, gaan waar en wanneer je wilt, ben je uitgekeken dan rij je verder.
Soms alleen midden in de natuur, soms op een stads camperplaats in of bij t centrum,soms op een camping.
Maar vooral je eigen bedoening mee .
Uit maar thuis!

Groentetuin schreef op 12-05-2026 om 09:56:

Voor al die mensen die wel luxe willen en niet kamperen,maar zich wel thuis willen voelen
Jaren gekampeerd omdat de kinderen het leuk vonden op een camping, met tent, vouwwagen, caravan,voor mij was t echt niet leuk.
Je eigen huis bij je, alle gemakken, gaan waar en wanneer je wilt, ben je uitgekeken dan rij je verder.
Soms alleen midden in de natuur, soms op een stads camperplaats in of bij t centrum,soms op een camping.
Uit maar thuis!

Dat heb ik ook met mijn vouwwagen. Dat is mijn eigen huisje daar iedere 4-5 dagen op een andere camping staat. Goed matras, goeie stoelen mee. Uit maar thuis. 

Bakblik schreef op 12-05-2026 om 10:12:

[..]

Dat heb ik ook met mijn vouwwagen. Dat is mijn eigen huisje daar iedere 4-5 dagen op een andere camping staat. Goed matras, goeie stoelen mee. Uit maar thuis.

Makkelijk op te zetten?Die van ons vond ik een heel gedoe, en ik miste in de vouwwagen het toilet.

Zo zie je iedereen geniet van wat anders

Uit maar thuis!

En dan vast komen te zitten in smalle straatjes met je kampeermiddel ten grote van een vrachtwagen. Lijkt me vreselijk om daarmee te moeten rijden. 

Poezie schreef op 12-05-2026 om 10:27:

[..]

En dan vast komen te zitten in smalle straatjes met je kampeermiddel ten grote van een vrachtwagen. Lijkt me vreselijk om daarmee te moeten rijden.

Smalle straatjes kan je mijden, en ik bedoel geen 9 meter wagen 

Uit maar thuis!

Dat lijkt me ook heel leuk inderdaad! 

Groentetuin schreef op 12-05-2026 om 10:30:

[..]

Smalle straatjes kan je mijden, en ik bedoel geen 9 meter wagen

En dan met je 8 meter huis op poten pal voor dat schattige bungalowtentje gaan staan zodat die kampeerders geen uitzicht meer hebben. Ik vind het gedrochten en niet thuishoren op campings.

Poezie schreef op 12-05-2026 om 10:47:

[..]

En dan met je 8 meter huis op poten pal voor dat schattige bungalowtentje gaan staan zodat die kampeerders geen uitzicht meer hebben. Ik vind het gedrochten en niet thuishoren op campings.

Duidelijk geen liefhebber!

Iedereen zijn mening uiteraard 

De meeste camperaars staan op camperplaatsen, wij staan sporadisch op campings( als de kleinkinderen mee zijn)en daar krijg je een plek toegewezen en betaal je net zoveel als dat schattige bungalowtentje.we proberen niemand tot last te zijn.

Groentetuin schreef op 12-05-2026 om 10:55:

[..]

Duidelijk geen liefhebber!

Iedereen zijn mening uiteraard

De meeste camperaars staan op camperplaatsen, wij staan sporadisch op campings( als de kleinkinderen mee zijn)en daar krijg je een plek toegewezen en betaal je net zoveel als dat schattige bungalowtentje.we proberen niemand tot last te zijn.

Je betaalt net zoveel maar neemt veel meer ruimte in en gaat in het zicht van zo'n bungalowtentje staan. Of als je ernaast gaat staan neemt het alle zon weg. Bovendien ziet het eruit alsof je op een industrieterrein kampeert. Grote campers zien er nou eenmaal nogal lelijk uit en nemen veel ruimte in met hun lelijkheid. In welke zin levert dat geen last op?

Groentetuin schreef op 12-05-2026 om 10:25:

[..]

Makkelijk op te zetten?Die van ons vond ik een heel gedoe, en ik miste in de vouwwagen het toilet.

Zo zie je iedereen geniet van wat anders

Een snelklapper van Combi-camp. Openklappen en we kunnen slapen. Meestal zetten we wel de luifel eraan en als het wat minder weer wordt kunnen er ook zijwanden en voorwanden in. 

Poezie schreef op 12-05-2026 om 11:00:

[..]

Je betaalt net zoveel maar neemt veel meer ruimte in en gaat in het zicht van zo'n bungalowtentje staan. Of als je ernaast gaat staan neemt het alle zon weg. Bovendien ziet het eruit alsof je op een industrieterrein kampeert. Grote campers zien er nou eenmaal nogal lelijk uit en nemen veel ruimte in met hun lelijkheid. In welke zin levert dat geen last op?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik zo'n bungalowtent ook mijn uitzicht uit mijn 1 persoonstentje vind verpesten, een camper maakt niet veel verschil.

Op de meeste campings krijg je gewoon een plek, net zo groot als de plek voor een bungalowtent of een vouwwagen met je camper. 

Ik heb regelmatig discussies met bungalowtent bewoners die vinden dat zij wel op mijn plekje hun auto mogen plaatsen omdat ik maar zo'n klein tentje heb. (footprint: 2,5 x 2m) en dus ruimte over omdat ik geen auto bij me heb. Mijn auto staat gewoon op de parkeerplaats want ik wil geen auto naast mijn tent. 

Ysenda schreef op 12-05-2026 om 11:40:

[..]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik zo'n bungalowtent ook mijn uitzicht uit mijn 1 persoonstentje vind verpesten, een camper maakt niet veel verschil.

Op de meeste campings krijg je gewoon een plek, net zo groot als de plek voor een bungalowtent of een vouwwagen met je camper.

Ik heb regelmatig discussies met bungalowtent bewoners die vinden dat zij wel op mijn plekje hun auto mogen plaatsen omdat ik maar zo'n klein tentje heb. (footprint: 2,5 x 2m) en dus ruimte over omdat ik geen auto bij me heb. Mijn auto staat gewoon op de parkeerplaats want ik wil geen auto naast mijn tent.

Wat een irritant gedrag van zulke mensen. Op de meeste campings krijg je 80-100 vierkante meter als je met een gezin komt kamperen. Daar moet alles dan op. Als je met een grote caravan en voortent en bijzet tent komt en je hebt dan te weinig plek om te zitten dan zet je zelf je auto maar op de parkeerplaats en niet bij je buren. 

Vorig jaar heeft onze auto 5 minuten bij de buren gestaan, omdat we onze vouwwagen anders niet op de juiste plek konden manoeuvreren. Toen onze wagen stond hebben we de auto weer teruggehaald. De buren waren overigens niet thuis. 

Uit maar thuis!

Wij rijden graag door heel kleine bergdorpjes met heel smalle straatjes. Met camper geen optie. 

Het grote voordeel van een (grote) stacaravan huren vind ik de zorgeloosheid. Niks geen sleurhut achter de auto, geen extra onderhoud, geen stallingskosten. Gewoon lekker met de auto naar Frankrijk, mijn eigen beddengoed op de tegenwoordig flink grote bedden, alle keukengemak, een flinke doucheruimte met apart toilet, helemaal voor ons alleen. Na afloop trek in de deur achter me dicht, sleutel inleveren en klaar zijn we. 
Ons bevalt het heel goed. Buffetten e.d. zijn me te massaal qua mensen, ik ben nogal op mezelf en hou van veel privacy. Ik vind het leuk om zelf een beetje te hannesen voor de warme maaltijd, of we gaan uit eten of halen eens iets af. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.